רמת כוננות גבוהה מאוד לקראת הסערה מחר

עיריית אשדוד: רמת כוננות גבוהה מאוד - 3 מזג אוויר סוער מאוד ומשקעים גדולים שעתידים לרדת לסירוגין החל משעות הלילה המאוחרות ועד לראשון . במידת הצורך - עיריית אשדוד תחסום מבעוד מועד צירים במידה ויתחילו בהם אסופות מים.

אחת הסכנות הגדולות בחורף הן הצפות שמשבשות את התנועה בכבישים. כדי למנוע הצפות ניקינו את כל הקולטנים בעיר, הרוחות ומפגעים שונים שיתעופפו יכולים לחסום אותם ולהוביל להצפות.
במקרה כזה, יחסמו צוותי ביטחון לתושב את צירי התנועה שבהם יצטברו מים כדי למנוע סכנה.
בהתאם לנוהל סערה,עיריית אשדוד החלה להערך לפני מספר ימים לקראת הסערה והיום תסיים את ההערכות שעתידה להכנס החל מהלילה בשעה 00:00 .

עיריית אשדוד, העיר החמישית בגודלה עם 622 רחובות ו-11,080 קולטנים הפרוסים ברחבי העיר ,נחל אשר זורם בקצה העיר ומרחב החוף מהווה אתגר עיריני בכל מזג אוויר סוער שנכנס לאזור.
אשדוד , בנתה נוהל סערה מסודר הכולל את תחומי אחראיות ושליטה ברחבי העיר תוך חלוקת סדרי פעולות לעובדים . בנוסף,עובדי העירייה מתגברים את צוותי העבודה הקיימים לאורך כל שעות היממה עם דגש על הלילות בהם הרגישות גדולה יותר .

עיבוי ותגבור בצוותי עבודה
צוותי עבודה יעודיים* יפעלו לאורך כל הסערה ובהתאם לנוהל במטרה לתת מענה לכלל התרחישים ובנוסף לבצע משימות פיקוח בקרה לאורך כל הסערה .

תורת ההפעלה כוללת את כלל הגופים והיחידות העירוניות. פיקוח עירוני,שיטור עירוני ,ביטחון עירוני , איכות הסביבה , אגף החופים , מוקד עירוני רישוי עסקים,מנהלות הרובע ועוד.

כולם משנים את עבודתם ומתמקדים בביצוע הפקודה שקיבל כפי שנכתבה בנוהל סערה . ולשם כך המערך המרכזי – חמ"ל עירוני שילדי – במצב כוננות 3, תפעיל העירייה את החמ"ל העירוני באופן שילדי לבניית תמונת המצב , הערכת המצב והכנת הכוחות העירוניים לפעולה.

המוקד עירוני -מרכז שליטה ובקרה עירוני מתכלל את האירועים ונותן את תמונת המצב למקבלי ההחלטות בחמ״ל גם באמצעות 703 מצלמות אשר נותנות תמונת מצב על העיר ולכך יש להוסיף דיווח תושבי העיר ודיווח צוותי החירום של העירייה מאפשרים לתכלל את האירוע .

מצב המערכת הנוכחית מאוד לא צפוי,כרגע רוב המשקעים ירדו בים , שינוי קטן במזג האוויר והעננים יכולים לביות מוסתים לכיוון העיר וכמויות המשקעים ברגע יתעצמו .
בעירייה החליטו בכל זאת לשמור על הערכות גבוהה .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך