ד"ר לסרי: "צבי צילקר הקדיש את חיו לעיר אשדוד אותה אהב ואשדוד אהבה אותו"

ראש העיר אשדוד, ספד לצבי צילקר ז"ל. ד"ר לסרי: "צבי יחסר לי ולמשפחתי ולעיר אשדוד כולה ולכל תושביה. אהבתי אותו. תנחומיי בשם תושבי העיר לדורותיהם, לרעייתו חנה לילדיו ונכדיו".
צילום: באדיבות עיריית אשדוד.

ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר אשדוד, ספד לראש העיר לשעבר צבי צילקר ז"ל:

"העיר אשדוד אבלה עם היוודע דבר מותו של ראש העיר המיתולוגי צבי צילקר, שהלך לעולמו בגיל 88 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. ראש העירייה יחיאל לסרי ספד לו: "צבי צילקר הוא שם נרדף לאשדוד, הנהיג אותה והניח את יסודותיה האיתנים לדורות, אהבנו אותו הוא יחסר לנו ולי אישית מאוד".

בשנים האחרונות נאבק צילקר במחלת הסרטן שהתפשטה בגופו, ולאחר פרישתו ממועצת העיר התמקד בכתיבת ספר על חייו שאמור היה לראות אור בקרוב. ראש העירייה יחיאל לסרי הוסיף: "צבי היה מנהיג יחיד בדורו, נוף תבניתה של אשדוד, העיר שהוא אהב והיא אהבה אותו".

צבי צילקר נולד ב-1933 בגרמניה ועלה לישראל עם משפחתו ב-1935. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני עם התמחות במערכות תכנון מטעם הטכניון חיפה. צילקר עבד במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש, ולפני שנבחר למועצת העיר אשדוד שימש כמהנדס העיר במשך שבע שנים. ב-1969 נבחר לראשות העיר וכיהן שבע קדנציות (עם הפסקה של קדנציה אחת). בשנת 2008 הוחלף על ידי ד"ר יחיאל לסרי, ונשאר לכהן במועצת העיר עד שנת 2018.

בשנים האחרונות הכתה בו מחלת הסרטן וצילקר נלחם בה בכל הכוח. "יש לי פה ארון עם תרופות. זה לא מסוג הסרטנים הקלים וצריך לעבור אותו. צריך להילחם, להשיב מלחמה ואני נלחם בו, אמר בראיון העיתונאי האחרון שלו ב"כאן דרום" בספטמבר השנה. האהדה הגדולה לצילקר ופועלו הביאה אותנו במועצת העיר, קואליציה ואופוזיציה בצעד ייחודי, לקרוא לקריית התרבות בעיר על שמו של צילקר בעודו בחיים. בקריית צבי צילקר פועלים בית הספר למוזיקה, גלריות אמנות, מרכז מונארט, המכרז לאמנויות הבמה, מוזיאון אשדוד לאמנות ובית יד לבנים. עם דבר מותו ירד אבל כבד על אשדוד".

"צבי הוא נוף תבניתה של אשדוד", אמר ד"ר לסרי: "צבי היה מסור כל כולו לעשייה עבורה. הוא הקדיש את חיו לעיר אשדוד אותה אהב ואשדוד אהבה אותו, והפך עם השנים לשם נרדף לעיר כולה. אמרת צילקר, אמרת אשדוד. צמחתי לצדו ולמדתי המון מנסיונו חכמתו ותבונתו, במיוחד מהיכולת הנדירה שלו לחבר בין הקצוות השונים של אוכלוסיית העיר, וגם בימים של מחלוקות ידענו למצוא את הגשר ואת המחבר לטובת העיר אשדוד האהובה על שנינו. צבי יחסר לי ולמשפחתי ולעיר אשדוד כולה ולכל תושביה. אהבתי אותו. תנחומיי בשם תושבי העיר לדורותיהם, לרעייתו חנה לילדיו ונכדיו".

צבי צילקר הותיר אחריו אישה, חנה, שלושה ילדים, ונכדים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך