אבל כבד: צבי צילקר ראש העיר אשדוד לשעבר נפטר לאחר מאבק במחלה קשה

אבל כבד ירד הבוקר על העיר אשדוד עם קבלת הבשורה הקשה על פטירתו של ראש העיר המיתולוגי של אשדוד, לאחר שהקדיש 41 שנים למען התושבים, מתוכם 33 כראש עיר, יהיה זכרו ברוך.

ראש העיר המיתולוגי של העיר אשדוד צבי יהושע צילקר נפטר הלילה לאחר מאבק ממושך במחלה הידועה. צילקר בן ה- 89 שימש בתפקיד ראש העיר במשך 33 שנים, ושמונה שנים נוספות כיהן כחבר מועצת העיר מין המניין.

צילקר נולד בעיר גיסטרו שבגרמניה. עלה עם משפחתו לארץ הקודש בשנת 1935 בהיותו בן שנתיים. בציעורותו שימש במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש.

בין השנים 1963–1968 שימש צילקר כמהנדס המועצה המקומית אשדוד. ומשנת 1968 בעקבות הכרזתה של אשדוד לעיר, שימש צבי צילקר כמהנדס העיר אשדוד.

הוא כיהן בתפקיש ראש העיר עד שנת 2008, ובבחירות שהתקיימו אז ניצח אותו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שמכהן בתפקיד עד עתה. צבי צילקר פרש ממועצת העיר בשנת 2018 כשהוא בן 85 שנים, ובעל עשיה מרובה וברוכה לטובת העיר אשדוד.

בתחילת הקדנציה הנוכחית, זמן קצר לאחר פרישתו של צילקר מהחיים הפוליטיים, ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי הוקיר את פועלו של צילקר וקרא על שמו את קריית צבי צילקר, קרית התרבות המרכזית של העיר.

צבי צילקר נלחם במחלת הסרטן לפני מספר שנים וניצח אותה, לפני מספר שבועות חשף צילקר כי הוא חלה שוב במחלה הקשה, וקיווה לנצח אותה, אך בצער רב הבוקר הודיעו קרוביו על פטירתו, כשהוא מותיר אחריו את אשתו בה טיפל במסירות רבה ובאהבה גדולה, ואת ילדיו.

יהיה זכרו ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך