"המטרה שלנו – לעלות ליגה השנה"

ג'ף רוזן נשיאה החדש של קבוצת הכדורסל מכבי אשדוד אמור להגיע בימים אלה לארץ. רוזן ישמש בנוסף גם כסמכות מקצועית ויעבוד במקביל עם היו"ר ארמונד אסולין והמאמן עופר רחימי. בריאיון ראשון מאז הצטרף לאשדוד הוא מספר על התכניות העתידיות שלו והציפיות מהקבוצה, ומסביר שאין לו הגבלת זמן בכלל לשיתוף הפעולה. רוזן: " אני מודה על ההזדמנות לבנות משהו מיוחד באשדוד, ואין לי ספק שיחד נגרום לעיר לגאווה. יאללה אשדוד".
"כולם במועדון מבינים שניצחון אינו רק עדיפות אלא צפייה". רוזן. (צילום: איחוד הצלה).

אם לא יקרה משהו של הרגע האחרון, ואיזה נגיף לא ברור ממדינה לא ברורה יתקוף אותנו שוב, הרי שבימים הקרובים, נראה כאן את נשיא מועדון קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד, איש העסקים היהודי אמריקאי ג'ף רוזן. רוזן מגיע בכדי להתחיל לעבוד ולעשות מה שהוא יכול מבחינתו, "בשיתוף פעולה", כמו שהוא אומר, להחזיר את מכבי אשדוד למפה שזה לליגת העל. אם זה היה תלוי בו הוא היה מגיע לפני כן, אבל הוא לא אזרח ישראל, למרות כל השנים פה, עם מכבי חיפה, איתה גם לקח אליפות, ולכן חיכה כמו יתר בני האדם שישראל תקל בכניסה אליה.

זה הספיק לנו לערוך איתו ריאיון "טרנסאטלנטי" (שזה למעשה שאלות במייל), ראיון ראשון מאז הצטרף העונה לצוות של מכבי אשדוד, לכלי תקשורת ישראלי.

ג'ף, קודם כל מה שלומך?

"אני בסדר תודה. זו הייתה כמובן שנה קשה לכולנו בגלל הקורונה אבל אני שמח שהאור במנהרה רק הולך וגדל כל הזמן".

מתי נראה אותך בארץ? מדוע לא הגעת עד כה?

"אני מקווה כבר בקרוב מאוד. רציתי להגיע בקיץ אבל היה קשה להגיע למי שאינו אזרח ישראלי בגלל כל ההגבלות שהיו. אבל עכשיו כשקל יותר להיכנס לישראל, אני מצפה להצטרף לקבוצה ולפגוש פנים אל פנים את אנשי העיר אשדוד".

בוא תעשה לנו סדר. מה תפקידך הרשמי בקבוצה?

"תפקידי בקבוצה הוא לשמש כנשיא הקבוצה, תפקיד שהחזקתי בו גם במועדון הקודם, מכבי חיפה, זה בנוסף לתפקיד הבעלים של הקבוצה".

איך תתחלק העבודה בינך לבין היו"ר ארמונד אסולין?

"ארמונד ואני נעבוד כמו כל הנהלת אשדוד, נעבוד בשיתוף פעולה במספר עניינים הקשורים לקבוצה. הכל תלוי בסיטואציה ואז מומחיותו של כל אחד תבוא לידי ביטוי, כך שבכל עניין נבוא בעיניים וראש פתוחים".

: היו"ר אסולין. רוזן: "נעבוד בשיתוף פעולה".

במה תתבטא תרומתך לקבוצה, מקצועית? ניהולית? או גם כלכלית?

"התנאים של החוזה ביני לבין אשדוד הם פרטיים, אבל נעבוד יחד לבנות מועדון חזק, על ומחוץ לפרקט".

מה אתה אומר על הפתיחה העונה עד כה? 3 הפסדים שניים בליגה, אחד בגביע וניצחון אחד בלבד.

"רצינו לפתוח הכי חזק שיש, אבל היו מספר בעיות בהבאת הזרים שלנו. יש לנו גם שחקנים צעירים, אבל העקביות ביכולת שלהם תגיע עם הניסיון. ככל שהשחקנים ישחקו יותר ויכירו יותר נראה יכולת טובה יותר. כולם במועדון מבינים שניצחון אינו רק עדיפות אלא צפייה, ולא נהיה מרוצים עד שנעמוד בסטנדרטים האלה".

אבל אתה יודע שהצפייה היא לעלות לליגת העל. זה אפשרי בכלל השנה?

"לא רק שזה אפשרי, זו המטרה שלנו – לעלות ליגה השנה. הליגה הלאומית השנה היא קשה ויש בה כמה קבוצות בעלות יכולת. אבל אני מאמין בסגל שלנו. למדתי שסגל גדול ושמות נוצצים הם חלק קטן בהצלחה. מה שחשוב היא הקשיחות הפיזית והמנטאלית של הקבוצה. בנינו סגל קשוח העונה וכולם יודעים שרק השגת המטרה היא הצלחה".

לכמה שנים אתה בא והאם יהיה לזה קשר להצלחה לעלות לליגת העל?

"אתה שואל אותי את השאלה הזו עוד לפני שבכלל הגעתי לישראל. אין לי הערכת זמן ידועה מראש. אני עסוק עכשיו רק בעונה הנוכחית. אני מודה על ההזדמנות לבנות משהו מיוחד באשדוד, ואין לי ספק שיחד נגרום לעיר לגאווה. יאללה אשדוד".

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך