מומחי אבטחה מזהירים: הסירו את הגוגל כרום מהסמארטפון שלכם

מומחה אבטחה גילה שגוגל מאפשרת לכל אתר בו אנחנו מבקרים בסמארטפון - להשתמש בחיישן התנועה שלו • החוקר טומי מיסק ממליץ להסיר את דפדפן הכרום מהסמראטפון באופן מיידי • גוגל: "אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לפרטיות של המשתמשים"

אחרי פייסבוק, גם גוגל עומדת כעת במרכזה של מיני שערורייה, כאשר חוקר אבטחת מידע בשם טומי מיסק חשף שגוגל מאפשרת לכל אתר אליו נכנס הגולש באמצעות דפדפן הכרום – לקבל גישה פתוחה לחיישן התנועה בסמארטפון.

העובדה שגוגל מאפשרת לכל אתר להשתמש בחיישן ללא כל אישור מהמשתמש היא גרועה יותר אפילו ממה שפייסבוק עושים", אמר מיסק והוסיף שמה שגרוע עוד יותר זה שגוגל מאפשרת לעשות זאת גם אם הגולש פתח את הדפדפן במצב "אינקוגניטו" (מצב אנונימי). "החברה שלי שתלו מד צעדים בתוך אפליקציה והצליחו למדוד את צעדי המשתמש בסמארטפון גם כאשר האפליקציה עצמה בכלל לא הייתה פעילה.

גוגל בתגובה פרסמה הודעה לקונית בה היא אומרת שהיא לוקחת ברצינות רבה את הפרטיות ואת אבטחת המידע של המשתמשים ושהיא מגבילה את הגישה שיש למקורות חיצוניים לרכיבים הפנימיים של הסמארטפונים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך