ראש העיר השתתף בטקס חג הסיגד בעיר

בטקס המרגש אמר ראש העיר בין השאר "דרך חג הסיגד ומנהגיו אנחנו לומדים על המשמעות המיוחדת של ארץ ישראל בעיני יהודי אתיופיה היקרים״.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, השתתף אמש (שני) בטקס חג הסיגד באשדוד אשר התקיים ביד לבנים , יחד עם קייסים, תושבי העיר, חניכי תנועות הנוער בעיר, המשנה לראש העיר, יניב קקון וחבר מועצת העיר, מאיר אברז׳ל.
ראש העיר בישר לנציגי הקהילה על מציאת מקום ראוי למרכז לחינוך רוחני בקרב צעירי הקהילה, שמפעיל הרב משה ברוך.

בפתח דבריו, שלח ראש העיר את ברכת העיר אשדוד לרגל החג, המסמל את הברית בין הקדוש ברוך הוא לעם ישראל, שהחלה במעמד הר סיני.
ראש העיר הדגיש את המשמעות המיוחדת של ארץ ישראל בעיני יהודי אתיופיה ואת שמירת המסורת היהודית לאורך למעלה מ-2,500 שנים, כפי שבא לידי ביטוי בסיפורים המופלאים של ותיקי העדה, על הכנותיהם לחג הסיגד באתיופיה.

בהמשך דבריו, ציין ראש העיר את החובה להאיץ את קליטת והשתלבות יהודי אתיופיה באופן מהיר וטוב יותר מהעליות הקודמות, וציין את עשייתה של העיר אשדוד עבור בני הקהילה האתיופית:
"העיר אשדוד, מאירה פנים ליהודי אתיופיה, כעיר של עולים מכל כנפי תבל, אנחנו מהווים את אחד הבתים הגדולים והיפים של העולים מאתיופיה. שמרגישים כאן בבית בכל תחומי החיים. אנחנו עושים כל מאמץ לתת מענה לצרכים של בני הקהילה – בחינוך, בתרבות, בתעסוקה ובדיור. בצרכי דת, מורשת, ומסורת. לצעירים ולמבוגרים.
אנחנו דואגים לשמר את המסורות והמנהגים החשובים של בני הקהילה. בימים רגילים, דרך מרכז התרבות "אנדנת", ביום הזיכרון לנספים בסודן בדרך לארץ ישראל, וכמובן חג הסיגד שאנחנו חוגגים היום. אנחנו מודעים גם לקשיים ולבעיות ולא מתעלמים מהם. ביחד עם מנהיגי הקהילה אנחנו גם שוקדים על פתרונות. מעבר לכל התכניות שאתם מכירים, באשדוד פועלת תכנית ייחודית להכשרת מורים, בני הקהילה האתיופית, במוסדות האקדמיים, על מנת שישתלבו בתחום ההוראה בעיר וברחבי המדינה. אשדוד היא גם אחת מארבע הערים, בהן פועלת תכנית לשיתוף ציבור, בקרב הקהילה, סביב נושאי חינוך, תרבות, דוברות ושיטור. כי אנחנו מבינים שחייבים להקשיב לחברי הקהילה ולצרכים שלהם, לפני שמקבלים החלטות על העתיד שלהם.".

חבר מועצת העיר – מאיר אברגל:
"חג הסיגד הוא החג הסמל קהילה, אחדות ,שיתופיות וכמובן את הסגידה לירוסלם ולארץ ישראל, חידוש הברית לצד חשבון נפש קהילתי. לכן, ישנה חשיבות גדולה לחג שימקדו אותנו בחיזוק הזהות והערכים החשובים באמת, יבליטו את הערבות ההדדית ויקדמו אמון הדדי בתוכנו מתוך יצירת פיוס בין אנשים וקהילות. והמשימה העיקרית של כולנו היא להפוך את החג המדהים הזה לחג של כולנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך