מקום שמיני בעולם בסבב גביע העולם ליעקב טומרקין

השחיין האולימפי מאשדוד עשה היסטוריה כשמוקם במקו ה-8 בסבב לשנת 2021. זו הפעם הראשונה אי פעם ששחיין ישראלי נכנס לטופ 10 של הסבב היוקרתי. טומרקין זכה ב-12 מדליות בסבב!
צילום: באדיבות איגוד השחייה.

השחיין הישראלי יעקב טומרקין רשם  היסטוריה, כאשר סיים את סבב גביע העולם לשנת 2021 במקום השמיני בדירוג הכללי של השחיינים. זו הפעם הראשונה אי פעם ששחיין ישראלי נכנס לטופ 10 של הסבב היוקרתי במתכונתו הנוכחית המונהגת מתחילת המילניום, וטומרקין עשה זאת עם 12 מדליות בסך הכל מארבע התחרויות. מי שניצח וזכה בתואר מבין הגברים הוא מת'יו סייטס הדרום אפריקני, בעוד אצל הנשים ניצחה אמה מקיאון האלופה האולימפית האוסטרלית.

טומרקין בן ה-29 סיים את הסבב בצורה נהדרת, כאשר בגמר האחרון שלו בקאזאן הוא קבע שיא אישי במשחה ל-100 מטר גב, עם 50.86 שניות. זמן זה הספיק לו למקום הרביעי בגמר, רק ארבע מאיות ממדליה נוספת. הישראלי שיפר את שיאו האישי, אותו קבע ב-2018, ב-34 מאיות והוא מדורג כעת במקום השלישי הישראלי בכל הזמנים במשחה זה, אחרי השיאן הישראלי דוד גמבורג וגיא ברנע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך