מדונה למורים – החברה החדשה בכיתה!

הכיתות של היום אינן הכיתות של פעם וגם לא מקצוע ההוראה. הרבה אתגרים עומדים בפניו של המורה ועליו להתאים את עצמו למגוון רחב של תנאים ממש בתוך הכיתה. כיום פופולרי מאד לראות מדונה למורים בשימוש נרחב, מהסיבה הפשוטה שהמדונה משרתת נאמנה את התלמידים
תמונה: Pixabay

מה שהתחיל בעיקר עבור תלמידים לקויי שמיעה שמשולבים בכיתות הרגילות נמשך וממשיך גם בכיתות שאין בהן תלמידים כאלה, בזכות האפשרות לשמוע היטב את דברי המורה וכך לא לפספס שום מילה חשובה, בעיקר בכיתות הנמוכות. 

על מנת להבין את הערך של מדונה למורים חשוב להבין איך היא בנויה וממה היא מורכבת, מה שיעזור למורים רבים למצוא את המדונה שהכי תתאים לכיתה שלהם ולאופן הלימוד שלהם.

מהי בעצם מדונה?

השם המקצועי של המכשיר הוא חגורת הגברה. השם העממי ניתן בזכות הזמרת המפורסמת שעושה שימוש במיקרופון הנייד כשהיא על הבמה ויכולה לרקוד ולהיות חופשיה איתו. חגורת הגברה למורים, אם כך, מורכבת מהמיקרופון שנשען על קשת נוחה אותה ירכיב המורה על הראש או על האוזניים בקרבת הפה ולחלק האחורי של גופו יצמיד חגורת הגברה שעליה מונח המגבר. על המגבר עצמו אפשר למצוא את כל כפתורי ההפעלה של המכשיר, לרבות כפתור שינוי עוצמת הקול של המורה. החגורה היא בעצם ציוד הגברה קטן ונייד שמתאים לחללים קטנים ולכן הוא מאד פופולרי בכיתות בבתי הספר. 

יש מדונות שמתאימות לאולמות גדולים במיוחד ואפשר לכוון בהן את עוצמת הקול כך שאפשר יהיה לשמוע את הדובר עד לשורות האחרונות של היציע אך כמובן שעוצמה שכזאת לא נדרשת עבור ילדים צעירים שיושבים קרוב למורה. כיום אפשר לקנות חגורת הגברה למורים מחירים שווים לכל נפש שהם בעצם השקעה לטווח ארוך, שכן המורה יכול להשתמש במדונה כל יום לאורך כמה שעות.

היתרונות של השימוש במדונה בכיתה

כאמור – לא רק תלמידים שמתקשים בשמיעה יוצאים נשכרים מהשימוש של המורה במדונה. גם תלמידים ששומעים היטב מצליחים להישאר מרוכזים יותר והרבה יותר קל להם לעקוב אחריו דבריו של המורה. במקרים של רעש בכיתה או אפילו של גשם חזק מבחוץ – קולו של המורה ימשיך להישמע היטב בזכות ציוד הגברה תומך בכיתה והמורה לא יצטרך להרים את קולו ולהסתכן באובדן הקול או בצרידות. 

אפשר בעצם לומר שעבור המורה זה היתרון הגדול ביותר. אין זה נעים להרים את הקול אל מול כיתה של 30 או יותר תלמידים ולכן עם המדונה המורה יכול להמשיך לדבר בטון הרגיל שלו ללא מאמץ. יש מי שיגיד ששימוש במדונה מפריע לקשר האישי עם המורה, שכן הקול הנעים שלו הוא חלק מהותי במערכת היחסים עם התלמידים, אך כיום אין ספק שהמדונה חייבת להיות פריט חיוני בכל כיתה.

היכנסו לחנות האונליין:
לציוד הגברה כנסו לכאן >>
למיקרופון אלחוטי כנסו לכאן >>

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך