טיפים לבריאות מערכת העיכול

מערכת העיכול שלנו מחולקת למספר איברים פונקציונאליים שלכל אחד תפקיד משלו ותנאים פיזיולוגיים אחרים. כאשר אחד החלקים במערכת העיכול אינו פועל כשורה מסיבה מסויימת, הדבר משפיע על כלל מערכות הגוף, על התחושות שלנו ואיכות החיים שלנו. התסמינים של בעיות במערכת העיכול רבים ומגוונים ועשויים ללוות אותנו לאורך זמן רב ולא להרפות. הדבר יכול להתבטא בעצירות, גזים, צרבות, שלשולים, נפיחויות, זיהומים, קשיי עיכול ועוד מצבים מציקים. כיצד תוכלו לשמור על מערכת העיכול שלכם בריאה וחזקה ולמנוע את אותם תסמינים? הנה מספר טיפים מוכחים
תמונה :Depositphotos

 

אכלו בצורה מסודרת ומתוזמנת היטב

מחקרים רבים מוכיחים כי על מנת שמערכת העיכול תעבוד בצורה כמה שיותר יעילה, חשוב מאוד שלא לגרום לה להתמודד עם שינויים רבים מידי. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות אכילה מסודרת, בשעות קבועות ושל נפחי מזון פחות או יותר זהים מדי יום ביומו. לא רק פיתוח של לוחות זמנים קבועים לצריכת הארוחות הוא דבר חשוב, אלא גם התאמה של הזמנים לפיזיולוגיה של הגוף. למשל, חשוב מאוד לפזר את צריכת המזון לאורך כל שעות היום. באופן זה מערכת העיכול שומרת על רמת פעילות גבוהה ואינה צריכה להתמודד עם כמויות גדולות של מזון שנצרכות תוך זמן קצר בארוחות גדולות מידי. בנוסף, הקפידו לצרוך את הארוחה האחרונה של היום עד שעתיים לפני השינה וזאת על מנת להימנע מתסמיני צרבת וכמו כן, לאפשר לגוף להיכנס למצב צום כפי שמתבקש בשעות הלילה.

 

הקלו על מערכת העיכול שלכם

מערכת עיכול שנמצאת בעומס רב היא כזו שאינה יכולה להתמודד עם פירוק המזונות שאתם מכניסים לגופכם, מה שעשוי להתבטא בנפיחויות, קשיי עיכול, גזים, עצירות ועוד. לכן, אם אתם רוצים מערכת עיכול בריאה, הקלו עליה באמצעות צריכת מזונות שמתעכלים בצורה נוחה, מגדילים את נפח הצואה לאורך המעיים ומתאימים בדיוק עבורכם ולרגישויות שלכם. מזונות שמקלים על מערכת העיכול הינם פירות וירקות (כולל הקליפה), מזונות שאינם מעובדים ומשקאות לא ממותקים ושאינם מוגזים (מים עם לימון הם פתרון השתייה הטוב ביותר). במידה ואתם מבחינים ברגישות כלשהי למזון, הימנעו ממנו ובידקו עם הרופא או המטפל שלכם אלטרנטיביות תזונתיות ראויות (כתחליפים לחלב, לגלוטן וכו').

 

תנו לאנזימי העיכול שלכם לעבוד

אנזימי עיכול הינם חומרים שמופרשים לאורך כל מערכת העיכול ומטרתם היא לפרק את המזון ליחידותיו המולקולריות לצרכי ספיגה במעיים. האנזימים הללו משוחררים גם בקיבה אך בעיקר במעיים ומקורם מהלבלב. פעולה שאינה תקינה או מיטבית של אנזימי העיכול תביא לשלל תסמינים שנובעים מעיכול לא שלם ומעוכב. איך גורמים לאנזימים לעבוד טוב יותר? מתגברים אותם באמצעות תוספי תזונה ייעודיים לעיכול, מקפידים על שתייה מספקת בין הארוחות אך לא יותר מכוס בזמן הארוחה, נמנעים או מפחיתים צריכת מזונות שמעכבים את פעולתם של אנזימי העיכול (אלכוהול, קפאין) וצורכים יותר מזונות שמשפרים את פעולת אנזימי העיכול לרבות נבטים וירקות מאודים. 

 

טפלו בעצמכם בזמן ובצורה נבונה

קשה  מאוד לחמוק לחלוטין מבעיות במערכת העיכול לאורך החיים, במיוחד שהיא גם מושפעת ממצבים רגשיים כגון מתח וחרדה. הדבר יכול להתבטא בשלל מחלות ומצבים רפואיים שיכולים להופיע רק מידי פעם או באופן כרוני, בצורה של ריפלוקס, גסטריטיס, קשיי עיכול, כאבי בטן, כיבים פפטיים, דלקות ומחלות אוטואימוניות, זיהומים חיידקיים/ויראליים, אלרגיות למזון ועוד. כשמופיעים תסמינים כלשהם המעידים על בעייה במערכת העיכול, חשוב לטפל בהם בזמן ולהבין את מקורם. 

 

מלבד פנייה אל הרפואה הקונבנציונלית אשר יכולה לטפל במרבית התסמינים בצורה יעילה אך אינה חפה מתופעות לוואי, כדאי לכם מאוד לנסות גם את אפיק הרפואה הסינית. טיפול שכזה מתייחס אל האדם כמכלול ולא רק כאוסף של תסמינים, ובהתאם לזאת יותאם לכם תפריט תזונתי אשר יחזק את מערכת העיכול שלכם, בנוסף להתאמה של צמחי מרפא והמלצה על טיפולי דיקור סיני. טיפולי הרפואה הסינית מתאימים לכל גיל ולכל מצב רפואי, הם אינם טומנים בחובם תופעות לוואי כלשהן ויעילותם כנגד בעיות במערכת העיכול מוכחת. מומלץ לכם לנסות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך