כ-15 מיליון חבילות מחו"ל ינחתו בישראל בעקבות חגי הקניות

כ-15 מיליון חבילות מחו"ל ינחתו בישראל בעקבות חגי הקניות שנה וחצי לתוך משבר הקורונה, ועל פי תחזיות חברת דואר ישראל, כמות ההזמנות בחגי הקניות (יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ובלאק פריידי) צפויה להיות דומה לתקופה מקבילה אשתקד, כאשר גם השנה יוזמנו על פי התחזיות כ-15 מיליון חבילות מחו"ל בנובמבר-דצמבר * עם זאת, משקל החבילות שיוזמנו בחודשים נובמבר-דצמבר מחו"ל, צפוי לעלות בכ-25% לכ-5,000 טון, מול כ-4,000 טון אשתקד
מרכז הסחר המקוון (צילום אייל קרן)

נתנאל פריאנטי

חגי הקניות מתחילים על פי רוב בנובמבר עם יום הרווקים הסיני (Singles Day) שחל ב11/11 ובעשור האחרון הפך לחגיגת הנחות גלובלית, שמתחילה כבר ב1/11 ונמשכת עד 11/11, ומביאה עמה מבצעי הנחות רבות בכל העולם, לרבות באתרים ישראליים ובינלאומיים. בעקבות הקורונה הסתכמו בשנת 2020 ההכנסות של אתר עלי באבא הסיני מיום הרווקים הסיני בכ-74.1 מיליארד דולר, (498.2 מילארד יואן סיני) פי שניים משנה קודמת. בהמשך חגי הקניות יתקיים ה-Black Friday האמריקני ב26/11, וביום שני שלאחריו ב29/11 הסייבר מאנדיי, שכולל בעיקר הנחות באתרי מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים. בחודש דצמבר יחלו הוזלות  הכריסמס. בישראל מוצעות מתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באמצעות שופינג.IL של גוגל, המאגד הנחות בבתי עסק  ישראליים רבים וכן באמצעות אתרי הסחר הישראליים השונים. בשנים האחרונות האתרים הפופולאריים בקרב הישראליים בהזמנות מחו"ל היו: Aliexpress, SHEIN, eBay ,Amazon , next ו-Asos.

פריטים יותר יקרים ויותר כבדים

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל אמר: "אי הוודאות העסקית והכלכלית, שממשיכה ללוות את הציבור בישראל בעקבות הקורונה משפיעה על הזמנת החבילות, כאשר הציבור נמצא יותר בבית, וככל שאמון הציבור עולה יותר כך מוזמנים פריטים יותר גדולים ויותר יקרים כמו מוצרים לבית, רהיטים, כלים, מצעים, שטיחים, חלקי חילוף ולא רק ביגוד והנעלה, מה שמשפיע משמעותית על משקל החבילות. הציבור בישראל התרגל להזמין און ליין בתקופת הקורונה, וככל שאמון הציבור עולה כך גם הצרכן יזמין פריטים גדולים יותר ויקרים יותר, ולא יוותר על המשך החוויה גם אחרי הקורונה. בתקופת הקורונה ובמהלך הסגרים הצטרפו קהלים חדשים לרכישות אונליין באתרים מקומיים ובינלאומיים, וצברו ביטחון וחווית קניה טובה ולכן ימשיכו לקנות אונליין גם בהמשך".

עוד ציין גולדשטיין "מגמה נוספת שמשפיעה על משקל החבילות היא איחוד החבילות של קאינאו, הזרוע הלוגיסטית של עלי אקספרס שמאחדת חבילות עד 75 דולר, ובכך מגדילה את משקל החבילות המאוחדות ההופכות בעת המשלוח לחבילה אחת. השנה ראינו שאתר SHEIN הסיני הפך לאחד הפופולאריים בהזמנות מישראל, מאחר והמיסים משולמים על ידי האתר, מה שמעודד הזמנות של פריטים רבים בהזמנה אחת, ומגדיל את משקל החבילות המגיעות לארץ".

חברת דואר ישראל מציעה את הפריסה הרחבה בישראל עם כ-1,300 נקודות שירות לקבלת חבילות, הכוללת כ-600 סניפים ברחבי הארץ וכ-700 מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים ובינוניים. בינואר השנה הדואר יצא בשירות זימון תורים 'תור בקליק' שייעל משמעותית את הזמנת התורים וקיצר את זמני ההמתנה בסניפים ל-8 דקות בממוצע.

 

קניה בטוחה עם הכרטיסים הנטענים של בנק הדואר

חברת דואר ישראל מציעה לקונים באתרי הסחר כרטיס רב מטבעי נטען של מאסטרקארד הכולל שקל-אירו וליש"ט, או כרטיס ויזה דולר נטען, שניהם מאפשרים שימוש בטוח לרכישות במאות אלפי אתרי סחר בינלאומיים ותשלום באותם מטבעות ללא עמלת המרת מט"ח. השימוש בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר באתרי הסחר השונים בטוח ללא חשש מקישור לחשבון הבנק או הונאות. ניתן לרכוש את הכרטיסים בסניפי הדואר או באתר הדואר, ולקבל אותם עם שליח חינם עד הבית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך