הסמל הראשון מאשדוד שלקח חלק בהחזרת עצמות חלל צה"ל אחרי 73 שנה

עצמותיו של חלל צה"ל הוחזרו מצ'כיה לקבורה בישראל, סמ״ר שי חיים אלימלך מאשדוד, לוקח חלק במשלחת המרגשת. סמ"ר אלימלך: "ההשתתפות באירוע היסטורי זה מילאה אותי במוטיבציה להמשך".
סמ"ר שי חיים אלימלך. (צילומים: דובר צה"ל).

משלחת מיוחדת של אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ואגף כוח האדם בצה"ל יצאה השבוע בפראג, בירת צ׳כיה, על מנת להביא לקבורה בישראל את עצמותיו של חלל צה"ל, טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל. דוידוביץ' נהרג בתאונת אימונים בשנת 1948, במהלך קורס צניחה של הבריגדה הצ'כית, ומאז הוא קבור בבית העלמין היהודי החדש בפראג.

לבקשת משפחת החלל, שהוגשה לאגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ולצה"ל, ובאישור המועצה הציבורית להנצחת החייל יצא המבצע לדרך. המבצע המשותף של צה"ל ומשרד הביטחון תוכנן בקפידה בשלוש השנים האחרונות, בשיתוף נספחות צה"ל בצ'כיה, שגרירות ישראל בצ'כיה ומשרד ההגנה הצ'כי.

ביום ב', הוצאו עצמותיו של חלל צה"ל טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל והועברו לארון קבורה שעלה ארצה ביום רביעי. על קברו הישן, במקום הקבר הנוכחי, תוצב אנדרטה שאותה הביאה במיוחד המשלחת מישראל. היום, 27 באוקטובר, ינחת בשדה התעופה הבינלאומי בפראג מטוס חיל האוויר הישראלי עם לוחמים ומפקדים מחטיבת הצנחנים, בניהם סמ״ר שי חיים אלימלך, לוחם בגדוד 890 שיישאו את ארונו של טור' מרטין ז"ל. בנמל התעופה בצ'כיה יתקיים טקס צבאי בהובלת החזן הצבאי הראשי, סגן-אלוף (מיל') שי אברמסון, ולאחריו תטוס המשלחת חזרה לישראל. היום, חמישי יובא מרטין דוידוביץ' למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, בנוכחות בני משפחתו, המגיעים במיוחד מארה"ב לישראל. הלווייתו תתקיים בשעה 16:00.

המשלחת שיצאה לצ'כיה.

סמ"ר שי חיים אלימלך, לוחם בגדוד 890. שי בן 20, נולד וגדל באשדוד. שי התגייס באוגוסט 19 לחטיבת הצנחנים, הגיוס לחטיבה היה הגשמת חלום עבורו. כאשר שאלנו את שי אודות חוויה משמעותית אשר עבר בשירות שי מתאר: "אחת החוויות המשמעותיות ביותר אשר חוויתי בשירותי הצבאי הייתה לפני שנה, היינו בדיוק לאחר מסע הכומתה, עלינו לקו בעזה ובדיוק התחיל הסגר הראשון בצבא בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. זו הייתה סגירה ארוכה מאוד, מעל חודש, הארוכה ביותר שחווינו, היה קשה לא לחזור הביתה כל כך הרבה זמן אבל זה עשה לנו המון טוב לצוות, התגבשנו, חווינו חוויות עוצמתיות, לא אשכח זאת בחיים."

שי לקח חלק במשלחת חשובה, היסטורית וערכית ומשתף בתחושותיו: "אני מודה על הזכות, אני מרגיש שקיבלתי מתנה על תרומתי למדינה. ההשתתפות באירוע היסטורי זה מילאה אותי במוטיבציה להמשך, כבוד עצום להיות חלק מנציגי צה"ל בהעלאת עצמותיו של החלל הראשון של החטיבה בה אני משרת להר הרצל ".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך