"לפעמים אני חושבת לא לעשות טיפולים כימותרפיים. גם ככה החיים לא מסבירים לי פנים"

הסרטן, אותו ניצחה בעבר רבקה כהן, חזר אל גופה בשנית. לפני כחודש עברה כריתת שד מלאה, וכל בלוטות הלימפה הוצאו מגופה. את הבלוטה האחרונה שהוציאו בניתוח יש לבדוק בחו"ל, עלות הבדיקה 25 אלף דולר, רבקה, אישה קשת יום השקועה בחובות, מבקשת לנצח את הסרטן בשנית. עמותת "פנינה טובה" התגייסה לעזור לרבקה, וקוראת לתושבי העיר לפתוח את הלב והכיס

רבקה כהן (59) פרודה ואם ל-12, חלתה בסרטן השד לפני 18 שנה. היא הייתה בהריון כאשר גילו לה גוש בשד שמאל באורך שישה ס"מ. במשפחתה קיימת היסטוריה של סרטן. שתי אחיות חלו בסרטן השד, אביה חלה בסרטן הערמונית ולאמה גילו גידול בבטן. אחד מילדיה חולה במחלה קשה שחלק מהתסמינים שלה הם גידולים סרטניים.

לפני כחודש הגיעה רבקה לאשפוז במחלקת כירורגיה בבית החולים הדסה הר הצופים, ועברה ניתוח לכריתת שד על רקע גידול חוזר. רבקה השתחררה עם נקזים שעליה לדאוג לרוקנם, ועקב הניתוח היא מוגבלת מבחינה תפקודית. לדברי הרופאים נאסר עליה להעמיס משקל על ידה ולהתאמץ בתקופת ההחלמה מהניתוח. מעבר למצבה הרפואי התפקודי הנוכחי, רבקה מצויה בקושי כלכלי גדול, עד כדי כך שאין מזון בביתה והיא אינה קונה תרופות שהיא צריכה. היא אינה זכאית לקצבת נכות מטעם ביטוח לאומי אלא רק לאחוזים, והיא מתקשה לקחת עזרה או להיעזר בבני משפחתה.

כאשר עברה לפני כחודש את הניתוח, הוציאו לה מבית השחי את בלוטת הלימפה האחרונה. הבדיקה לא יצאה טוב, וכעת נדרשות עוד בדיקות ויש לשלוח את הבלוטה לבדיקה בחו"ל. בדיקה שעלותה 25 אלף דולר. רבקה אינה יודעת מאין תמצא את הסכום הנדרש. "יש לי דירה, אבל אין לי אפשרות לשלם משכנתא", היא מספרת. "בבית אני חיה על טוקמן של חשמל. אם יש בו כסף, יש חשמל. אין לי חשמל במשך שבועות לפעמים, ועכשיו בימים החמים אנחנו בלי מזגן".

רבקה גרה עם חמישה מילדיה, אחד מהם נכה. שבעת הילדים האחרים נשואים. כל ילדיה בגירים, אך אינם יכולים לעזור לה. הרווקים מביניהם, שגרים בדירה, לומדים בסמינרים ובאוניברסיטה. "איך הם יעזרו לי? הם במצב שאני אמורה לעזור להם", היא אומרת. "אני צריכה כסף לבדיקת הבלוטה בחו"ל, אני צריכה פרוטזה של השד עם חזייה מיוחדת, שזה קרוב ל-1,500 שקל. קשה לי עם הנסיעות לבית חולים. אמנם יש לי רישיון, אבל אין לי רכב והנסיעות באוטובוס וברכבת מצריך כוחות שאין לי. אני מקווה שלא אצטרך טיפולי כימותרפיה, אבל אם כן זו תהיה נסיעה יום יומית. קשה לי נפשית ופיזית".

בשל מצבה הכלכלי הקשה, היא נעזרת בעמותת "פנינה טובה" בראשות יוכי ברנד, שמביאה לה מדי שבוע מצרכים ומאכלים לסעודת שבת. העמותה התגייסה לעזור לרבקה, שמיום ליום חובותיה תופחים. "חזרו לי תשלומי המשכנתא, יש לי המון חובות, הכול חוזר. כרטיס האשראי חסום, למים יש לי חוב של 25 אלף שקל, בארנונה יש לי חוב של 17 אלף שקל. לא מספיק מה שקורה בחיים, הסרטן חזר ואני לא יכולה להרים את עצמי בידיים. זה נפל עלי כרעם ביום בהיר, אני לא מאחלת לאף אחד שיעבור את זה, הקרקע נשמטת מתחת לרגליים".

התור הבא שנקבע לרבקה הוא בתחילת החודש הבא. כרגע היא צריכה לעשות פיזיותרפיה לימפטית. מכיוון שהוציאו את הבלוטה, היד שלה מתנפחת. ושוב, כל טיפול עולה כסף. "יש לי החזרים מקופת חולים, אבל לא על הכול", היא אומרת. "נתנו לי אפשרות לחמישה ימי הבראה. הם משלמים חלק, אבל לי אין בכלל את השאר. אני לא יכולה בכלל לחשוב על זה כאפשרות. לפעמים אני חושבת שלא אעשה טיפולים כימותרפיים. פשוט שיהיה מה שיהיה, גם ככה החיים לא מסבירים לי פנים".

לתרומות חייגו לעמותת "פנינה טובה" 1800-077108
ניתן גם להפקיד בכל סניף דואר לחשבון 8120236
או לשלוח לת.ד 3050 אשדוד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך