הצעת חוק חדשה מציעה לפצל את החופש הגדול בישראל

הצעת החוק היא של ח"כ שרן השכל. בתוכנית: קיצור שבוע הלימודים ל-5 ימים ופיצול החופש הגדול. לראשונה, לפי ההצעה, מורים יוכלו לבחור לקחת חופשה במועד שהם רוצים.
תלמידי תיכון
אילוסטרציה.

יוזמה של יו"ר ועדת החינוך בכנסת שרן השכל (תקווה חדשה), היא מציעה תכנית לשינויים בלוח השנה שתכלול בין השאר את התחלת שנת הלימודים בחודש אוגוסט – וקיצור של שבוע הלימודים מ-6 ימים ל-5 בלבד, בדומה למדינות רבות בעולם.

כבר שנים שקיים פער עצום בין מספר ימי החופשה של ההורים ובין זה של התלמידים שעומד על כ-72 ימי חופשה. רק 14 ימי חופשה הם משותפים להורים ולילדים.

על פי הצעתה של השכל, "החופש הגדול" יפוצל. בדומה להיום, הוא יתחיל ב-1 ביולי, אך ב-1 באוגוסט תיפתח שנת הלימודים בבתי הספר ובגנים. התלמידים ילמדו עד סוף חודש אלול, והחל ב-א' בתשרי – ראש השנה, התלמידים ייצאו לחופשה של חודש נוסף, בזמן החגים, ולא משנה אם זה יקרה בספטמבר או באוקטובר.

כיום מורים בישראל לא יכולים לקחת חופשה כדי לחתן את הבן או כדי ללכת ליום הגיוס של הבת, אלא אם כן ממציאים אישור מחלה. על פי ההצעה, המורים יקבלו חמישה ימים של חופשה גמישה – מתי שהם רק רוצים. בתמורה לימי החופשה הגמישים המורים ילמדו בחמשת הימים שלפני ליל הסדר – בדומה לימי הלימוד במערכת החינוך החרדית, ובשלושה ימי איסרו חג, בל"ג בעומר ובחג הפורים. בכך, אומנם יבוטלו 37 ימי לימוד בימי שישי, אך יתווספו 33 ימים אחרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך