זגורי, אימפריה של תולעים…

התולעים יוצאים מהקירות של בית משפחת זגורי במרכז "פלדות". הבת אומרת בבכי: "לפני שנה היו טילים, השנה יש תולעים"

ההורים של שלומי זגורי גרים במרכז "פלדות" באשדוד. אמו ויויאן מספרת שכאשר הוא הגיע לבקר אותם בשבוע, הוא נכנס ומיד ברח מתוך הבית. "הייתי צריכה לתפוס אותו ביד שיחזור", היא אומרת. מה שגרם לו לצאת במהירות מהדירה, הוא מצב נוראי שבה חיים הוריו ואחיותיו. "אשמח אם תוכלו לעזור להורים שלי מול חברת עמיגור", כתב לאתר "אשדוד אונליין". "ההורים שלי גרים מאז שעלינו לארץ בדירת עמיגור במכרז קליטה לשעבר פלדות (מבוא השרביטן 6 אשדוד), הבית נמצא במצב גרוע ברמה שהקירות מתפוררים (הבית עשוי מקירות גבס), השיש במטבח שבור כבר ארבע שנים, ויש רטיבות בתקרת המקלחת שכבר פיתחה פטרת שחורה, ואלה הבעיות הקטנות. כבר כשלושה חודשים שיוצאות מהקירות תולעים, ואחרי ויכוח עם חברת עמיגור הם הואילו בטובם לשלוח מדביר מטעמם שלא עזר, ועדיין יוצאות מהקירות תולעים".

משפחת זגורי עלתה ממרוקו לפני 15 שנה, הורים וחמישה ילדים. שלושה מהם גדולים, ואינם גרים בבית. ויויאן (45) טוענת שכאשר ביקשה מהחברה שיטפלו בתחזוקה ענו לה שמכרו את האזור לקבלן, והם ניתקו קשר עם הדירות. "הדירה במצב זוועתי", היא אומרת, "המטבח הרוס, במקלחת התקרה עוד מעט תיפול עלינו. האסבסט חשוף במרפסת, כביכול סגרו כדי לחסום את ההתפוררות, אבל זה לא עזר. יש תחלואה גבוהה, ובחודשים האחרונים יוצאות תולעים מהקירות כאילו יש גופה. זה בא בגלים. יומיים שקט, יום הצפה. גם אצל השכנה מעלי, זה אותו הסיפור. השכנים מתלוננים על עכברים, חולדות, רטיבות, ואומרים לנוי פינוי-בינוי, אבל לא רואים שום דבר. אין לנו חיים. ביקשתי שיתנו לי עזרה, שיוציאו אותי, שיתנו לי דירה חלופית. אם הייתה אפשרות לעבור, הייתי עושה את זה. הילדים שלי עם הקאות, שלשולים, הם איבדו את התיאבון. הבת שלי בת ה-12 אמרה לי בבכי: "בשנה שעברה טילים, והשנה תולעים".

 

בעמיגור דוחים את טענות המשפחה. מדובר החברה נמסר: "עמיגור השקיעה בשנה האחרונה מיליוני שקלים מעבר לתקציבה השוטף, בשיפוץ עמוק של דירות ביישובי הדרום בכלל ובעיר אשדוד בפרט. לגופו של עניין, למשפחה הובהר לפני כשבוע, כי באפשרותם לבקש העברה לדירה חלופית ובאם יחפצו עמיגור תציע דירות שיתפנו אשר יתאימו למשפחה. בדירתה של משפחת זגורי בוצעה לפני כעשרה ימים הדברה על ידי מדביר מורשה, וכמו כן נערכה הדברה בשטחים הציבוריים בבניין. עקב תלונתה החוזרת של המשפחה, המדביר ישלח היום פעם נוספת לדירה. ההדברה מבוצעת בעיקר ברכוש המשותף והטיפול בפנים הדירה הינו באחריות הדיירים, אך לפנים משורת הדין אושר ביצוע הדברה בתוך הדירה. כמו כן הוגשה בקשה למשרד הבינוי לשיפוץ חלקי של הדירה, כולל החלפת מטבח ושיפוץ זה ייערך בימים בקרובים. אציין, כי מבדיקה שערכנו עולה כי המשפחה איננה מתחזקת את הדירה כראוי ומצב זה הינו ככל הנראה אחד הגורמים לריבוי התולעים בדירה".

 

"מרכז פלדות" נבנה כמרכז קליטה, והפך למקבץ דיור של חברת עמיגור. כאשר בנו את המרכז, עטפו את כל המבנה בלוחות אסבסט, חומר שכיום ידוע כמסרטן. הדיירים התבשרו כבר לפני שלוש שנים כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באשדוד קיבלה והמליצה על התוכנית לפינוי-בינוי. על פי התוכנית, הבניינים עטופי האסבסט יהרסו ובמקומם ייבנו שלושה מגדלי מגורים עד גובה 28 קומות, ובסך הכול יתווספו למתחם כ- 322 יחידות דיור. ומתי יתחיל הפרויקט? בין המנחשים נכונה לא יוגרל פרס. "זה תקוע בוועדות", אומר לי גורם בעירייה, "גם אנחנו ניסינו לעזור לזרז הליכים, וראש העיר פנה אל שר השיכון דאז. אפילו בעמיגור לא יודעים מתי יסתיים כל התהליך הביורוקראטי. ככה זה בארץ, האישורים אורכים שנים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך