נערכים לנהיגה נכונה בחורף

ישראל עוברת בסוף השבוע השבוע לשעון חורף וגם הגשם הראשון כבר הפציע * אז, כמידי שנה ולקראת החורף, קצין הרכב של עיריית אשדוד אמנון לוי, ערך סדרת הרצאות בנושא בטיחות בנהיגה, בדגש על נהיגת החורף ונתן את המלצותיו להתנהגות נכונה בנהיגת חורף ⦿ הדברים נכונים לכל נהג ולכן, אם טרם נערכתם לקראת החורף ואם טרם הכנתם את רכבכם לחורף, זה הזמן
צילום: אילוסטרציה

כבישים חלקים, תנאי ראות לקויים בגשם ובערפל ולעתים אף הצפות צירי תנועה ומפגעים נוספים בכביש – כל אלו הם רק חלק מהסכנות הצפויות לנהגים במהלך החורף. לכם, הנהגים, אנו ממליצים לסגל "נהיגת חורף", ולבדוק מבעוד מועד שהרכב כשיר לתנאי מזג האוויר החורפיים.

חשוב לערוך ביקורת חורף לרכב, ולבדוק מערכות היגוי, בלימה, מגבים, מתזים וצמיגים. אחת הסכנות בגשמים הראשונים היא סכנת החלקה, שנגרמת בשל האבק והשמנים שמצויים על הכביש. הגומי הוא חומר גמיש שמתייבש בקיץ, ובחורף השילוב של כביש רטוב עם צמיג לא תקין הוא מתכון לתאונות דרכים. אנו ממליצים לבדוק בכל בוקר את לחץ האוויר בצמיגים, לבדוק שהם לא חלקים מדי או סדוקים ושהלחץ לא ירד או השתנה.

בנוסף, כדאי לבדוק את הבלמים בזהירות בשלבי הנסיעה הראשונים, כדי לוודא שמערכות הבלימה מתפקדות טוב. בתור נהגים, אתם נדרשים להתייחס למצבים המשתנים ולשנות את הרגלי הנהיגה, בהתאם לתנאי מזג האוויר. בחורף תנאי הראות הם קשים יותר בשל אדים על השמשות וגשם, שפוגעים בשדה הראייה.

קצין הרכב של העירייה אמנון לוי, מכנס מדי שנה את הנהגים ומרצה בפניהם על נהיגה נכונה בחורף, הכנת הרכב והתאמתו לנהיגת חורף, ומציע טיפים והמלצות לנהגים. המסר המרכזי שלוי העביר לנהגים הוא שתאונות לא קורות אלא נגרמות בגלל טעויות אנוש, ואם כך זאת לא גזרה משמים וביכולת שלנו למנוע אותן.

 

להלן המלצות ועצות להתנהגות נכונה בנהיגת חורף:

 

בטרם הכניסה לרכב: לבדוק תקינות צמיגי הרכב ולחץ אוויר בגלגלים, תקינות מגבים (שאינם יבשים ו/או פגומים). לבדוק שמיכל מתיז המים מלא ותקין. לנקות את שמשות הרכב ולוודא תנאי ראות נכונים. לנקות את פנסי הרכב ולהבטיח ראות ונראות בהתאם.

 

בעת הכניסה לרכב:

מומלץ לערוך ביקורת חורף לרכב. בדקו את תקינות מערכות ההיגוי, הצמיגים, הבלמים והמגבים. חשוב לוודא את תקינות מערכות הרכב החיוניות. תנאי הדרך הופכים כל תקלה במערכת הבלמים, הצמיגים, האורות, ההיגוי והמגבים, למסוכנת יותר.

  • הימנעו מחימום פנים הרכב יתר על המידה. רצוי להשאיר חרך קטן פתוח בחלון הרכב. פעולה זאת חשובה גם למנוע הצטברות אדים בחלל הרכב וגם כדי להזרים אוויר לאוטו.
  • הדליקו אורות גם ביום ודאגו לנקות את השמשות, הפנסים והמראות.
  • חשבו על הולכי הרגל: כשמזג האוויר סוער קשה לראות את הולכי הרגל. האטו ושמרו על ערנות.
  • נהיגה בערפל מסוכנת מאוד. תנאי הראות גרועים ואתם לא רואים את הסובב אתכם. סעו לאט יותר, הפעילו את המזגן ואת מפשיר האדים, פתחו פתח אוורור קטן והדליקו אורות מעבר.
  • הסירו פרטי לבוש מגושמים, כגון מעיל או צעיף, הפוגעים בחופש התנועה של הנהג.

בעת נהיגה ברכב: להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך בפרט בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות. לשמור מרחק מהרכב הנוסע לפנים ולהתחיל לבלום מיד עם דליקתם של פנסי הבלם ברכב מקדימה ולא להמתין לרגע האחרון. להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת, בדגש על שימוש בטלפון נייד (גם אם יש דיבורית). לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי הנוהגים סביבכם ולהימנע מתנועות פתאומיות בכביש, כל שכן ביצוע עקיפות בתנאי ראות קשים. סעו בזהירות ותנו זכות קדימה להולכי רגל.

 

  • אם נתקעתם ועצרתם בשולי הכביש – אל תהססו והתקשרו למוקד 100. במידת הצורך, תישלח ניידת למקום כדי למנוע סכנת חיים. למוקד התנועה פריסת מצלמות בכל הארץ, דרכן מתקבלת תמונת מצב. במשטרה קוראים לציבור משתמשי הדרך לעדכן בכל גורם תשתית שנפגע, כמו למשל רמזורים לא תקינים, ענפים שנפלו וקווי מתח – על מנת שיגיעו לטפל בגורם בהקדם האפשרי.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך