הגלשן של גולש הגלים שנפטר הועבר לילד שחלם שיהיה לו גלשן ולא היה לו כסף לזה

המיזם "צעצוע של חיוך", ממשיך להגשים חלומות לילדים שידם אינם משגת. הפעם אנשי "צעצוע של חיוך", הגשימו חלום " כפול". ילד שרצה גלשן גלים וקרובת משפחה של גולש שנפטר ממחלת הסרטן שרצתה לתרום את הגלשן שלו למישהו שימשיך לגלוש בו. אביעד לוי שעומד בראש המיזם: "כשהקמתי את המיזם שלי ״צעצוע של חיוך״ ידעתי שהוא ירגש אותי אבל לא הבנתי עד כמה".
הילד והגלשן.

זהו ללא ספק אחד הסיפורים המרגשים ביותר ששמעתם לאחרונה. סיפור על נתינה שהביאה מצד אחד לשמחה אצל ילד שחלם על משהו מיוחד עבורו – גלשן גלים, אבל למשפחה שלו לא היה כסף, מצד שני משפחה אחת שרצתה להגשים מבחנתה חלום ולהעביר את הגלשן של בן המשפחה שנפטר למישהו שימשיך להשתמש בו ומיזם אחד- "צעצוע של חיוך" שדאג לחבר את שני החלומות ולהגישם אותם. בשישי האחרון אף עין לא נותרה יבשה כשהילד ג' (שפם בדוי – מ.ס) נכנס למים לגלוש עם הגלשן של הגולש שנפטר ומשפחתו תרמה אותו.

ג' שם בדוי הוא נער כבן 13. הוא אוהב את הים מאוד. לא פעם הוא הולך לים. כל מה שרצה תמיד הוא לגלוש. חלם על זה כמעט כל יום. אבל גלשן עולה לא מעט כסף, ולמשפחה שלו לא היה כסף לזה. לכן  כשהוא היה מגיע לים, הוא מסתפק בצפייה או שחייה. לגלוש לא יכול. היה חוזר כל פעם הביתה עצוב וממשיך לחלום.

הכנה …וקדימה למים…

האמא של ג' סיפרה כי כל פעם לבנה שהיה מבק  גלשן, שאי אפשר כי אין כסף. היא אמרה שהייתה רוצה להגישם לו את החלום, אבל כרגע היא לא יכולה. בחודשים האחרונים הוא ג' אפילו הפסיק לבקש והאם חשבה שהוא ויתר על זה. אבל לאחרונה היא הבינה מאחיו הגדול של ג', ששיתף אותה, שג' לא הפסיק לחלום על גלשן בכלל וכי הוא חולם על זה יותר מתמיד, אבל בחר לא לדבר על זה יותר כדי לא להכאיב לה. ג' הבין שזה מכאיב לאמו ובחר לא לבקש יותר. בליבו פנימה המשיך לקוות לנס. האם ששמעה את זה לא יכולה הייתה לעמוד בכאב הזה. העובדה שבנה הקטן בוחר לשתוק בכדי לא להכאיב לה, רק העצים את הכאב שלה שהיא לא יכולה לתת לו את מבוקשו..

באותו הזמן בדיוק ובלי קשר, ומי יודע אולי עם, פנתה מורן נהרי למיזם החברתי המיוחד "צעצוע של חיוך". המדובר במיזם שכולו נתינה. מיזם שהוקם בדיוק עבור מקרים כאלה, כמו של ג'. מורן נהרי הגיעה לאנשי המיזם והייתה לה בקשה מאוד מיוחדת. אביעד לוי, שעומד בראש המיזם המבורך והיה זה שהגה את הרעיון אליו הצטרפו כבר רבים מאוד מספר: "מורן פנתה אליי וביקשה שאעזור לה לתרום גלשן לזכרו של בן דוד שלה, ברק (בקי) רפאל אלקובי, שנפטר בדיוק לפני שנתיים ואהב לגלוש". מורן לא רצתה שהגלשן יעמוד בצד, ורצתה לראותו שמישהו גולש איתו ובכך גם למעשה מי שייזכר כל הזמן הוא בן דודה האהוב. היא רצתה שמישהו ישתמש בגלשן שברק ז"ל מאוד אהב".

המטרה שילדים יחייכו. "צעצוע של חיוך"

אביעד ממשיך: "מיד פניתי לצוות שלנו במיזם והחלטנו לעשות הכל בשביל לשמח את מורן ולמצוא את הילד הנכון, האמת? היה קשה. לצערנו בדרך כלל הילדים האלה קצת פחות מעיזים לחלום חלומות גדולים כל כך, כי זה נראה בלתי אפשרי למימוש, אבל מצאנו". ברור לכם מי הם מצאו. הם מצאו את ג' שכבר אולי לא האמין שגם הוא יום אחד יזכה לגלוש בגלשן גלים משלו. כל שנותר להם היה לחבר בין מורן לג' ומשפחתו.

"צעצוע של חיוך" הוא מיזם מיוחד שבו דואגים לילדים אשר חולמים על צעצוע מיוחד או כל דבר אחר שישמח אותם, והם ומשפחתם לא יכולים לעמוד בהוצאות הקנייה. מה שעושים אנשי "צעצוע של חיוך" זה לחבר בין מי שמוכנים לתרום לבין הילדים שחולמים. אביעד לוי: החלום שלי, ביחד עם כל מי שבמיזם, זה לתת לילדים האלו סיבה לחייך, גם אם זה לכמה רגעים. רגעים של ליהנות ממותרות. לתת להם לשכוח מהצרות ,לא לחשוב על הקושי ופשוט להיות ילדים. כמה פשוט זה נשמע? לתת להם להרגיש מהי התלהבות של לפתוח משחק חדש, משחק יקר, שאף פעם לא דמיינו שיהיה להם. לתת להם לחוות את ההתרגשות של ללכת לסרט בקולנוע או ללכת להופעה של מישהו שהם מעריצים". או כמו במקרה הזה, לקבל גלשן.

ביום שישי קישרו אנשי "צעצוע של חיוך" בין מורן ובעלה אלון, שהיה חלק בלתי נפרד מהגשמת החלום של ג' לבין האמא וג' עצמו. הילד היה כל כך מאושר. אחרי כמה הסברים של אלון כיצד להשתמש בגלשן, כולל כללי זהירות, ג' נכנס למים עם הגלשן ואף עין לא נשארה יבשה. כולם ראו את שמחתו של הילד בן ה-13, אבל גם את שמחתה של מורן ובעלה אלון. לתת מסתבר לפעמים זה לא פחות מלקבל.

אביעד לוי מסכם: "אחרי שהאם סיפרה לנו כמה ג' רוצה את הגלשן, ידענו סופית שאנחנו עושים את הדבר הנכון. תודה למורן נהרי שנתנה לנו להיות חלק בדבר המיוחד הזה. הגלשן נתרם לעילוי נשמתו של ברק (בקי) רפאל אלקובי  ברק היה גולש גלים ונפטר לפני שנתיים ממחלת הסרטן" עכשיו הגלשן שלו חזר למים ולא רק זה הוא משמח ילד קטן….

למעוניינים לתרום למיזם ניתן להיכנס לדף הפייסבוק של "צעצוע של חיוך"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך