שימו לב: המטה הלאומי במסר חשוב להורים בעקבות סרטונים ברשת

המטה הלאומי 105 בקריאה להורים בעקבות השפעות של סדרות טלוויזיה: הקפידו על מגבלות גיל הילדים שנקבעו לצפייה ולשימוש
אפליקציית פייסבוק

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 בקריאה להורים: חשיפה של ילדים לתכנים לא תואמי גיל עלולה להשפיע לרעה על התנהגותם, ליצור אצלם תפיסת עולם מעוותת ולעורר פחדים וחרדות. הקפידו על מגבלות הגיל שנקבעו לצפייה ולשימוש לאחרונה, רבו המקרים שבהם המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת נחשף לעובדה כי יותר ויותר צעירים ובני נוער נחשפים לתכנים קשים ומשתתפים במרחבים וירטואליים שאינם מתאימים לגילם. בין הדוגמאות אפשר למצוא רשתות חברתיות דוגמת טיקטוק, שפעילים בה ילדים לפעמים כבר מגיל שמונה (על אף שגיל המינימום לפתיחת חשבון הוא 13), וכן סדרת הטלוויזיה "משחק הדיונון", שצופים בה אף ילדים בגיל 10 (על אף שגיל המינימום לצפייה בה נקבע ל-16).

תכנים פופולריים כ"משחק הדיונון" גוררים אחריהם לעיתים קרובות חיקויים ו"אתגרי" רשת שמבוססים על אלמנטים בולטים מהסדרה, ולעיתים קרובות מדובר באלמנטים מסוכנים מאוד ואלימים שיכולים להוביל לפגיעות רציניות ולסכנה ממשית לחיי הילדות והילדים שמשתתפים באתגרים. תוכניות כאלה, שכוללות לעיתים קרובות גם ביטויים של אלימות מינית, מנרמלות התנהגות אלימה ומשרשות תפיסות מעוותות של מיניות.

המטה הלאומי 105 שב ומזכיר – מגבלות הגיל נקבעו לא בכדי, וחשוב להישמע להן ולהקפיד עליהן! גם אם הילדה או הילד מתעקשים ומבקשים "כי כל הכיתה כבר רואה את זה" או כי "כולם כבר שם", הסבירו להם – בהתאמה לגילם – מדוע זה רעיון לא טוב ומה ההשפעות הקשות שעלולות להיות לשימוש באפליקציות ולצפייה בתכנים שלא מתאימים לגילם.

בכל גיל יש חשיבות גדולה לנוכחות שלכם ההורים – היכרות עם מרחבי הרשת של הילדים, השגחה, הכוונה, שיח מתמשך ועוד.
1.תנו לילדים שלכם כלים לחשיבה ביקורתית וקבלת החלטות, כדי שיוכלו בעצמם להגיע למסקנה שסדרות כמו "משחק הדיונון" יכולות לסכן אותם.
2.למדו אותם לשאול שאלות נוקבות ולבחון תכנים מכל הכיוונים
3.שוחחו איתם על האיזון בין הצורך בשייכות ("לעשות כמו שאחרים עושים") לבין הצורך במוגנות ובשמירה על ביטחונם האישי
4.הביעו דעה נחרצת ששוללת התנהגות אלימה מכל סוג, והסבירו את הבעייתיות בסדרות שמנרמלות אלימות ובריונות.
תומר לוטן מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים: "אני קורא להורים לקיים שיח פורה עם הילדים, בעיקר על רקע חשיפה לתכנים מורכבים, ולסייע לילדים להיות בסביבה מבוקרת, שמתאימה והולמת את גילם. מטה 105 עומד לרשות ההורים גם כדי ליצור תודעה בנושא אלימות ברשת"
מפקדת יחידה 105, נצ"מ שלומית לנדס:

יחידה 105 של משטרת ישראל נמצאת בחזית המאבק בפגיעה בקטינים ברשת ופועלת ביחד עם המטה האזרחי, לשמירה על ביטחון הילדים במרחב הוירטואלי והפיזי. במסגרת הפעילות מפעילה היחידה מערך מודיעין לצד חקירות חשודים בכל מימדי הפשיעה נגד קטינים. נמשיך לחזק את ביטחון הילדים ברשת ולמצות את הדין עם העבריינים.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 הוא גוף לאומי אזרחי-משטרתי בהובלת המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, ושותפים בו משרדי הרווחה, החינוך, הבריאות והמשפטים.

נתקלתם בסרטון ובו ילדה או ילד מחקים סדרה או משחק מסוכנים? התקשרו 24/7 למוקד 105 של המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך