רישיון הנהיגה הוגבל? יש פיתרון / עו"ד עידן רוקח

רישיון הנהיגה מהווה כחלק בלתי נפרד מהחיים במדינת ישראל. אין ספק כי קשה להתמודד עם הגבלה על רישיון הנהיגה, במיוחד כאשר הרישיון הינו חלק מפרנסת האדם או חלק מהתנהלות הבית.
פקקים בכניסה לאשדוד

חשוב לדעת כי יש דרך להתמודד עם ההגבלה וניתן לבטלה. הגבלה על רישיון הנהיגה תיעשה כאשר חייב לא יפעל להסדיר חובו, בין מול רשות האכיפה והגבייה ובין למול הזוכה/נושה ישירות.

ניתן להגיע להסדר מול הזוכה וכך-גם ניתן להגיש בקשה לצו-תשלומים דרך ההוצאה לפועל. הסדר מול הזוכה לא מיטיב ומכיר במצבו של החייב וזאת לעומת צו-תשלומים בהוצאה לפועל אשר מבין את מצב החייב ומנסה למנוע את קריסתו הכלכלית. המשותף לכך הוא הסדרת החוב, חייב אשר יסדיר חובו ייחשב כחייב משתמט, דבר אשר יוביל להגבלות מחמירות אשר נועדו להביא את החייב לתשלום כגון הגבלה על הרישיון.

אך יש לדעת כי גם אם הוטלו ההגבלות ניתן לבטל וזאת בהתאם לחוק, כך לדוגמא רשם ההוצאה לפועל רשאי לבטל את ההגבלה אם שוכנע כי הרישיון משמש לעיסוקו של אדם וההגבלה תביא לפגיעה ממשית. כמו-כן, יש לזכור תמיד שאין להזניח את עניין החובות, שומה על האדם לפעול להסדרת חובותיו ולא למענו בלבד אלא אף למען משפחתו.

מצב כלכלי דחוק יכול להשפיע על התא המשפחתי ועל עתיד הילדים, ניתן להתמודד עם חובות, חשוב לדעת כי ישנה אוזן קשבת וניתן לצאת מהמצב הכלכלי הדחוק במיוחד לאחר כניסתו של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי אשר שם כעיקרון את שיקומו הכלכלי של החייב  ואף את זכות החייב לחיים בכבוד.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך