עיריית אשדוד הציגה לציבור שכונה חדשה – "בית במרחבים"

נציגי עיריית אשדוד ומינהלת הסכם הגג בעיר הציגו במפגש מקוון לציבור את תכנית בית במרחבים לבניית 650 יחידות דיור במתחם בית המשפט בעיר. 60 אחוז מיחידות הדיור יוקצו לצעירים במסגרת מחיר מטרה. את המפגש הובילו מהנדס העירייה דורון חזן, ראש מינהלת הסכם הגג אייל דוידוביץ', אסתי פילוס מנהלת היחידה האסטרטגית בעירייה ואדריכל התכנית ארי כהן
הדמיה: ארי כהן אדריכלים.

לפני ארבע שנים חתם ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, עם המדינה על הסכם הגג לטובת בנייתן של אלפי יחידות דיור במספר מתחמים בעיר. כ-60 אחוז מהדירות אשר ייבנו יוקצו במסגרת מחיר מטרה לזכאי משרד השיכון.

אחד הפרויקטים הוא "בית במרחבים", אשר ייבנה בסמוך למתחם בית המשפט השלום בעיר ברובע ב'. בפרויקט ייבנו כ-650 יחידות דיור בחמישה מגדלים שיוקמו. קומת קרקע מסחרית תיבנה בדופן הרחוב. מעבר לכך, ייבנו מסוף תחבורה, מתחם למסחר ותעסוקה, בית ספר חדש, כיתות גן, מעונות יום, בית כנסת ומועדון נוער. התכנית המעודכנת נחשפה ביום חמישי במפגש מקוון לציבור, אשר הובילו נציגי עיריית אשדוד, מינהלת הסכם הגג אשדוד ואדריכל התכנית.

גב' אסתי פילוס, מנהלת היחידה האסטרטגית בעיריית אשדוד, הדגישה כי שיתוף הציבור הינו אחת האג'נדות שמוביל ראש העיר. המטרה היא לחבר את התושבים לתכניות ולערב אותם בנעשה תוך שיח פתוח ושקוף.

מהנדס העירייה, אדריכל דורון חזן, ציין כי התכנית בית במרחבים היא חלק מהתחדשות עירונית כוללת של העיר אשדוד. התכנית תיבנה, לדבריו, על שטח של גן המשחקים וזאת לאחר שצומצמה מאוד. "650 יחידות הדיור שייבנו יהיו חלק ממענה המגורים לזוגות הצעירים והיא משתלבת בתכנית המתאר. כל רובע ב' יתחדש ולמעשה מדובר במגה תכנון לרובע שלם, כולל תמ"א 38, הסכם גג ופינוי בינוי, (להוציא בתים פרטיים), אין עוד תקדים כזה", אמר חזן.

צילום מפגש מקוון: מינהלת הסכם הגג אשדוד

ראש מינהלת הסכם הגג, אייל דוידוביץ', נתן סקירה על הסכם הגג בעיר והתהליך המורכב שהיה מלכתחילה נוכח היעדר עתודות קרקע פנויות לבניה. עם זאת, התכניות מתקדמות והפרויקטים הראשון יהיה "בית בשדרה" ותחילת עבודות התשתית על רובע פארק לכיש יחלו בקרוב.

אדריכל התכנית, ארי כהן, הסביר כי 17 דונם בלבד מצפון פארק בן גוריון יוקצה לבניה המתוכננת, צנועה בהיקפה לדבריו, לצד פיתוח משמעותי לטובת הציבור של שטחים שאינם מטופלים. מעבר לכך, מועדון הפטאנק יעבור למקום ויזכה להתחדשות. הבניה תהיה בצפיפות על שטח קטן יחסית, כאשר החניה תהיה תת קרקעית. מיקום הפרויקט, סמוך לנתיבי תחבורה ציבורית, יקל על התושבים. על פי התכנון, בקיץ 2022 תהיה היערכות לשיווק ושנה לאחר מכן יחל שלב היתרי הבניה. תושבים שאלו שאלות שונות אודות תהליך הבניה, מה יהיה על גן המשחקים, מי זכאי לגשת להגרלות משרד השיכון ועוד. השיח היה מכבד ומעבר לכך החומרים נמצאים באתר.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "עיריית אשדוד ממשיכה ביתר שאת לתכנן את עתידה של העיר ולתת מענה של דיור בר השגה לצעיריה. גם בשנה הקרובה נראה התקדמות בפרויקטים נוספים. בית במרחבים יחדש את רובע ב' הוותיק וישלב בין אוכלוסייה וותיקה לצעירה".

הדמיה: ארי כהן אדריכלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך