המקצועות הדרושים ביותר בהייטק

ישראלים רבים מעוניינים ללמוד ולעבוד במקצוע מבוקש בתחום ההייטק אולם לא בטוחים באיזה מסלול לבחור. המאמר הבא ינסה לעזור ולהציג מה הם המקצועות המבוקשים ביותר בענף ההייטק נכון להיום
תמונה: freepik

תחום ההייטק מהווה כ 10% מכלל המועסקים בישראל וממשיך לצבור פופולאריות. משכורות גבוהות, בונוסים, הטבות מפתות ואפשרויות פיתוח וקידום הופכים להיות שאיפתם של ישראלים רבים להיות חלק מעולם ההייטק. 

משבר הקורונה הביא את עולם הדיגיטל לשיאים חדשים של פופולאריות ושימוש שלא הכרנו לפני כן. בתחום של לימודים, עבודה, סידורים, קניות ועוד אם אתה לא בדיגיטל תתקשה מאוד להשיג את מבוקשך ועל כן  הביקוש למפתחים גדל וימשיך לגדול בעתיד.  

מכללות הייטק מציעות מסלולים שונים חלקם אף של לימודים למשך מספר חודשים בלבד ומסמיכות עשרות אלפי עובדים פוטנציאליים מדי שנה ורבים מתוכם מוצאים את דרך לחדור לתחום ההייטק הנחשק כל כך.

למרות זאת, במשק הישראלי ישנן מעל 13000 משרות פנויות ורוב חברות ההייטק מדווחות על קושי בגיוס כוח אדם. את הפער הזה סטודנטים ומועמדים רבים ישמחו לסגור. אולם לא בהכרח המקצוע שרכשו בלימודים תואם להיצע המשרות הקיים.

מבולבלים? אנחנו לא… אז בואו נעשה סדר וננסה להבין מה הן המקצועות המבוקשים ביותר בענף ההייטק ובמשרות הדרושים בהייטק.

 

דבר איתי בשפה שלי =  דבר איתי JAVA

רוצים לעבוד בארה"ב ולדבר רק עברית? כנראה שזה לא יהיה מוצלח במיוחד. כמו שלכל מקום יש את השפה שלו כך גם בעולם התכנות. שפת JAVA היא השפה הנפוצה ביותר בתחום של פיתוח תוכנות ומערכות ממוחשבות במחשבים, סמארטפונים, רכבים, תעשייה ועוד. 

לשפת JAVA יתרון עצום על שפות תכנות אחרות הן בביצועים והן בנוחות הלמידה של השפה. היכולת שלה להיות מותאמת לחומרות שונות הפכו אותה לשפה הבינלאומית הבלתי מעורערת של עולם ההייטק כבר שנים.  לכן, מי ששואף להבין את עולם התכנות לעומק ולפתוח לעצמו אפשרויות קידום שונות יצטרך כנראה לשלוט ב JAVA .

משרות JAVA תופסות את הנתח הגדול ביותר בלוחות הדרושים בענף הייטק ומאפשרות למתכנתים לבטא את עצמם ולרכוש עוד מיומנויות בעולם הפיתוח. מכיוון ש JAVA נפוצה כל כך ונמצאת בבסיס פרויקטים שונים ומגוונים ישנן משרות שונות שיכולות להתאים למפתחים שונים עם או בלי ניסיון. השכר של מפתח מתחיל נע בין 15 אלף ל 18 אלף ₪ בחודש ועתיד לגדול ל25 אלף עד 28 אלף לחודש בתוך שנים בודדות מה שהופך את המקצוע למבוקש ביותר בענף.

 

סייבר ואבטחת מידע

בשנים האחרונות, ריבוי התוכנות והמכשירים המכילים מידע רגיש הביא איתו שורה של מתקפות סייבר וטרור סייבר. משבר הקורונה דחק עסקים רבים לעבור לתחום הדיגיטל. עסקים אלו הביאו איתם כמויות עצומות של מידע רגיש המועד לפריצות . 

אפשרות גישה של האקרים לפרטים אישיים, חשבונות בנק, כרטיסי אשראי, מסמכים מסווגים ועוד מצריכה הגנה מתמשכת ומשתכללת על מידע זה. כתוצאה מכך נוצר ביקוש גבוה מאוד לאנשי מקצוע בתחום הסייבר ואבטחת המידע. 

פיתוח, ייעוץ, תמיכה, ניהול הם רק חלק מהעולם המגוון הזה של סייבר ואבטחת מידע מה שמסביר מדוע תחום זה נפוץ כל כך בלוחות הדרושים. השכר הגבוה, החדשנות המתמדת והאפשרויות קידום בתחום הפכו אותו לאחד הפופולאריים ביותר.

שכר התחלתי של מיישם מידע נע בין 12 אלף ₪ ל 14 אלף ₪  ואילו  Reverse Engineer ירוויח בין 20 אלף ₪  ל 24 אלף ₪ בתור התחלה ועד 35 אלף ₪ בהמשך!!!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך