מהו החזר מס והאם רק שכירים יכולים לבקש אותו?

רובם של השכירים במדינת ישראל זכאים לקבל החזר מס שיכול לנוע בין מאות שקלים ולהגיע  עד לאלפי שקלים בממוצע. החוק במדינת ישראל מאפשר להתייחס ולהתחשבן על 6 שנות שכר ממועד הגשת הבקשה. המשמעות הינה שמי כאי להחזר מס יוכל לקבל את כספו גם בדיעבד.
freepic

סביר מאוד להניח כי כמעט כל שכיר שיבדוק את תלוש השכר וזאת יחד עם הזכאויות השונות שקיימות כיום, יוכל ליהנות מקבלת סכומי כסף משמעותיים ולא מבוטלים כלל. בכל מקרה בו אתם מעוניינים לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס, מומלץ לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בתחום ושתבצע את הבדיקה עבורכם בצורה מקצועית וכמו כן תנהל את ההליכים הבירוקרטיים השונים הנלווים לתהליך וזאת על מנת שתוכלו לממש ולמצות את זכויותיכם ולקבל חזרה כספים עודפים שהעברתם לרשות המיסים.

קריטריונים לקבלת החזר ממס הכנסה

מס הכנסה מאפשר כיום לרובם של השכירים לקבל החזר מס.  לדוגמא,  במידה ואתם שכירים שהינם הורים לילדים שלומדים במסגרות לחינוך מיוחד, תהיו זכאים לקבל ולצבור נקודות זכות בתלוש המשכורת. במקרים בהם לא קיבלתם את נקודות הזכות וההטבות, יש לכם סיכוי טוב לקבל בחברה אלפי שקלים וזאת במסגרת החזר מס חינוך מיוחד. בנוסף, המדינה מעניקה החזרי מס לעובדים שכירים שאינם זכאים לקבל נקודות זכות קבועות. עובדים שכירים רבים בענף ההייטק, תחום שנחשב דינמי ותזזיתי בכל הנוגע למעבר בין עבודות ותחלופה של עובדים זכאים להחזר מס, שכן בתחום ההייטק יש פוטנציאל גבוה במיוחד לקבל החזר ממס הכנסה.

דוגמא נוספת נוגעת למי מכם שמשקיע בשוק ההון – בורסה. השקעת כספים בשוק ההון טומנת בחובה סיכונים רבים ולעתים קרובות גם הפסדים שנגרמים משינוי במדדים הפיננסיים שמשפיעים על השוק. במקרה שכבר הפסדתם כספים, חשוב לדעת שרשויות המס ומס הכנסה מעניקים לכם אפשרות והזדמנות לקבל מעט מהכסף שהפסדתם בחזרה וזאת באמצעות החזר מס בורסה.

מהו תהליך קבלת ההחזר ?

תהליך קבלת החזר מס לשכירים אינו מורכב או מסובך במיוחד, אולם הוא מחייב להמציא אישורים ומסמכים שונים שהינם רלוונטיים ומתייחסים לשנים המבוקשות וזאת יחד עם פנייה מסודרת לרשות המיסים באופן חד פעמי. לאלו שלא אוהבים לפנות למשרדי מס הכנסה או לכל משרד ממשלתי אחר שכן מדובר בתהליך שכרוך בבירוקרטיה מתישה, מומלץ לבצע את ההליך באמצעות חברות מס שמתמחות בתחום ובהליך. מדובר בהשקעה אפסית שאין בה סיכון כלל והעיקרון שמנחה הינו: לא זכית לא שילמת. כיום ישנן חברות מקצועיות רבות שפועלות בתחום החזר מס לשכירים ומתמחות בביצוע בדיקות זכאות ובניהול ההליכים מול רשויות המס.  ליווי וייעוץ מקצועי הניתן מידי מומחים מביא להצלחות רבות ולמיצוי מקסימאלי של ההליך.

למי מגיע החזר מס בנוסף לשכירים?

חיילים – במטרה לאפשר התחלה של חיים בצורה נוחה וקלה יותר, המדינה מאפשרת לצעירים שהשתחררו משירותם הצבאי ליהנות מהחזר מס משמעותי. ההטבה חלה בנוסף על מתנדבי שירות לאומי. נתון רלוונטי ומשמעותי טמון בעובדה שניתן לדרוש ולממש את ההטבה עד שש שנים לאחור.

בעלי מוגבלויותהמדינה מעניקה כמה הטבות ייחודיות לסובלים מבעיות רפואיות שונות וכן  למשפחותיהם וזאת בדמות החזרי מס. המטרה הינה להקל על הקשיים וההתמודדות המורכבת ובמיוחד כאשר אחד ההורים או שניהם בחלק מהמקרים, נאלצים לטפל בעצמם ובאופן צמוד בילדים, זו סיטואציה שמלווה בקשיים רבים וכן בהתמודדות כלכלית לא פשוטה.

לסיכום, רבים מהעובדים השכירים במדינת ישראל זכאים להחזר מס ממגוון סיבות. במקרים רבים, העובד השכיר משלם מס עודף בשל טעות שלו, של המעסיק או של מס הכנסה וחשוב לדעת כי ניתן לקבל חזרה את הכספים המגיעים לכם. בנוסף לעובדים שכירים, ישנן אוכלוסיות נוספות שזכאיות לקבל החזר מס דוגמת חיילים משוחררים, בעלי מוגבלויות וגם עובדים עצמאיים בסיטואציות מסוימות. בכל מקרה בו אתם סבורים ששילמתם מס עודף, חשוב לפנות לקבלת ליווי וייעוץ מקצועי מחברות המתמחות בתחום שינהלו עבורכם את ההליך בצורה הטובה ביותר ויבטיחו מימוש ומצוי זכויותיכם וקבלת הכספים שמגיעים לכם.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך