אסותא אשדוד: ניצל נער בן 16 שסבל מקריסת מערכות לאחר שהחלים מקורונה

מבירור המקרה נמצא שהנער סובל מדלקת פימס - דלקת רב מערכתית שתוקפת מחלימים מקורונה. כעת מצבו בשיפור ניכר והוא מתעתד להשתחרר לביתו.
הנער והוריו.

בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד מאושפז כשבוע נער בן 16 תושב מושב שוקדה (עוטף עזה) בעקבות תלונות על חום ונפיחות בבלוטת הלימפה.

מבירור המקרה נמצא שהנער סובל מדלקת פימס – דלקת רב מערכתית שתוקפת מחלימים מקורונה ומאופיינת בתסמינים דוגמת חום, פריחה, כאבי בטן, חוסר תיאבון, חולשה, ירידת לחץ דם ולעיתים בעיות בלב ועלולה להוביל לקריסת מערכות. התסמונת הובילה את הילד לקריסת מערכות, בעקבותיה הונשם. כעת מצבו בשיפור ניכר והוא מתעתד להשתחרר לביתו. מקרה זה הוא המקרה התשיעי להתאשפז בביה"ח אסותא אשדוד עם תסמונת פימס בשנה האחרונה. שלושה מתוך תשעת הילדים הונשמו ושניים נזקקו לחיבור למכונת לב ריאה (אקמו). כל הילדים החלימו לאחר טיפול בבית החולים.

אמו של הנער, חנה כהן אלורו: "חשוב לנו להעביר את המסר הזה הלאה לכל המתלבטים והתוהים שאני מבינה את החשש לחסן ילדים ונערים, החיסון הוא באמת חדש וחסר מידע מושלם, אבל בין תופעות לוואי מחיסון לבין לחיות יש פער מטורף והלוואי ואף אחד לא יצטרך לעבור מה שעברנו השבוע שהטלטלנו בין חיים למוות וגם עכשיו עוד שיקום ארוך לפנינו.
כמו כן, מי שהחלים כדאי לשים לב ממש ולפנות להבדק במקרה חום וכו' כי גילוי מוקדם מציל חיים."

ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד: "תסמונת פימס, על אף שאינה שכיחה, כבר דווחה במעל מאה ועשרים ילדים במדינת ישראל. מדובר אמנם על תסמונת יחסית נדירה, אך לעתים קרובות חמורה ומסכנת חיים. חשוב להבהיר שתסמונת זו מעולם לא דווחה בילדים שחוסנו כנגד קורונה, ולדעתי צריכה להיות במכלול השיקולים של הורים, ילדים ורופאים לגבי חיסון קורונה."

ד"ר נועה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "החשש של ההורים הוא בהחלט מובן, אכן החיסון נגד קורונה הוא חדש יחסית אך בטיחותו כיום איננה מוטלת בספק. מעבר לכך, העובדה היא, שעד כה אין אף לא מקרה מתועד אחד בעולם של נער או ילד שחלו בתסמונת לאחר קבלת החיסון.
למרות ריבוי המקרים, עדיין מדובר בתסמונת נדירה ונכון שלא להיכנס להיסטריה. אני מבינה את הדאגה והחשש, אך כמנהלת טיפול נמרץ ילדים אני יכולה להרגיע את ההורים ולומר כי במרבית המקרים ההחלמה היא מלאה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך