נערכים לחורף: "המטרה העליונה היא שמירה על חיי אדם"

חמישה מיליון שקלים השקיעה עיריית אשדוד בהיערכות לחורף, ובתוכם כמחצית בשדרוג תשתיות תת קרקעיות . מיליון שקל נותבו למערכת החינוך. המדובר בעלייה של 250 אחוז בתקציב לעומת השנה החולפת מחשש לחורף קיצוני במיוחד

עיריית אשדוד השקיעה חמישה מיליון שקלים בהיערכות לחורף. כך עולה מדבריו של ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, בדיווח שהעביר למועצת העיר. "המטרה העליונה היא שמירה על חיי אדם, לצד שמירה על הרכוש ושגרת החיים בעיר", מציין ראש העיר.

משבר האקלים המתהווה והתמונות המדהימות שמגיעות מרחבי אירופה, אסיה וארה"ב וכוללות הצפות ענק ופגיעה ברכוש, לא נעלמו מעיני בכירי העירייה. בחודשים האחרונות התבצעו מספר פעולות במסגרת "פקודת החורף" העירונית שכללו ניקוי ושיקום קולטנים ותשתיות, גיזום עצים, הכנסת אמצעי חיזוי דיגיטליים, יצירת חומרי הסברה ועוד.

שדרוג תשתיות ההולכה
כחלק מההכנות, בנה מינהל התפעול תשתית הולכה תת-קרקעית ברובע ג' בהשקעה של למעלה ממיליון ש"ח, שמטרתה ויסות מי הגשמים למאגר קליטה נוסף. הוויסות יסייע בהורדת עומס הניקוז בשדרות עוזיהו, שבהן תוואי השטח משופע. כ-1.1 מיליון שקל הושקעו בשדרוג נקז המצודה, שאליו מתנקזים מי הגשמים ממספר רובעים בעיר, כדי למנוע את קריסתו כפי שהתרחש בעונה החולפת והגשומה במיוחד.

*מיליון שח הערכות במנהל החינוך *
במנהל החינוך הושקעו כמיליון שקלים שנותבו, בין היתר, לאיטום גגות במוסדות החינוך, ניקוי מרזבים, בדיקת עצים על ידי אגרונום, בדיקת הצללות, שלטים ולוחות חשמל חיצוניים, במטרה לשמור על שגרת לימודים של תלמידי העיר וצוותי החינוך.

לסרי הוסיף , כי מנהל התפעול יחד עם כוחות הביטחון והביטחון העירוני ביצעו תרגיל רחב היקף שדימה את פעילות גורמי העירייה במצבי קיצון, חסימות צירים ונוהל סערה. בשיאו של התרגיל, נבחנו הצוותים על ביצוע נוהל סערה שנועד לתת מענה מיטבי ומקצועי לתושבי העיר.

"אני מודה למנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, על תכלול ההכנות לחורף, לראש מנהל התפעול, שלמה רוטנברג, על העשייה, ולכל עובדי העירייה וכוחות הביטחון – מד"א, כבאות והצלה, ומשטרת ישראל שנוטלים חלק בהכנות החשובות", סיכם ראש העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך