נמל אשדוד והרמטכ"ל לשעבר החלו בהיערכות להתקנת מערכת האגירה לייצור חשמל

הנמל יהיה המקום הראשון בו תותקן מערכת האגירה HyDrop של חברת סטורג' דרופ , שבראשה עומד הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, כבר במהלך הרבעון הרביעי של השנה. מערכת האגירה בנמל תציב את נמל אשדוד בחזית המהפכה הירוקה וכגוף שמעודד חדשנות וסביבה נקיה.
נמל אשדוד: (צילום מאיר קרוואני).

חברת סטורג' דרופ , שבראשה עומד הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, ואשר מתמחה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה, הודיעה היום כי החלה בהיערכות להתקנת מערכת האגירה HyDrop  בנמל אשדוד. מדובר במערכת אגירת אנרגיה באוויר דחוס לייצור חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת, דוגמת שדות פוטו-וולטאיים (סולריים). המערכת מיועדת לאגור אוויר בלחץ גבוה, בשעות שבהן הביקוש לחשמל נמצא בשפל, והמרת האוויר הדחוס לאנרגיה חשמלית.

סטורג' דרופ זכתה במכרז לביצוע תכנית פיילוט בשטח הנמל ותחל בהתקנת מערכת אגירת האנרגיה לייצור חשמל. בתקופת ביצוע הפיילוט בשטח הנמל יוכל הנמל ליהנות מהתוצרים והטכנולוגיות שייבחנו במסגרת הפיילוט.

מערכת האגירה של סטורג' תיבחן בשטח הנמל .אל מאגרי האוויר שיותקנו, תתווסף מערכת ייצור חשמל שתדע לייצר חשמל בעת הצורך. להערכת החברה עבודות ההתקנה של המערכת יסתיימו לקראת סוף הרבעון הרביעי של השנה. החברה זוכה לשיתוף פעולה מצד מחלקות בינוי וציוד של הנמל שמנוהלות ע"י מר דני גת ואליאס גיריס.

גדי איזנקוט, יו"ר סטורג' דרופ, "בניית המערכת מהווה צעד חשוב לתכנית רחבה יותר לאגירת אנרגיה חדשנית ולקידום אנרגיה ירוקה. אני מברך את נמל אשדוד על השותפות והרוח לקידום החדשנות".

שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד, "אנו גאים להטמיע את המערכת המתקדמת של סטורג' דרופ שהוכחה כחדשנית, ירוקה ויעילה. הפתרון הטכנולוגי שהחברה מציעה עולה בקנה אחד עם ערכי הנמל בכל הנוגע לחדשנות ואנו מאמינים כי שיתוף הפעולה יהיה צעד משמעותי בבניית מערך הקיימות של נמל אשדוד."

מנכ"ל סטורג' דרופ, שי כהן, "נמל אשדוד יהא המקום הראשון בו מותקנת מערכת אגירה של סטורג', הטמעת מערכת האגירה בנמל תציב את נמל אשדוד בחזית המהפכה הירוקה וכגוף שמעודד חדשנות וסביבה נקיה, וזאת הודות לשיתוף פעולה יוצא מן הכלל מצד מחלקת החדשנות של נמל אשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך