ראש העיר: "שכונה חדשה תקום בעיר – בית ליד הדיונה"

הסיפור מאחורי רובע הדיונה החדש באשדוד, מועצת העיר אישרה וראש העיר הביכ בשורה של עוד 6,600 יחידות דיור חדשות למען צעירי אשדוד
ראש העיר ד"ר לסרי. (צילום: פאבל)

בשבוע שעבר אישרה הועדה המקומית לתכנון ובניה את הקמתה של שכונה חדשה בעיר ״בית ליד הדיונה״, שתכלול 6,600 יחידות דיור חדשות.

ראש העיר כתב "השכונה ממוקמת בחלקה המזרחי של העיר, והיא נבנית כחלק מהסכם הגג עליו חתמתי לפני 4 שנים. בהסכם המקורי היה מדובר על למעלה מ-13,000 יח״ד, אולם בסקרי טבע שעשינו התברר שעלולה להיות פגיעה במרקם האקולוגי של הדיונה".

הוא הוסיף ואמר "לכן, הנחיתי לצמצם את מספר יחידות הדיור, ולדאוג שהבניה תוגבל לשולי הדיונה לאורך הבינוי הקיים ברובעים הדרומיים, כך שהמסדרון שיישאר יהיה מספיק רחב באופן שיאפשר שמירה על כל המרכיבים האקולוגים ועתיד הדיונה".

"תוכנית הבינוי המצומצמת הזו נבנתה ברגישות ואחריות סביבתית גבוהים, על בסיס בדיקה מקצועית-מדעית של מומחי סביבה.
לצערי, למרות המאמצים האלה שלי לשמור על הדיונה היפה שלנו, הדבר אינו מספק את הארגונים הירוקים, שממשיכים להתנגד לתוכנית".

"לדעתי, מדובר באיזון נכון בין חשיבות השמירה על הטבע ובין האחריות שלי כלפי צעירי העיר, הנאלצים לעזוב את אשדוד בשל מחסור בדיור בר השגה. שכן, כמחצית מהדירות בפרוייקט ישווקו במסגרת תוכנית מטרה (התוכנית שהחליפה את מחיר למשתכן)".

לסיום הוסיף "זו בשורה גדולה לצעירי העיר, שגם מגדילה את היצע הדיור ותורמת לבלימת העליה במחירי הדיור באשדוד. אני מצפה מארגוני הסביבה לגלות אחריות ולהסיר התנגדותם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך