איתור רטיבות: איך עושים את זה כמו שצריך?

סימני רטיבות עשויים להופיע על הקיר ללא כל התראה מוקדמת. יש אנשים שמתעוררים יום אחד ומגלים סימני רטיבות על הקיר. על מנת להעלים את הרטיבות ישנו צורך לבצע איתור מקצועי של הסיבה להיווצרותה. רגע לפני שאתם מזמינים איש מקצוע כזה או אחר, כדאי שתעשו שיעורי בית. שתכירו את הדרך הכי טובה לאתר רטיבות, דבר שיאפשר לכם לשמור על הבית. הרי גם רטיבות קטנה עלולה להביא איתה לנזק גבוה ממה שנדמה לכם באותה נקודת זמן
תמונה: Freepik

לא מנסים לאתר את הרטיבות לבד

גם אם נראה לכם שאתם מודעים למקור הרטיבות, אל תיקחו את האחריות על הכתפיים שלכם. לאתר רטיבות זוהי משימה לא קלה, ולכן מוטב שלא לבצע אותה לבד. אין לכם את הציוד הנדרש ואין לכם את הידע הדרוש לבצע איתור רטיבות. הכי טוב מבחינתכם יהיה להזמין איש מקצוע שיעשה את העבודה. הוא יספק לכם את תמונת המצב בדיוק כפי שהיא בפועל. לא תמצאו את עצמכם עושים החלטות שגויות שעלולות לעלות לכם ביוקר.

איתור רטיבות מתחיל באיתור הנזילה

רטיבות לא מופיעה סתם ככה ללא סיבה מוצדקת. הגורם המרכזי להופעת סימני רטיבות היא הימצאותה של נזילה מאחורי הקירות של הבית. לכן על מנת לאתר רטיבות יהיה עליכם קודם כל לאתר את הנזילה. לנסות למצוא את המקור שלה ורק לאחר מכן להתחיל להתמודד עם הרטיבות. ברגע שהנזילה נשארת על טילה היא עלולה להביא לעוד רטיבויות שונות. אמורה להיות לכם מטרה מרכזית שהיא להעלים את הנזילה לפני כל פעולה אחרת. לאחר ההתמודדות עם הנזילה ניתן קודם כל להתמודד עם הרטיבות.

איתור רטיבות על ידי הסתכלות

אחת מהשיטות הכי טובות לאיתור של נזילות היא על ידי הסתכלות. לא צריך להיות אינסטלטור על מנת לאתר את הרטיבות. לרוב יהיו סימנים מאוד ברורים על הקיר, כאלה המעידים על הימצאותה. הסימנים הם סימנים שחורים שמופיעים על הקיר ללא כל התראה מוקדמת. לעיתים הסימנים האלה מגיעים עם סימנים של עובש או כל סימן אחר. אם אתם מבחינים בסימנים מוזרים על הקיר ככל הנראה הסימנים הללו מעידים על רטיבות.

לא מתעלמים מסימני רטיבות

לא סתם החלטנו לרשום מאמר שלם על איתור רטיבות בבית או בעסק. אסור להתעלם מסימני רטיבות כי הם לרוב מעידים על בעיה חמורה. מי שמתעלם מסימני רטיבות עשוי למצוא את עצמו בתור בור ללא תחתית. מוטב כי תהיו תמיד עם היד על הדופק על מנת למנוע מהמצב לצאת מכלל שליטה. הרי אף אחד לא ירצה להתמודד עם נזילה של מים שהורסת את הקירות ואת התשתית. ישנה חובה להיות תמיד בבקרה ולהזמין אינסטלטור במידת הצורך. כך תחסכו הוצאות מיותרת בהמשך הדרך.

  • בואו להכיר את חברת האבחון – מומחים לאיתור רטיבות
  • לאתר הראשי https://diagnosis.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך