עצוב: איציק מלכה מנהל המתנ"ס האהוב מאשדוד לשעבר הלך לעולמו

איציק מלכה שימש בעבר כמנהל מתנ"ס ספרא ברובע יב באשדוד ואף לקח חלק בהקמתם של כמה וכמה מרכזים קהילתיים בעיר ואף היה למנהלם. היום הוא יובא למנוחות בבית העלמין באשדוד. יהיה זכרו ברוך
צילום: odrey

אבל כבד ירד על העיר אשדוד לאחר קבלת הבורה הקשה על דבר פטירתו של איציק מלכה לאחר מאבק בנגיף הקורונה. מלכה ז"ל (70), היה דמות מוכרת ואהובה באשדוד, היה נשוי לנינה קרוב לארבעים שנה, אב שלושה וסב לשישה נכדים. מלכה כיהן בשורה של תפקידים קהילתיים בחברה העירונית לתרבות ופנאי כשהאחרון שבהם היה מנהל מתנ"ס ספרא ברובע י"ב. לפני כשלוש שנים הוא פרש לגמלאות לאחר 40 שנה בשירות הקהילה.

כתלמיד בביה"ס התיכון מקיף א' היה מעורב בפעילות חברתית התנדבותית בקהילה באזור ו' , וזה בזכות המורה והמחנך דני אופיר, שביקש אז להכשיר את מנהיגות העתיד בעיר , השתתף בקורס מדצי"ם מחוזי שבו קיבל הכשרה להדרכה הן בשבט 'הצופים' והן במועדון הנוער ברובע ו'- הסמוך למרכז קהילתי 'בית לברון'. כבר אז הוחלט שכל תלמידי כיתתו יוכשרו כמדצי"ם(מדריכים צעירים) ויקימו את שבט הצופים 'דותן' הפועל בעיר עד עצם היום הזה. כבר אז בשנות השבעים הדריך בקייטנות הקיץ, שנערכו בחוף הים: קייטנה עירונית, שנערכה על גבי משטח בטון ענק בחוף 'הדתי' (מה שמוכר כיום כחוף הקשתות).

בשנת 1970 חברי חבריו לכיתה הקימו עמותה , אליה העבירו כל חודש סכום של כסף זאת על מנת לארגן משלחת לתורכיה כאורחי הקהילה היהודית באיסטנבול, ובאפריל 1970 יצאה לראשונה בעיר אשדוד משלחת נוער בראשות המורה והמחנך דני אופיר לתורכיה , שם פגשו את בני הנוער מהקהילה היהודית במקום כדי לחגוג את פסח במשותף. לקראת סיום הלימודים בביה"ס התיכון הצטרף לגרעין נחל מטעם 'המחנות העולים' וייעודו היה קיבוץ נתיב הל"ה, שהורכב חלק מחברי כיתתו ועוד חברים מהכיתה המקבילה נכנסנו להכשרה לקראת גיוס לנח"ל .

בשנת 1970, התגייס לצה"ל במסגרת הנח"ל כשלצידו אחד מחבריו הבולטים ,הלא הוא דודו דהן, לימים מנהל המחלקה לתרבות, נוער וספורט בעיריית אשדוד . אחרי שירות קרבי כולל השתתפות פעילה במלחמת יום הכיפורים השתחרר איציק מהצבא בשנת 1974.אחרי לימודי הדרכה במכללת 'בית ברל' , חזר לעיר אשדוד לעבוד עם נוער בשיתוף משרד העבודה וצה"ל . בהמשך ניהל את בית הנוער העירוני ברובע ג' לשנים של פעילות אינטנסיבית עם כל הקהילה. הקים וניהל את מרכז קהילתי 'עם שלום' כאשר העבודה בשנים אלו הייתה כרוכה הן בעשייה חברתית , בפיתוח תכניות למגוון האוכלוסיות, והן בבנייה פיזית של מרכז קהילתי כולל הכנת פרוגרמה ועבודה מול אדריכלים כולל הקמת השלוחה ברובע ט"ו היום מרכז קהילתי 'דקל'.

בהמשך ניהל את המרכזים הקהילתיים ברובע ד' וברובע ג'('נווה יהונתן')-פעילות חברתית מאתגרת מול הקהילה באותן שנים. איציק רושם לזכותו אף את הקמת המרכז קהילתי ברובע ט'(2005-2007) ובניית תכניות פעילות ומיזמים למען הקהילה.

החל משנת 2005 מתמנה איציק מלכה כמנהל רשת המתנ"סים כאשר כבר בשנה זו החלו לפעול בעיר שורה של פרויקטים: 'חוג לכל ילד' , 'שמש' , פעילות עניפה ורחבה עם אגף הרווחה באשדוד, פיתוח תכניות ייחודיות לילדי הרווחה – מועדוניות, צהרונים ועוד. בשנת 2007 החל בהקמת מתנ"ס 'ספרא'(רובע י"ב ), כולל ליווי גמר הבנייה וקליטת המבנה והכנתו לפעילות לטובת תושבי הרובע. במרכז קהילתי זה בו שימש כמנהלו עד לפרישה נערכו פרויקטים ייחודיים: חילופי נוער עם בורדו שבצרפת, עיר תאומה לאשדוד-הפרויקט פעל במשך 3 שנים עם 2 ביקורים של המשלחות בצרפת ובישראל. במיזם נוסף הוקמה יחד עם העמותה 'מרחב צרפתי' פעילות לעולי צרפת ומועדון לילדי עולים מצרפת בשיתוף מינהל הרווחה, עמותת 'אימב' והחברה העירונית לתרבות ופנאי. ובמיזם נוסף בשרות הקהילה במרכז קהילתי 'ספרא' פועל מרכז גמילות חסדים של מתנדבות.

הלווייתו תיערך בשעה 13:45 בבית העלמין באשדוד. יהי זכרו ברוך

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך