בוא תציל אותי אני חייב עיסוי דחוף נתפס לי הגב – מהו עיסוי חירום והאם הוא עוזר

כמה פעמים הגעתם למצב של גב תפוס ישנם כאלה שמרותקים למיטה ללא יכולת לזוז או חווים קשיים וכאבים משכיבה לישיבה ובמיוחד כאשר צריכים לעשות פעולות פשוטות המלוות בכאבים חזקים.אנשים רבים לא שמים לב לעצמם העומס הרב בו נתונים לו בכל יום יום עשוי להוביל למצב של כאבי גב חזקים ברוב המקרים הכאבים גם מקרינים כאבים לרגליים מצב שמייאש את האדם כאשר שום דבר אינו עוזר לו שימוש במשחות כמו וולטרן,דוטרה,זריקת וולטרן,בנגיי,או מדבקות לכאבים עשויות לעזור במקצת אך לרוב לא מקלות ממש בכאבים.תתפלאו אבל הרמת חפץ כבד עשוי לתפוס לכם את הגב עומס פתאומי יכול לגרום לשרירי זוקפי הגב להיתפס בבת אחת
תמונה : Freepik

מה עושים כאשר נתפס הגב בצורה חזקה? אילו עיסויים יעזרו להקלה בכאבים? תוך כמה זמן יעברו הכאבים? ניר חוכיימה מעסה רפואי בכיר המעניק עיסוי בנתניה מביא לכם את כל מה שצריך לעשות כשמגיעים למצב של גב תפוס. מדריך רחב ומקיף להתמודדות עם כאבי גב חזקים.

  • מה עושים כשנתפס הגב חזק – המשוואה מאוד פשוטה. הגב לא נתפס סתם. אם אתם נתונים לעומס, אם מבחינת אימוני כושר או ישיבות ממושכות, סבירות גבוהה שתגיעו למצב קיצוני של גב תפוס. אנשים משייכים את הפעילות האחרונה כגורם  לגב להיתפס אך זו חשיבה לא נכונה, כי הגוף מסמן כבר לפני את העומס, אם לא מתייחסים לזה ברצינות. הגב נתפס חזק ואז המצב הרבה יותר קשה. לפני שאתם מזמינים עיסוי חירום כדאי לעשות חימום לאזור גב תחתון אשר יסייע עד שהמעסה יגיע אליכם. ישנם כריות חימום שונות אך הטובות ביותר הם כריות חימום על בסיס כוסמת. את הכרית מחממים במיקרוגל והיא מפיקה חימום מצוין למשך כחצי שעה, דבר שיקל מאוד על הכאבים. חשוב מאוד להיות בתנועה וללכת ולא להיתקע במיטה שכן שכיבה מרובה תגביר את הכאבים. תשתדלו להיות כמה שיותר בתנועה. אם כבר אתם שוכבים אז שכבו על הגב והניחו כרית מתחת לברכיים, דבר זה יעזור בהקלה לשרירי גב תחתון.

 

  • מה בדיוק קורה כשהגב נתפס בצורה כזו – תמיד שאני מגיע לעיסוי חירום שואלים אותי איך הגעתי למצב הזה? ההסבר מאוד פשוט, עומס על שרירי הגוף מביא לחץ על שרירי זוקפי הגב העמוקים אשר תפקידם  לייצב את הגוף כאשר נוצר לחץ. כשזוקפי הגב, טרפזים, ושרירי גב תחתון הגב נתפסים. וזוהי תוצאה ישירה של עומס אשר הגורמים הם: עבודה בישיבה מרובה, למשל: נהיגה מרובה, עבודה מול מחשב גורמת לכאבים בגב התחתון ואף עומס בטרפזים והצוואר, פעילות ספורטיבית מאומצת. כאשר הגוף נתון לעומס גם תגביר את הלחץ על שרירי הגב תחתון. ישבן תפוס בעקבות ישיבה מרובה. דעו לכם, שגם ארנק בכיס כאשר יושבים עשוי להגביר כאב באזור הישבן.

כאב יכול לשתק ומביא לחוסר אונים בעקבות הלחץ הרב על השרירים כך שאפשר להימנע מסבל מיותר אם מבצעים טיפולי עיסוי, מתיחות ותרגילים שעשויים למנוע מצבים אלה .

שחרור זוקפי הגב העמוקים – תמיד כשאני מגיע לעיסוי חירום כאשר מדובר בכאבי גב חזקים המקרינים גם לרגליים, חשוב לי להבין בדקות הראשונות של העיסוי האם מדובר בשרירים תפוסים או שמדובר בפריצת דיסק או בלט דיסק או בעיות אחרות שמקורן בשלד ושרירים. אם מדובר בשרירים תפוסים, אז הטיפול יביא לשיפור של 70% בכאבים שזה נתון מצוין. כאבי גב הם מורכבים בשל העובדה שיש לאתר נקודות מעוררות כאב, זאת אומרת לאבחן את מקור הכאב. חלקם עליונים וחלקם תחתונים. אחד משרירי הגב המרכזיים שיכול לעשות לכם הרבה צרות אם לא יטופל נכון. שרירי זוקפי הגב העמוקים מתחלקים לשני קבוצות, קבוצת שרירים שטחיים וקבוצת שרירים עמוקים. הקבוצה השטחית נמצאת מקביל לעמוד השדרה והקבוצה העמוקה נמצאת אלכסוניים לעמוד שדרה. שמות השרירים הם חצי זיזי, רב יתדי, מסובבים ומרים הצלעות כאשר מרימי הצלעות מחברות בין הצלעות לחוליות, כל השרירים עובדים יחד. הם עוזרים ליציבה טובה ומאוזנת. אנשים מתארים כאב בעמוד שדרה אך דבר זה אינו נכון. כאשר יש כאב בשכבת השריר העמוקה ההרגשה היא כאילו הכאב בעמוד שדרה עצמו. עומס ולחץ בשריר הרב יתדי גורם לכאב חד ומקרין בגב התחתון עם הקרנה לרגליים. כאשר יש מתח בשרירים הדבר עשוי לגרום לתזוזת חוליות בעיות בזוקפי הגב העמוקים ובחוליות הקרובות אליהם ומביאות לכאב חד עד כדי חוסר יכולת לזוז, לקום מהמיטה, לעבור ממצב ישיבה לעמידה או ממצב עמידה לישיבה הגבלות בתנועה. מה שמרגיש האדם הוא גב תפוס ונוקשה וחוסר יכולת לסובב את הגוף. מתח רב בזוקפי הגב העמוקים יכול לגרום לנזק לדיסקים הבין חולייתים, גם עצבים יכולים להיתפס על ידי חוליות נדחסות ולגרום לכאב וחוסר תחושה. מתח כרוני ממושך בזוקפי הגב עשויים לגרום למצב של עקמת בגב.

איזה עיסוי מתאים כאשר הגב תפוס חזק – עיסוי רפואי או עיסוי רקמות עמוק הם העיסויים המתאימים ביותר לשחרר גב תפוס, זאת מפני שנדרשת עבודה חזקה על השרירים, זאת בעקבות לחץ ועומס על השרירים התפוסים, בעיקר בשרירי זוקפי העמוקים והשטחיים, בשריר הדלתא, שכמות ושרירי הצוואר הקדמיים והאחוריים. תתפלאו, אך לאחר עיסוי נכון ומדויק רוב הכאבים יעלמו בבת אחת ואף תחזור תנועה רחבה ללא כאבים,חשוב לציין כי יש לחזור על עיסוי זה לאחר 4-5 ימים כדי לפתור סופית את הבעיה.

תוך כמה זמן יעברו הכאבים – תמיד לאחר עיסוי אינטנסיבי ועמוק תתיכן תגובה של הגוף לטיפול בעקבות הלחץ אותו הפעיל המעסה לרוב הטיפול ממשיך עד שלושה ימים לאחר הטיפול ויתכנו כאבים קלים של הרגשה מהכניסות העמוקות אל השריר. אל דאגה אתם תרגישו טוב. וריאקציה זוהי תגובה מצוינת ואף משמחת לאחר טיפול עמוק .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך