עיריית אשדוד השקיעה 4 מיליון ש"ח בהיערכות לחורף המתקרב

השנה הושקעו 4 מיליון ש"ח בהערכות לחורף וכפול משנים קודמות, כך אומרים בעיריית אשדוד ⦿ העיר אשדוד נחשבת לעיר גדולה עם 622 רחובות, 11,080 קולטנים, 160 ק"מ של תשתית הולכה תת קרקעית, 605 מוסדות חינוך וטבעת עירונית הכוללת את נחל לכיש ורצועת חוף הים
אישה עם מטריה

אמנם רק עכשיו נכנסנו לתקופת הסתיו ואף ירד מעט גשם, אך באשדוד כבר החלה ההיערכות לגשמים הכבדים ולמזג האוויר הסוער.

עיריית אשדוד, נערכת מידי שנה לקראת בוא החורף בכלל, ולמזג אוויר סוער, רוחות חזקות וכמויות משקעים גדולים בפרט. מטרת ההיערכות היא שמירה על חיים ורכוש. עיריית אשדוד, נערכת על בסיס יחידות העירייה, ובשיתוף פעולה עם גופי חוץ בכלל ועם המשטרה וכיבוי אש בפרט, לטיפול מהיר ויעיל באוכלוסייה, ולתיקון הנזקים על פי הצורך ולפי חומרת המצב.

והשנה, בעיריית אשדוד נערכים לקראת חורף שעתיד להיות קשה ומלווה בכמויות משקעים גדולות מאוד, רוחות חזקות ועוד, בחודשים האחרונים כולנו עדים על המשך ההשפעה של ההתחממות הגלובלית. כזכור, באירופה גם בקיץ ירדו כמויות משקעים אדירות שחלקם סחפו כפרים וגרמו נזקים אדירים בגוף וברכוש. "המטרה המרכזית היא דאגה לשלום ובריאות התושבים", מציינים בעירייה.

השנה עיריית אשדוד הקדימה את היערכותה לתקופת האביב, בעקבות הנזקים הגדולים שנגרמו בחורף האחרון. "נקזים נהרסו או ניזוקו ושיקומם הינו זמן רב, בנוסף, שינוי האקלים הקיצוניים שאנו עדים אליהם חייבו אותנו לבצע התאמות לתוכנית העבודה כולל הכנסת אמצעים חיזויים דיגיטליים שמטרתם לסייע לנו בהערכות", אמרו בעירייה.

בנוסף הונחו תשתיות הולכה תת קרקעיים ברובע ג' במטרה להוריד עומסים מצירי הולכה אחרים וכן בוצעו גיזום וניקוי תשתיות הולכה תת קרקעיים.

 

אלה שלבי ההיערכות:

חודש אפריל – השלב הראשון: התוכנית כוללת את שלב ההכנות לקראת תחילת עונת החורף. ההיערכות בשלב זה מתבססת על תיקיית הפקות לקחים שנכתבה במהלך עונת החורף הקודמת והיא מתווספת לתוכנית העבודה כחלק משלב ההיערכות. בנוסף, בשלב זה מתבצעות מספר פעולות הכוללות סיקור עצים מסוכנים, גיזום יזום של עצים הן של העירייה והן של חברת חשמל, סריקת נקזים, ביצוע סריקות ברחבי העיר במטרה לאתר מפגעים פוטנציאליים.

חודש אוגוסט וספטמבר – השלב השני: סיום ביצוע משימות – בהתאם למשימות הביצוע, כלל אגפי העירייה מסיימים את ההכנות ונמצאים לקראת מעבר לשלב המוכנות.

חודש אוקטובר – השלב השלישי: מוכנות מלאה לחורף – המוכנות מתחיל מ-1/10 עד 15/3 והיא כוללת מעקב אחר תחזית מזג האוויר לכניסת מערכות חורפיות.

חודש נובמבר – השלב הרביעי: הפעלת פקודת החורף ותפעול המערך עד לעונת האביב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך