השקעה במניות למתחילים

השקעה במניות הייתה עד לא מזמן תחום ששייך למקצוענים בלבד, אולם בשנים האחרונות, גם אנשים מן המניין מתחילים להשקיע במניות. שוק המניות והשקעה בו נגיש וזמין כיום ללא מעט אנשים בישראל ובעולם כולו וזאת בשל נגישות המידע והנתונים, פלטפורמות טכנולוגיות חדשות וידידותיות למשקיעים מתחילים וכן, הורדת רף הכניסה הכספי להשקעה. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות השקעה במניות למתחילים
תמונה : Freepik

מהן מניות?

מניות הן תעודות בעלות על חלק מחברה אשר נסחרת בבורסה. לכל חברה רשומות מיום הקמתה מניות שמפרטות את הבעלות בה. בפני בעלי החברה עומדת האפשרות לגייס לחברה הון בבורסה על ידי הנפקת מניות, כלומר: על ידי מכירת האחוזים מהבעלות בתמורה להון. ההנפקה יכולה להתבצע באופן ציבורי או פרטי באמצעות הבורסה.

רכישת מניות של חברה כזאת או אחרת בבורסה מקנה לרוכשים שיעור בעלות בחברה בהתאם לכמות המניות שהם רכשו. כמשקיעים מן השורה שאינם נחשבים למשקיעים גדולים, רכישת מניות לא תעניק לכם זכות ניהול בחברה או תטיל עליהם אחראיות למתרחש בה. יחד עם זאת, תרוויחו אם מחיר המניה יעלה ותפסידו אם מחיר המניה ירד. במקרים מסוימים המשקיעים גם ישתתפו ברווחי החברה, בתשלומים אשר קרויים: דיבידנדים. כמו כן, כבעלי מניות בחברה, יש את הזכות להשתתף ולהצביע באסיפות של בעלי המניות שבהם בין השאר נבחר הדירקטוריון של החברה.

שיעור הבעלות של כל משקיע בחברה משתנה בהתאם לגורמים שונים ואיננו קבוע. 

כיצד ניתן להשקיע במניות בבורסה?

כל משקיע יכול לבחור את צורת ההשקעה שלו במניות בבורסה בהתאם למידת הסיכון שמתאימה לו. בעוד שהשקעה עצמאית וישירה במניות תהיה מסוכנת יותר, השקעה דרך מכשירים פיננסיים כגון: קרנות נאמנות, תיק השקעות מנוהל ועוד, נחשבת להשקעה שבה ניתן לפזר ולצמצם סיכונים. קרן נאמנות היא מעין תיק השקעות מנוהל וגדול שבו מושקעים מספר משמעותי של משקיעים. הוא מנוהל  בצורה אקטיבית על ידי מנהל השקעה ורמת הסיכון שנקבעו מראש. ההשקעה בקרנות נאמנות נחשבת לפחות מסוכנת ודמי הניהול ברוב הקרנות האקטיביות גבוה למדי.

קרנות סל הן מוצר השקעה פסיבי שלא בוחר באופן אקטיבי ניירות ערך להשקעה, אלא עוקב אחרי מדדים ומחקה את הפעילות שלהם.

תיק השקעות הוא רשימת ניירות ערך מתעדכנת שבה משקיעים את הכסף בשוק ההון. אם בוחרים להשקיע באופן עצמאי, ניתן לבחור את ניירות הערך בתיק באופן עצמאי בהתאם למטרות שהוגדרו, מגבלות ההשקעה ועוד.

האם כדאי לסחור בבורסה באופן עצמאי?

כיום ניתן למצוא סוגי מניות בשוק שחשוב להכיר טרם מתחילים לסחור במניות. חשוב להבין כי על אף שהמסחר העצמאי נחשב כיום לטרנד פופולארי מאוד, הרי שזה לא מתאים לכל אחד. על כן, אם אין לכם  ידע כלשהו בהתנהלות בשוק ההון ואתם לא מעוניינים לצבור את הידע המדובר, כדאי להשקיע במניות דרך תיק מניות מנוהל. בכדי לסחור באופן עצמאי במניות יש צורך בסבלנות, נחישות וקור רוח במצבי לחץ. מצד שני, להשקעה עצמאית יש לא מעט יתרונות לרבות שליטה מוחלטת בכסף שלכם, גמישות ויכולת לבצע כל פעולה שתרצו באופן מידי. אם החלטתם ללכת על מסחר עצמאי כדאי שתלמדו על שיטות מסחר שונות, על סוגי מניות, על פיזור סיכונים ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך