ערב מחווה בלתי נשכח לאהוד מנור

אחד המופעים המדוברים ביותר בפסטיבל תוצרת הארץ של עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות היה המופע "שירים הם חברים" של להקת אזימוט, הלהקה העירונית, אשר פרגנה בערב מחווה מיוחד לשיריו של אהוד מנור

על הבמה הנפלאה והוותיקה של בית יד לבנים התמקמו 20 נגנים וזמרים, כולם פרט לאחד (אקורדיוניסט נפלא) – מאשדוד!!! שני מסכי ענק שידרו במעגל סגור את המתרחש על הבמה, כולל המילים של השירים בענק, והביאו איתם חידוש מרענן לאירועי התרבות באשדוד. במקביל הוקרנו שלושה סרטים קצרים על חייו, פועלו ושיריו של אהוד מנור ובסה"כ נרשם אירוע מרשים שייזכר זמן רב.

האירוע הנ"ל היה חלק מהרפרטואר העשיר של פסטיבל תוצרת הארץ המסורתי והיה לאחד השיאים בפסטיבל כאשר המונים גדשו את יד לבנים, מלאו את האולם מפה לפה ורבים אחרים נותרו מחוץ לאולם בשל עודף ביקוש. יוסי עטר, מנהל לקהקת אזימוט ומהדמויות המוכרות באשדוד, מציין כי בין השירים המפורסמים של אהוד מנור, אפשר היה לשמוע את: "סיבה טובה", "ילדי הירח", "ימי בנימינה", "אחרת לא הייתי שר", "שירים הם חברים", "רדיו", "חי" ועוד שירים רבים ויפים שהפכו לנכסי צאן ברזל ברפרטואר העשיר של תרבות השירה הארצישראלית.

הבלדה של אהוד מנור ומתי כספי – "ברית עולם" נשמעה נפלא עם הסולנים כשהקהל לא מפסיק לרגע לשיר יחד איתם. כך גם "אילו יכולתי" של ריקי גל שהפך לאחד משיאי הערב בפיה של ולרי פרץ הנפלאה, הסולנית של אזימוט אשר הביאה מימד חדש לשיר.

כל השירים זכו לעיבודים חדשים, מבלי לגרוע מהאמינות המוזיקלית וההיצמדות למקור. "היה באוויר מן קסם בעיבודים המחודשים שהפיחו בשירים רעננות משובבת" אומרים אנשי מקצוע שליוו את ההפקה ומציינים את התגובות הפנטסטיות של הציבור לרמת ההפקה, הנגנים והזמרים, שהיו מעבר לצפיות והעידו על שביעות רצון מופגנת של הקהל. עדות נוספת היתה גם בתגובות הקהל באינטרנט, עוד באותו ערב ולמחרת. "כל מי שהגיב על המופע גמר עליו את ההלל" אומרים המארגנים בסיפוק גדול.

להלן כמה דוגמאות מתגובות הציבור לאירוע המוסיקלי:

"אזימוט המדהימה, כל אחד ואחת מהם עם קול מדהים ומיוחד שהרטיט וריגש אתמול על הבמה בערב מושלם. בחירת השירים הייתה מדויקת ונכונה מתוך המוני שירים של יוצר גדול. שאפו ענק לכולם ובמיוחד לך מפיק על".
"ערב שלא ישכח המון זמן! להקת "אזימוט" בערב מחווה לאהוד מנור. איזה קולות! איזה ביצועים! איזו הרמוניה! הפקה מדהימה של יוסי עטר, שהזכירה ברמתה את האירועים הרשמיים הממלכתיים שבדרך כלל רואים בחגים בטלביזיה. אולם מלא עד אפס מקום בקהל שלא הפסיק להריע ובצדק!!"
"נגנים מהסרטים אחד אחד. כל הזמרות והזמרים וכל הנגנים הם כישרונות אשדודיים שלנו. כבוד גדול! הלוואי שידעתי את השמות של כולם כדי להודות באופן אישי לכל אחת ואחד, על המופע האיכותי והכ"כ תרבותי. כן ירבו מופעים כאלה באשדוד!"
" ולרי, הדווה של כל הדוות, הביצוע ל"אילו יכולתי" ריסק אותי. אנשים הצטמררו בקהל, ומשמאלי ניגבו דמעות. באמת 'לא אוכל עוד להימלט מכישופך'. סמל ההבעה ‏‎smile‎‏"
" תודה רבה לכל הנוגעים בדבר. טוב שלא אבדה עוד התקווה. אסיים במשאלה קטנה שלי – לראות ערב כזה בשנה הבאה, שכולו מחווה לשירי נחום היימן".
"תודה ענקית על קסם של ערב".
"באנו לפרגן ללהקת אזימוט הלהקה הייצוגית של העיר. זמרים ונגנים אשדודים! כבוד!"

העניין שהפך את המופע הזה למיוחד הוא העובדה שתשעה עשר מתוך עשרים המוכשרים שהופיעו על הבמה היו תושבי העיר אשדוד! ובהם שנים עשר זמרי חבורת הזמר העירונית "אזימוט" ונגני "בטא מוזיקה". עוד מאפיין ייחודי אפשר היה לראות בשילוב בין ותיקים לצעירים חובבי שירה עברית. כך אפשר היה לראות בקהל את שאול בן שמחון, יקיר העיר ומוותיקי אשדוד, לצד נערות ונערים שבאו לשיר את שיריו של אהוד מנור – פס קול חיינו.

באזימוט מודים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, למנהלת אגף האירועים איריס נפתלי, למנחה הערב אבי חן, לצלם חיים מיריל ולמפיק, המנגן והמנהל המוזיקלי – יוסי עטר. ומה אומר הקהל? "יש לנו בהחלט למה לצפות לפעם הבאה. רף ההפקה עלה גבוה ועד אז אפשר להסתובב עם חזה מלא גאווה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך