לבנות לעצמכם קריירה – הכשרה בניהול פרויקטים

רכישת מקצוע ובניית קריירה ארוכת טווח מהווים כיום תהליכים מאתגרים הרבה יותר ממה שהיו בעבר. בעוד בעידן של הדור הקודם נהוג היה להיכנס למקום עבודה, להתמיד בו במשך עשרות שנים וליהנות מהיציבות והוודאות, בעידן הנוכחי זה כבר הרבה פחות אפשרי וזמין. כיום שוק העבודה משתנה במהירות רבה ועל מנת להתפרנס ולהבטיח תעסוקה אטרקטיבית לטווח הארוך יש להיות יצירתיים ולרכוש את ההכשרה וההסמכה המתאימות
תמונה : Freepik

קורסים מקצועיים שונים, ובפרט קורס ניהול פרויקטים, מציעים דלת כניסה לעולם תעסוקתי אטרקטיבי, מגוון ודינמי, כזה אשר יכול להבטיח תעסוקה בטווח הארוך ובסיס טוב לבניית קריירה מבטיחה.

מדוע דווקא הכשרה בניהול פרויקטים?

קיימים כאמור קורסים מקצועיים שונים אשר מעניקים כלים חשובים ואטרקטיביים בכל הנוגע לבניית קריירה ותעסוקה ארוכת טווח, ומיד נגיע לחלקם. אך מדוע ההמלצה הגורפת לבחון דווקא את האפשרות של קורס ניהול פרויקטים? מדוע בשנים האחרונות מבקשים עובדים רבים להתמקצע ספציפית בעולם ניהול הפרויקטים והאם זהו אכן תחום מבטיח להתמחות בו?

ובכן, ניתן להסביר זאת בדרכים שונות וגם ייתכן שאף אחד אינו יודע להסביר בוודאות את המגמות והתהליכים המתרחשים בשוק העבודה בעשורים האחרונים, מפאת רמת המורכבות הגבוהה המאפיינת את העולם של ימינו. אך בכל זאת ניתן להצביע על מאפיינים מסוימים אשר הופכים תחום יחסית כללי כמו "ניהול פרויקטים" לאטרקטיבי ומבוקש כל כך. כיום, עובדים ברמות התמקצעות שונות, כולל (ובפרט) עובדים בדרגי ניהול שונים, לומדים כיצד לפעול במסגרות של מגוון תחומי פעילות שונים, כולל ממש ענפים שונים במשק. מאחר והמוביליות המאפיינת את שוק העבודה גבוהה כל כך כיום בהשוואה לעבר, זקוקים עובדים המעוניינים להישאר אטרקטיביים ורלבנטיים לרכוש השכלה והסמכה כללית אשר תסייע להם להסתגל במהרה לתחומים חדשים ולהצליח לתפקד ולתת תפוקה טובה גם כשעוסקים בתחום בו לא צברו ניסיון רב שנים.

במקביל, הדרך בה פועלים ארגונים, תאגידים, חברות וגם בתי עסק קטנים ובינוניים כיום עברה להיות כזו המוגדרת בחלקה הארי על ידי פרויקטים למיניהם. מגדירים ומאגדים תהליכים ויעדים שונים של הארגון כפרויקט/ים מובחנים ומוגדרים היטב, וכך מנהלים למיניהם המתמקצעים בשיטות כלליות ואוניברסאליות לניהול של פרויקטים יכולים גם להיכנס לארגון העוסק בתחום פעילות החדש לחלוטין עבורם, ולהצליח לתפקד ולתת בו תפוקה טובה.

קורסים מקצועיים אטרקטיביים נוספים

השינוי בשוק העבודה ובעולם ההסמכות המקצועיות בעולם העסקים, כמו גם השינוי באופן בו פועלים ארגונים אשר תואר לעיל, מסבירים מדוע למשל קורס ניהול פרויקטים יכול להיות "הימור בטוח" יחסית מבחינתם של המבקשים לרכוש הסמכה רלבנטית ולבנות קריירה ארוכת טווח.

בנוסף, ניתן למצוא קורסים מקצועיים נוספים העוסקים באופן כללי בנושאים הרלבנטיים עבור ארגונים, תחומים וענפים רבים ושונים.

למשל, קורס בקניינות, רכש ואספקה, קורס ניהול לוגיסטיקה ומחסן ממוחשב, קורס באנגלית עסקית וכיוצ"ב. כל אלו, כמו גם מספר קורסים נוספים המועברים במסגרות אקדמאיות ומקצועיות בישראל, מספקים כלים מקצועיים מרכזיים ורבי ערך, כאלו המעניקים למחזיקים בהם כישורים ויכולות רוחביות, המתאימות למגוון תחומי עיסוק ופעילות.

למידע נוסף אודות התכנים בקורס ניהול פרויקטים כולל מועדים ומרצים היכנסו לקישור באתר המכללה העסקית. המכללה מציעה מגוון קורסים מקצועיים בעולם העסקי. לפירוט רשימת הקורסים היכנסו לדף https://www.cbc.org.il/professional-courses.html.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך