תאונות דרכים באשדוד: 556 אזרחים ותיקים נפגעו בעשור האחרון

למעלה מ-16 אלף אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2011-2020), 1,600 קשישים נפגעים מדי שנה, כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס.
אמבולנס

בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 1,446 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה, מהם 47 קשישים נהרגו. הנתונים מתפרסמים לרגל אירועי חודש הקשיש המצוינים בחודש אוקטובר.

באשדוד בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 556 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 41 אזרחים ותיקים.

מבט על רשימת הערים שבהן נפגעים הכי הרבה אזרחים וותיקים בתאונות דרכים חושף כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה אזרחים וותיקים בעשור החולף, גבוה ב-52% יותר מאשר בירושלים. למעלה מ-2,200 קשישים נפגעו בתל אביב. ירושלים היא העיר השנייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים, בתחומיה נפגעו בעשור החולף 1,474 קשישים.

עוד עולה מן הנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 463 קשישים בתאונות דרכים בערים ובישובים, בממוצע כ-46 קשישים שנהרגים מדי שנה – כמעט קשיש הרוג בכל שבוע בממוצע.

על פי נתוני העמותה, בשנת 2020 נפגעו קרוב לאלפיים קשישים בתאונות דרכים בכל רחבי הארץ, מהם 70 נהרגו ו-382 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: האחריות של המדינה היא להגן על אזרחיה הקשישים, לשמור עליהם ולהבטיח לסייע להם להגיע הביתה בשלום. לא יעלה על הדעת שהאנשים שהקימו את המדינה ושרדו מלחמות לא ישרדו את המלחמה שבכביש. המדינה חייבת להתחיל להתחשב באוכלוסיית האזרחים הוותיקים, לדאוג להם ולשים את ביטחונם בראש סדר העדיפויות על ידי התאמת התשתית לצרכיהם. חייבים להתקין פסי האטה באזורים בהם קיים ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, לצבוע את מעברי החציה ולהאריך את משך האור הירוק ברמזור. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים לשתף פעולה בשיפור התשתית בסביבת ריכוז גבוה של אזרחים ותיקים ובצמצום היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים. רק בשילוב כוחות נוכל למנוע את ההרוג הבא".

 

להלן הנתונים בערים מרכזיות

  • תל אביב –יפו: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 2,241 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 49 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 206 אזרחים ותיקים, מהם חמישה נהרגו.
  • ירושלים: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 1,474 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 30 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 128 אזרחים ותיקים, מהם ארבעה נהרגו.
  • חיפה: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 1,074 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 32 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 71 אזרחים ותיקים, מהם שלושה נהרגו.
  • פתח תקווה: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 786 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 17 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 70 אזרחים ותיקים, מהם אחד נהרג.
  • באר שבע: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 556 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 19 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 47 אזרחים ותיקים, מהם ארבעה נהרגו.
  • ראשון לציון: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 605 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 59 אזרחים ותיקים, מהם חמישה נהרגו.
  • חולון: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 743 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 18 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 77 אזרחים ותיקים, מהם שניים נהרגו.
  • בת ים: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 649 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 13 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 69 אזרחים ותיקים.
  • רמת גן: בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 624 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 12 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 80 אזרחים ותיקים, מהם שניים נהרגו. מדובר במספר הנפגעים הגבוה ביותר בכל שנות העשור החולף.

האזרחים הוותיקים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר, באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו, להבדיל מפגיעה דומה באיש צעיר, שביכולתו להתאושש ולהחלים. ככל שהגיל מתקדם, כך נסוגות המיומנויות הפיזיות והקוגניטיביות, צפיפות העצם יורדת והיא נשברת ביתר קלות, הראייה והשמיעה נפגעות וקשה יותר להיזהר מפני סכנות, זמני התגובה מתארכים, כוח השרירים נחלש וחלוקת הקשב נעשית קשה.

המציאות מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למצוא פתרונות יעילים להפחתת ההיפגעות בקרב הקשישים. יש להתאים את תשתיות הדרך לנוכחותם של האזרחים הוותיקים, תוך התחשבות בצרכיהם הייחודיים. במספר פעולות פשוטות ניתן להציל חיים רבים:

  • ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים.
  • הארכת משך האור הירוק ברמזור: באותם אזורים, בהם ישנו מספר רב של  קשישים, יש להאריך את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה.
  • טיפול במפגעי בטיחות: ריכוז הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה וכד'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך