לא התחסנתם? לא תוכלו לקחת שיעורי נהיגה או לעבור טסט

למרות החלטת ה-FDA לחסן בשלב זה בני 65 ומעלה בלבד, בישראל מתכננים להעלות הילוך במבצע החיסון השלישי ולהטיל הגבלות מחמירות על לא מחוסנים. בהגדרת "אנשים שלא התחסנו" ייכללו גם מי שלא התחסנו במנה השלישית.

חייהם של לא מחוסנים יהפכו למורכבים הרבה יותר בקרוב? בזמן שבממשלה ובמשרד הבריאות מסמנים יעד חדש – הגעה ל-4 מיליון מתחסנים במנת הדחף בתוך חודש, שוקלים שם להטיל מגבלות קשות יותר על מי שלא יתחסן במנה השלישית. ההגבלות הללו עשויות להשפיע באופן מהותי על חיי היום-יום של כל מי שיבחר שלא להתחסן במנה הנוספת.

הגבלות שנשקלות הן:

תו ירוק בקניונים מה-15 לאוקטובר, בדיקת PCR על חשבונם ביציאה מהארץ, תו ירווק אנטיגן ל-24 שעות, ביטוח רפואי יקר יותר בגלל תוספת סיכון, אין שיעורי נהגיה או טסטים ללא מחוסנים, טיפול רפואי לא דחוף יחייב בדיקת קורונה, לחייב חיסונים במקומות עבודה מסוימים.

הכוונה היא להקשיח עוד יותר את המדיניות מול הלא מתחסנים – זאת על אף שגורמים בקבינט הקורונה אמרו ל-N12 כי יש לבחון את דחיית יישום התו הירוק לפחות לשכבות הגיל הצעירות, בני ה-40 ומטה. הסיבה לדחייה הנדרשת: בשכבות הצעירות עדיין לא מתחסנים בהיקפים משמעותיים מספיק.

 

חשוב להדגיש כי בהגדרת "אנשים שלא התחסנו" ייכללו גם מי שלא התחסנו במנה השלישית – ולא רק מי שלא התחסנו במנה הראשונה והשנייה, ובלבד שעברה חצי שנה מאז קבלת המנה השנייה. כוונת לכן, בצעדים הנשקלים צפויים להתעורר לא מעט קשיים משפטיים. לא בטוח שהיועץ המשפטי לממשלה וסגניו יסכימו לרעיונות שמוצעים על השולחן ונשקלים לצד קמפיין חדש לעידוד התחסנות שיעלה אחרי החגים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך