אם חד הורית? לא נשכיר לך דירה!

יהלי חכמון, היא מורה ואם חד הורית לשני פעוטות. מעל שנה וחצי היא מנסה לשכור יחידת דיור בעיר, אך ללא הצלחה. כששומעים שהיא אם חד הורית לילדים קטנים, בעלי הדירות מעלים בפניה תירוצים שונים. כתבת "אשדוד אונליין" פנתה לאותם בעלי דירות שסירבו והזדהתה כרווקה.מה דעתכם?, האם הזמינו אותה לראות את הנכס?

יהלי חכמון בת ה-27, נתקלה ב"יד 2" ביחידת דיור להשכרה באשדוד. היא הרימה טלפון, שוחחה עם בעלת המקום הנחמדה שסיפקה לה פרטים על הנכס, ורגע לפני שהן קבעו להיפגש ולראות את המקום, יהלי סיפרה שהיא אם חד הורית לשני פעוטות. מאותה נקודה השיחה קיבלה תפנית אחרת לגמרי, ובעלת היחידה שמספר דקות לפני כן הייתה נלהבת להשכיר, שתקה לרגע, אמרה בשקט: "זה בעייתי שיש ילדים", וניתקה את השיחה. "אני מחפשת כבר תקופה יחידת דיור לעבור אליה", סיפרה חכמון ל"אשדוד אונליין". "נתקלתי לא פעם ולא פעמיים ושלוש בתגובות מגעילות של בעלי בית שלא מוכנים להשכיר לחד הוריות, ולא מוכנים להשכיר למישהי עם ילדים. החלטתי שיותר לא אשתוק".

זאת לא הייתה הפעם הראשונה שחכמון נתקלה בבעלי נכסים שאינם ממהרים להשכיר יחידת דיור לאם חד הורית עם ילדים קטנים. היא תרה אחר קורת גג במשך שנה ושמונה חודשים, ולדבריה היא זוכה לשלל תירוצים מגוונים מ"המקום קטן מדי", "ילדים צריכים מרחב" ועד "עכשיו נזכרתי, מישהו אמור להגיע מחר ולסגור". חלקם קובעים מתוך נימוס פגישות, אך אינם טורחים לענות לטלפון ביום המחרת.

יהלי למודת כאב ותסכול, פרסמה סטטוס ארוך שבו פרקה את הקושי שהיא חווה זה זמן רב, במציאת מקום מגורים, וכך היא כתבה בפייסבוק:

"אני אם חד הורית מאשדוד מזה שנה ושמונה חודשים. יש לי תינוקת בת שנתיים וחודשיים ואחת קטנה יותר בת שנה. אני גרה אצל דודה שלי כל השנה ו 8 הזאת ומחפשת כבר תקופה יחידת דיור לעבור אליה. נתקלתי לא פעם ולא פעמיים ושלוש בתגובות מגעילות של בעלי בית שלא מוכנים להשכיר לחד הוריות.. ולא מוכנים להשכיר למישהי עם ילדים… הרבה מפחדים שלא נעמוד בתשלום.. חלקם סתם לא בא להם על ילדים ביחידה שלהם, כאילו ביקשתי שהם יגדלו לי את הבנות. אנשים עם בורות כזו.. לא נתקלתי בדבר כזה בחיים!! כולם יודעים לקפוץ למען האחר כשמדובר במעשה של שעה שעתיים.. לקפוץ ליום הולדת של ילדה שאף אחד לא בא אליה.. או לחתונה שיש בה רק 30 אורחים.. או להבדיל לשבעה שאף אחד לא כיבד.. אבל שמישהו יקום ויהיה בן אדם וייתן לחד הורית עם ילדים קורת גג.. לא בטובה!!! בתשלום מלא כל חודש!!!!! חס וחלילה…

כאן הישראליות שלנו נגמרת… כאן עם ישראל כבר לא חי… עצוב.. עצוב שככה מתנהלים הדברים.. ואז מפנים אותנו לרווחה כדי לקבל עזרה… והרווחה במקום לתת עזרה היא פשוט לוקחת ממך את הילדים.. כי אין לך בית.. מזעזע אני פשוט מזועזעת מהמדינה שלנו שככה מתייחסת לאזרחיה. נתתי שנתיים מהחיים שלי למדינה, למדתי 3 שנים כדי להיות מורה בישראל ולחנך אנשים למשהו אחר, להתנהגות טובה… אבל איך אפשר לחנך לטוב כשכל מי שסביבנו מתנהג אחרת??? לצערי הרוב קובע… והרשע משתלט"

מתווכים
דיברנו עם מספר מתווכים באשדוד, ומסתבר שזה סוד גלוי בעולם הנדל"ן, שהם נתקלים בו מדי יום. בעלי נכסים רומזים ואף מבקשים בגלוי ממתווכים שלא להשכיר דירה או יחידת דיור לאמהות חד הוריות עם ילדים. למה? יש להם המון סיבות יצירתיות, אבל הסיבה האמיתית היא שהם לא רוצים שילדים "יהרסו" את הבית או שבכי הילדים יפריע למנוחתם. סיבה נוספת: רבים מבעלי הנכסים חוששים שאם חד הורית שלא מגובה בגבר לידה, היא לא תוכל לעמוד בתשלומים על השכירות.

צוות "אשדוד אונליין" נרתם לעזרתה של יהלי חכמון בחיפוש אחר מקום מגורים, ולשם כך חיפשנו באתר "יד 2", יחידת דיור שעומדת בקריטריונים של יהלי, הן מבחינת מחיר והן מבחינת גודל.

הראשונה להתקשר למספר הטלפון שהופיע במודעה הייתה יהלי. בעל הנכס סיפק את כל הפרטים, אך כששמע שהיא אם חד הורית עם ילדים, נזכר לפתע שיש מישהו שאמור לסגור מחר, וזה לא רלוונטי יותר. לאחר המתנה של חצי שעה, התקשרה לאותו מספר טלפון כתבת של האתר, וביקשה לקבל פרטים על היחידה וסיפרה שהיא רווקה, ומוכנה לסגור חוזה במקום. בעל הנכס לא התמהמה, והזמין אותה לבוא למחרת לראות את המקום.

וכך היה בעוד שתי שיחות שקיימנו. האם החד הורית מופלית שוב ושוב לטובת השוכרת הרווקה בתירוצים שונים ויצירתיים, ועדיין אינה מצליחה למצוא קורת גג לה ולשני ילדיה הקטנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך