הגיע לטבול בים באשדוד לקראת כיפור והציל אדם ממוות

איציק איטח, ממתנדביה הגדולים של אשדוד, הגיע לחוף המרינה בכדי לטבול כמו שהוא נוהג לקראת כיפורים. הוא לא תיאר לעצמו שזה יסתיים בהצלה הרואית ובהחייאה של אדם שטבע וכבר היה ללא דופק. איטח: "לא ויתרתי על חייו למרות שכבר לא נשם. הוא אמר לי שזה יום ההולדת שלו מהיום, נישק אותי ולא הפסיק לחבק אותי".
המציל והניצול. איטח וי' (בכחול).

איציק איטח לא דמיין לעצמו שההתעקשות שלו להגיע למרינה באשדוד בכדי לטבול לקראת יום הכיפורים, תביא להצלת חייו של י' כבן 50 מאשדוד שטבע, לעיניי בנו. שניהם, איטח וי', לא ישכחו את הרגע הזה, הערב, שישי, לעולם.

"הצלת את חיי". איטח וי'.

איטח, ממתנדביה הגדולים של אשדוד, נוהג להגיע בכל שנה בתקופה הזו לטבול בים לקראת יום הכיפורים. מעין טקס קבוע. הערב, שישי, בני משפחתו היקשו שיחכה אולי ליום ראשון. איטח התעקש. משהו בו אמר שהוא חייב להגיע. הוא ואשתו חיה הגיעו אל חוף הים במרינה. בדיוק בעוד הוא עומד להיכנס לטבול, הוא שמע צעקות והמולה לא רחוק ממנו. כשהגיע ראה אדם כבן 50 ולידו מספר אנשים ובנו, אובדי עצות. האיש היה ללא דופק. הסתבר כי הוא טבע והוצא אל החוף. היה ברור לכולם שהאיש לצערם, כבר לא בן החיים.

איטח בצהוב וי'. לצידו בנו. "לא אשכח כל חיי".

אבל איטח, שהוא גם בעל רישן לנהג אמבולנס ועבר קורס עזרה ראשונה, לא ויתר וביצע באיש ששמו י', כך הסתבר מאוחר יותר, החייאה ארוכה. איטח המשיך זמן רב בהחייאה עד שלפתע הדופק חזר לי' והוא החל להתאושש לאיטו. האנשים במקום החלו למחוא כפיים לאיטח. וי' שכבר התיישב החל לחבק אותו ולנשק אותו ולא הניח לו, שהוא אומר לו "הצלת את חיי".

איטח מספר בהתרגשות: "לא יודע למה, החלטתי להגיע לים לא משנה מה. מסתבר שהייתה לכך סיבה. כבר אמרו שהוא מת. הרגע הזה שהוא חזר לנשום לא אשכח כל חיי. לא ויתרתי על חייו למרות שכבר לא נשם. הוא אמר לי שזה יום ההולדת שלו מהיום, נישק אותי ולא הפסיק לחבק אותי". לאחר מכן הגיעו כוחות ההצלה למקום ששיבחו את איטח והבהירו כי הפעולות המהירות שלו פשוט נתנו לי' את חייו חזרה.

כוחות ההצלה שהגיעו למקום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך