"מאמין שזו תהיה עונת הפריצה שלי"

פיראס אבו עקל, 24, הפך השנה לאחד השחקנים המשמעותיים במ.ס אשדוד. הקשר שהתחיל את הדרך בליגה א' באום אל פחאם ועבר דרך איכסל בלאומית, הגיע למ.ס אשדוד ופורח בה. אבו עקל הוא דוגמא קלאסית לשחקן שמציב לעצמו מטרה ועומד בה, גם אם בדרך קשה, והיא הייתה לו קשה מאוד. הוא מספר איך הפך את ההדחה מההרכב במהלך העונה שעברה ליתרון גדול מאוד. לא חושש להציב לעצמו מטרות גם עתה, כמו אירופה נבחרת ישראל ולא שוכח לרגע איפה התחיל. אבו עקל: ליגה א' היא בית ספר לכל שחקן". ראיון שצריך להראות לכל ילד שמשחק כדורגל. אבו עקל: "אף פעם אל תפסיק גם במקומות שאתה רואה שאין אור בקצה המנהרה. האמנתי באור גם כשלא ראית אותו".
"רוצה לשחק בנבחרת ישראל". אבו עקל. צילומים: טל אקוקה.

אלה היו 24 דקות מאוד משמעותיות בקריירה של פיראס אבו עקל. 24 דקות ששינו אצלו הכל. לפני שנגיע אליהן, נגלה מה היו התוצאות שלהן תחילה. 24 הדקות הללו גרמו לפיראס אבו עקל, 24, להפוך להיות אחד השחקנים המרכזיים במ.ס אשדוד שחקן שעבר אולי את השינוי הכי גדול בקבוצה ברמה המקצועית. שדרוג שהפך אותו לשחקן טוב יותר, לא רק קשוח אלא גם טכני. הפך אותו להיות הרבה יותר טוב, ואולי לאחד השחקנים הכי בטוחים בהרכב של רן בן שמעון במ.ס אשדוד בליגת העל.

"החלום העיקרי שלי זה לשחק באירופה".

אז בואו נחזור לאותן 24 דקות גורליות שהפכו אותו לכל זה, וילמדו לא מעט שחקנים בתחילת דרכם מהו כח רצון. ניתן לפיראס לספר עליהן: " זה היה בעונה שעברה  בסיבוב הראשון במשחק מול מכבי חיפה. עד אז שחקתי בהרכב. רן בן שמעון הוציא אותי בדקה ה-24, כי היית חלש. הייתי לא טוב. הייתי חושך".

עד כדי כך?

"כן צריך להיות מודעים לעצמנו"

ומה קרה אח"כ?

"אחרי זה הביאו את מוסא באגיוקו והוא לקח את המקום שלי. הפכתי להיות שחקן ספסל שכמעט ולא משחק. לא שחקתי 7-8 משחקים מאותו הרגע.. נכנסתי 5 דקות לסוף דקה לסיום. דווקא פה התחיל השינוי שלי".

למה?

"אמרתי לעצמי רגע. אני יכול לשבת ולהתמרמר על עצמי, 'למה אני לא משחק?'. או להחליט לבדוק למה אני לא משחק, לעשות שיעורי בית למה רן הוציא אותי, ומה אני צריך לעשות בכדי לשחק. אז הלכתי על זה ובדקתי את עצמי למה זה קרה. ראיתי שהקטע הטכני שלי לוקה, לדוגמא אני מגיב מאוחר, קבלת החלטות לא טובה עם הכדור, עם המסירה. מבחינה אגרסיבית לא היה תלונות כי הייתי הכי טוב. אבל מהבחינה הטכנית הייתי חייב שיפור".

אז מה עשית?

"אמרתי לעצמי שיש פה הזדמנות. אני לא משחק הרבה אז יש לי אפשרות וכח לעבוד יותר באימונים. בכל סוף אימון, כשכולם הלכו לחדר הלבשה, אני ומשה אוחיון, עוזר המאמן, שהוא בקטע הטכני אחד הטובים בארץ, התחלנו לעבוד על כל הקטע הטכני. עבדנו על  החשיבות לשחק יותר מהר, עבדנו על ההשתלטות על כדור, המסירות כל מה שצריך. היו ימים שמשה ואני חוזרים מהמכללה למועדון ואין אף אחד כבר במועדון".

זה הביא את השינוי?

"ברור. תשאל את רן"

לא צריך. רואים

"ברוך השם אם רואים את רואים את התוצאות"

:"לפעמים חזרנו אחרי אימון טכני עם משה וכבר לא היה אף אחד במועדון". משה אוחיון.

לפני שנמשיך בעלילה ואיתה את הטוויסט שהחזיר את פיראס להרכב ממנו לא יצא עד היום,נחזור קצת אחורה בזמן. אבו עקל עבר את כל הדרך הקשה מאוד לליגת העל. אשדוד היא קבוצתו הראשונה בליגה הזו. הוא התחיל בליגה א' באום אל פאחם, אח"כ איכסל בלאומית ואז הגיע לאשדוד בלי הרבה ציפיות והוכיח שהכל תלוי בך.

אבו עקל: "מהיום הראשון שלי בליגה א' האמנתי שאהיה בליגת העל. ליגה א' היא בית ספר לכל שחקן. ליגה מאוד קשה. בליגה א' אתה אומר אני עוד אשחק בליגת העל, אבל כמה שחקנים מליגה א' משחקים בליגת העל?  יש בליגה הזו משהו מיוחד אתה עובד קשה שם, אתה אוכל את החרא הכי גדול. כלום שם לא דומה לליגת העל. יותר מזה, במחזורים הראשונים בליגה א' באום אל פאחם לא שחקתי. בקושי אפילו במשחקי האימון. זה יכול להרוס כי איך אהיה בליגת העל אם אני לא משחק אפילו במשחקי אימון. יש פה ניגודיות אל מול הרצון שלך. פה נכנס החוזק המנטאלית. לא להפסיק להאמין בעצמך".

אחרי כל זה היה ברור שפיראס שהודח מההרכב אצל בן שמעון אחר 24 הדקות האומללות ההן מול מכבי חיפה יחכה להזדמנות שלו. במיוחד אחרי שעבד זמן ארוך על החלק החסר, הטכני. ההזדמנות הגיעה כמה מפתיע, שוב מול….נכון, מכבי חיפה.

"חיכיתי להזדמנות ואז ההזדמנות הגיעה מול חיפה באשדוד. רן קרא לי ואמר לי: "היום אתה פותח. יש לך הזדמנות להוכיח. אל תשכח כמה קשה עבדת בשביל ההזדמנות הזו". עליתי ונתתי משחק הצגה ומהמשחק הזה ברוך השם עד היום אני בהרכב".

בן שמעון. "אל תשכח כמה עבדת בשביל ההזדמנות הזו". (צילום: טל אקוקה).

הפכת למודל להרבה שחקנים צעירים, בעיקר ולא רק מהמגזר. התחלת בליגה א' ותראה לאן הגעת. למעמד של שחקן מוביל בליגת העל. מה אתה יכול להגיד לילד שרואה אותך ורוצה גם הוא?

"הכי חשוב תאמין בעצמך. שאתה מאמין בעצמך הכל יכול לקרות. אף פעם אל תפסיק גם במקומות שאתה רואה שאין אור בקצה המנהרה. האמנתי באור גם כשלא ראית אותו".

חתיכת "אור". הגעת עד אירופה עם אשדוד

"זה החלום העיקרי שלי. אירופה זה החלום. עשיתי דרך ארוכה מאום אל פאחם, לאשדוד ולמשחק במסגרת אירופאית. דרך לא פשוטה. בעזרת השם אשחק באירופה".

אם כבר אשדוד, מה אתה חושב על הסיכויים שלה העונה?

"אנחנו ניתן עונה טובה. אנחנו נתחזק בעוד כמה שחקנים ונעשה עונה מוצלחת, גם אם יש מי שחושבים שלא. אנחנו נפתיע את כולם למרות כל השחקנים שעזבו".

מה הלאה? חושב על הנבחרת?

"יש שחקן ישראלי שלא רוצה להיות בנבחרת? ברור שאני רוצה להיות שם".

אתה צריך להיות שם?

"הלוואי ואהיה. אני יכול להיות. ביכולות אני לא חשוב שאני מוכן. כרגע עוד לא. עוד קצת. עוד עונה טובה. מאמין שזו תהיה עונת הפריצה שלי"

מה תחשב הצלחה השנה?

"פלייאוף עליון עבור הקבוצה. עבורי להיות אחד הקשרים הטובים בליגת העל"

שנה חדשה עונה חדשה. לאחל לך משהו?

"לאחל לי בריאות ושתהיה עונה מוצלחת שנהנה ממנה"

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך