מתחזקים

בעוד כל הפרשנים חוזים למ.ס אשדוד עונת סיוטים, הגיע המחזור הראשון ואשדוד עם הכנה מצוינת של רן בן שמעון למשחק מול הפועל ת"א, השתיקה רבים. העניין הוא למי שלא הבין, אשדוד הפסידה (2:1), אבל ראויה הייתה לפחות לנקודה אולי יותר כי החמיצה בלי סוף. המשחק גם הציג את הצורך לחיזוק ההתקפה ומהר. ברור שעד המחזור השני (11.9 מול הפועל חיפה, באשדוד), לאחר פגרת הנבחרת, אשדוד תראה שונה, כשאמיר עגייב, ג'אבר עטאא וקני סייף כבר הגיעו וצפויים להגיע עוד שחקנים. אבל השורה התחתונה היא שיש קבוצה שמשחקת כדורגל לא רע בכלל, והדגש הוא על קבוצה! בן שמעון: "שאף אחד לא יטעה, שיחקנו יותר טוב, היינו הקבוצה העדיפה. אשדוד תתחזק ובקרוב. יש לנו קבוצה טובה ויציבה".
מ.ס אשדוד. צילום: טל אקוקה.

בדקה ה-25 אוהדי הפועל ת"א כבר שרקו בוז לקבוצה שלהם. מה שהם ראו לא מצא חן בעיניהם. ומה הם ראו? הם ראו את מ.ס אשדוד, שכולם חשבו שתתפרק להם בקלות, מחמיצה רק עד הדקה הזו, שני שערים בטוחים ועוד אחד שנפסל בנבדל. עד המחצית כמות ההזדמנויות שולשה. מ.ס אשדוד הייתה צריכה לסיים את המחצית ואת המשחק הזה, שבו הפסידה להפועל ת"א 2:1, לפחות עם נקודה ויודעים מה אפילו בניצחון. אבל המשחק הזה היה משחק מאוד משמעותי ולמרות ההפסד זה ההפסד "הכי טוב" שאשדוד יכולה הייתה לבקש לעצמה. בואו נעשה לכם סדר. אבל לפני הכל נזכיר שקודם כל זה היה משחק פתיחת העונה של 21/22. נעשה לזה כבוד. עשינו. עכשיו להסבר.

כל הפגרה התעסקו בעובדה שאשדוד נחלשה ולא התחזקה, במיוחד בהתקפה, כי ההגנה נותרה אותו הדבר. כל הפרשנים ולא רק הם הועידו לקבוצה עונה בתחתית. הכל היה נכון, אבל רק עד שריקת הפתיחה למשחק החוץ מול הפועל ת"א בבלומפילד. אז ראינו קבוצת כדורגל, שמשחקת קודם כל כדורגל יפה, והכי חשוב משחקת כקבוצה, עליה מנצח המאמן רן בן שמעון (נגיע אליו). אשדוד הייתה במחצית הראשונה עדיפה בכמה דרגות על הפועל ת"א. אבל היא נוצחה, ואולי ההפסד הזה הדגיש את מה שדברו עליו כל הזמן, הקבוצה צריכה להתחזק בהתקפה. לא יכול להיות שמ-10 ומעלה החמצות (הפסקנו לספור אחרי 10) היא תכבוש שער אחד.. בשורה התחתונה הוכח שאשדוד לא תהיה קבוצה שתתרסק העונה (הכל לפחות על פי המחזור הזה), אבל עם חיזוק נכון זה יקרה.

המאמן רן בן שמעון היה מאוכזב ובצדק בסיום והתייחס גם ליכולת של אשדוד וגם לחיזוק שהיא זקוקה: "היינו הקבוצה היותר טובה במגרש עד הגול שספגנו. שאף אחד לא יטעה, שיחקנו יותר טוב, היינו הקבוצה העדיפה, אבל לפעמים לא מספיק טוב להיות קבוצה טובה. היינו צריכים לגמור את המשחק עם ההזדמנויות שהיו לנו". לגבי ההמשך, או במילים אחרות החיזוק, אמר בן שמעון: "אשדוד תתחזק ובקרוב. הרמה בליגה תוכרע על הדברים הקטנים. אין לי ספק שאנחנו לא פחות טובים מהפועל תל אביב. נצא עכשיו לפגרה, נארגן את השורות ונחזור חזקים יותר. חיזוק יבוא מבחוץ לקבוצה. קשה מאוד להביא שחקנים הקיץ, גם בגלל הקורונה וגם בגלל דברים אחרים. יש לנו קבוצה טובה ויציבה. גם שנה שעברה התחלנו בהפסד".

בן שמעון הגיע מוכן למשחק. הוא עשה הכנה ובית ספר להפועל ת"א. המאמן פתח עם 3 בלמים, צבטקוביץ', אוואני וגיל כהן, כשני המגנים קמהאני וזסנו עלו עוד ועוד לעזרת ההתקפה ובנוסף עיבה את הקישור. להפועל לא הייתה תשובה להגנה חזקה שתקופת ולקישור אגריסיבי ומהיר בראשות אבו עקל, ששדרג את היכולת שלו בעונה האחרונה והפך לשחקן מרכזי בקישור האחורי. הכל היה מושלם עד השער. אומנם אור אינברום ויעקב בריהון עשו הרבה עבודה בהתקפה, אבל לבסוף לרשת זה הגיע פעם אחת, אחרי שאשדוד כבר פיגרה 0:2 (מרגלי עוז בילו. מרגע שנכנס והיה מצוין). השניים, עם פאהד באיו בחוד, לא נתנו מענה לכמות המצבים שהיו.

הכין את אשדוד מצוין למשחק. בן שמעון

עכשיו זה אמור להשתנות. אשדוד התחזקה ותתחזק עד המחזור השני ב-11.9, לאחר פגרת הנבחרת. הקבוצה תארח את הפועל חיפה והסגל כבר יראה שונה. עטטא ג'אבר מסכנין ואמיר עגייב שמשחק ביוון כבר הצטרפו כמו גם ממש לאחורנה קני סייף ששייך לאנדרלכט. עוד שמות שיכולים לבוא בחשבון הם מוחמד עוואד ממכבי חיפה, וחלוץ הונגרי שהקבוצה רצתה כבר בעבר. ברור שקבוצה כזו תהיה פקטור משמעותי בליגה. נכון, עדיין מקודם להגיד את זה, אבל מסתבר שעדיין היה גם מוקדם להספיד את הקבוצה הזו. בן שמעון בונה פה משהו אחר. באמת אולי אותו די.אנ.איי שהוא מדבר עליו כל הזמן. אגב הסגל שונה גם לאחר עזיבת רועי משפתי למכבי חיפה ומרטין ראינוב, כנראה חזרה לבולגריה.

את הדברים שאמר בסיום יואב ג'ראפי (השוער השני רועי משפתי עבר למכבי חיפה), לא היינו שומעים לפני המשחק מול הפועל ת"א. המשחק הזה יעשה טוב גם בחדר ההלבשה, וזה לא פחות חשוב: "אם היינו טיפה יותר חדים בסיומת, יכולנו לנצח. אנחנו מאוכזבים מהתוצאה, אבל ממשיכים קדימה. אין ספק שעשינו עונה היסטורית בעונה שעברה, אבל היום היה חסר לנו הגול בחלק האחרון. יגיע עוד חיזוק וניראה הרבה יותר טוב". להאמין בעצמך זה הכי חשוב. המשחק הזה החזיר את הביטחון. עכשיו צריך למנף את זה.

עשה הרבה עבודה בהתקפה. אינברום.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך