למה חשוב לעשות ריענון רישיון לנהגי מלגזה?

מלגזן הוא מי שעבר קורס מלגזה בן יומיים. המלגזן כמובן יידרש לעבור מבחן עיוני ומבחן מעשי פנימיים של בית הספר שבו הוא למד ולקבל מרשות הרישוי היתר נהיגה על מלגזה. היתר המלגזה הוא היתר קבוע והוא לא מותנה בחידושו. יחד עם זאת, לאחר שהמלגזן מתחיל לעבוד במפעל כלשהו, בהתאם לחוקי משרד הכלכלה, על כל מלגזן לעבור ריענון שנתי למלגזנים אחת לשנה והדבר הוא באחראיות מנהל המפעל. הריענון איננו מתנה את הרישיון של המלגזן
תמונה: freepik

מהי התקנה המורה על ריענון שנתי למלגזן?

בהתאם לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה, מסירת מידע והדרכת עובדים התשנ"ט 1999 נקבע כי: מחזיק במקום עבודה יחזור ויקיים הדרכה בדבר מניעת סיכונים והגנה מפניהם באמצעות בעל מקצוע מתאים וכן יוודא שכל עובד הבין את הסיכונים והוא בקיר דיו בנושאי ההדרכה, בהתאם לתפקידו ובהתאם לסיכונים שהוא חשוף אליהם. מחזיק במקום העבודה יחזור ויקיים הדרכה כאמור בהתאם לצורכי העובדים ולפחות אחת לשנה.

למה חשוב לקיים את הריענון?

אין ספק שחשוב מאוד לקיים את ריענון רישיון לנהגי מלגזה המדובר וזאת בשל כמה סיבות: ראשית כל, בכדי לעמוד בדרישות החוק. שנית, כיוון שבקורס מלגזה לומדים על סיכונים כלליים והפעלת מלגזה באופן כללי, בריענון יש הזדמנות לעובדים ללמוד על הסיכונים הספציפיים והמיוחדים למקום העבודה שבו הם עובדים וכן, לקבל את הכלים שיאפשרו להם להימנע ממצבים מסכנים. למרות תהליך ההכשרה שהמלגזן עובר, ככל שמתרחקים מהחומר הנלמד הופכים לפחות רגישים ולא פעם גם לפחות זהירים ועל כן, קורס ריענון שנתי הוא קריטי לשמירה על הבטיחות.

כיצד מסייע הקורס בשמירה על בטיחות במקום העבודה

קורס ריענון למלגזנים עם חברת עידן בגובה מסייע מאוד בשמירת הבטיחות במקום העבודה שכן, הוא חוזר ומזכיר לעובדים מהם הרגלים נכונים בנהיגה במלגזה, אודות פריקה וטעינה של סחורה, עצירה, עמידה וחנייה במלגזה והתחשבות בגורמים נוספים במפעל. מעבר לכך הקורס מביא לידיעת העובדים חוקים ותקנות חדשים שיצאו מאז שעברו את הקורס שיתכן מאוד שהם אינם מודעים אליהם. הקורס גם מאפשר לנתח תאונות מלגזה שהתרחשו וזאת בשל שלא יתרחשו שוב וכן הוא מאפשר לתת מענה מקצועי ויעיל לכל שאלה או נושא שעולים על ידי המלגזנים.

במה עוסקים בריענון בחברת עידן בגובה ?

על פי החוק אורך הריענון הוא שלוש שעות אקדמאיות והוא עיוני בלבד. לריענון יהיו נושאים קבועים ועליהם התווספו נושאים נוספים בהתאם לדרישות הלקוח. כמו כן, יתקבל מידע אודות חידושים בתקנות התעבורה ופקודת הבטיחות. מעבר לכך הקורס יעסוק בבטיחות בהפעלת מלגזה, סיכונים בהפעלת מלגזה, כוחות שפועלים על מלגזה, טיפול ואחזקה, ניתוח תאונות, טעינה ופריקה של מטען, כללי הבטיחות בהרמת אדם בסל אדם, גורמי תאונה ואיבוד שליטה ועוד. בסיום הריענון יועבר מבחן בקיאות קצר לעובדים וזאת בכדי לוודא שהם הטמיעו את החומר הנלמד ושהוא הובן בצורה הטובה והראויה ביותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך