ניכיון שיקים מסחריים

ניכיון שיקים הוא תהליך בו ניתן לקבל את ערכו הכספי של שיק דחוי ככסף מזומן באופן מיידי. שיקים מסחריים הם שיקים שהתקבלו לידי חברות או עסקים עצמאיים. מה הם שיקים דחויים? כיצד מבצעים ניכיון שיקים מסחריים עם חברה מובילה ומי עושה זאת? על כך נרחיב במאמר הבא
תמונה: freepik

ניכיון שיקים מסחריים- מהו שיק דחוי? 

שיק דחוי הוא שיק שמועד פדיונו נקבע מראש לזמן מסוים. שיקים דחויים נועדו להגן על הגורם המשלם. הסיבה לכך היא שכל עוד מועד פדיון השיק טרם הגיע ניתן לבטל את השיק ללא בעיה. כך במידה והסחורה או השירות עבורו התבצע התשלום הגיעו באופן פגום או לא הגיעו כלל, הגורם המשלם יכול להגן על עצמו. לעומת זאת, השיקים הדחויים עלולים לפגוע בעסק ובתזרים המזומנים התקין שלו. מסיבה זו, מבצעים ניכיון שיקים מסחריים. 

 

ניכיון שיקים מסחריים FINANCE pro – כיצד מבצעים ניכיון שיקים?

כפי שציינו קודם, ניכיון שיקים מסחריים הוא הפיכת שיק דחוי לכסף מזומן. יש סיבות שונות לביצוע ניכיון שיקים מסחריים, אך הסיבה המרכזית לביצוע ניכיון שיקים מסחריים היא שמירה על תזרים מזומנים תקין של העסק. 

אז כיצד זה מתבצע? 

ניתן לבצע פריטת צ'קים על ידי שני גורמים מרכזיים- בנקים או חברות מימון פרטיות. 

  • בנקים- הבנקים מציעים שירותי ניכיון שיקים מסחריים, אך יש לקחת בחשבון שלבנקים יש בירוקרטיות ותנאים מחמירים מאוד. הבנקים לא לוקחים סיכונים כאשר מדובר בניכיון שיקים ולכן התהליך הופך לארוך וקשה. כמו כן יש לקחת בחשבון שהעמלות והריביות של הבנקים הן גבוהות מאוד. 
  • חברות מימון פרטיות- לעומת הבנקים, חברת אשראי חוץ בנקאי פרטית לוקחות סיכונים רבים יותר והתהליך אצלן פשוט וזול יותר. העמלות והריביות זולות יותר משל הבנקים והתנאים הרבה פחות מחמירים. לכן, רוב האנשים טוענים כי ביצוע ניכיון שיקים על ידי חברות פרטיות הוא הבחירה החכמה יותר. אך חשוב מאוד לוודא שהחברה היא חוקית. 

 

ניכיון שיקים מסחריים- מהו ניכיון שיקים לא חוקי?

קיימות שתי אפשרויות לביצוע ניכיון שיקים לא חוקי-

  • חברת מימון לא חוקית- קיימות חברות מימון רבות העובדות באופן לא חוקי. כאשר מבצעים ניכיון שיקים על ידי חברה כזו מסתכנים בביצוע עבירה על החוק. כיצד מוודאים שחברת המימון חוקית? כל חברת מימון חוקית עובדת תחת פיקוח של משרד האוצר ובאישורו. לכן, לפני שאתם עובדים עם חברה מסוימת בררו אם היא עובדת באישור של משרד האוצר. 

שיק ללא כיסוי- ביצוע של ניכיון שיק ללא כיסוי הוא עבירה על החוק. אם אינכם יודעים שהשיק ברשותכם ללא כיסוי זו לא אשמתכם. אך במידה ויש ברשותכם צ'ק ללא כיסוי ואתם מודעים לכך אתם צריכים לפעול משפטית נגד האדם שנתן לכם את השיק. במידה וביצעתם ניכיון שיקים בכל זאת אתם מסתכנים בקנס ואף במאסר. חברות המימון הפרטיות והבנקים אמורים לשאול מגוון שאלות על מנת להיות בטוחים שמדובר בשיק ללא כיסוי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך