נמל אשדוד- עליה ברווח תפעולי של 254% בשישה החודשים הראשונים של השנה

אורנה הוזמן בכור, יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד: "אנו ממשיכים בהתאם לאסטרטגיה ולחזון שהתווינו. שיקו זאנה מנכ"ל נמל אשדוד: "הצמיחה המרשימה ברווח התפעולי של הנמל והשיאים התפעוליים אליהם הגענו, נובעים מעבודתם המסורה של העובדות והעובדים".
נמל אשדוד: (צילום מאיר קרוואני).

נמל אשדוד מפרסם את תוצאותיו הכספיות למחצית הראשונה לשנת 2021:

מחצית חזקה בנמל אשדוד מביאה אותו לשיאים תפעוליים ולעלייה של 254% ברווח התפעולי בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד : הרווח הסתכם ב88 מיליון שקל בנטרול עלות חד פעמית בגין תכנית פרישה מוקדמת.

אורנה הוזמן בכור, יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד: "במחצית הראשונה של השנה הצגנו הישגים תפעוליים וכספיים יוצאי דופן וזאת חרף מגפת הקורונה שממשיכה ללוות אותנו ופגעה בכל מגזרי הפעילות במשק. אנו פועלים בכל המישורים בכדי שתנופת הצמיחה המלווה אותנו מאז המחצית השנייה של 2020 תמשיך גם בראייה קדימה"

חברת נמל אשדוד מציגה גידול משמעותי במדדים במחצית הראשונה לשנת 2021 וממשיכה במגמת ההתחזקות בראי משבר הקורונה. כך עולה מסיכום נתוני הפעילות של החברה במחצית הראשונה של השנה. הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2021 הסתכמו בסך של כ-598 מיליון שקל, עלייה של כ-17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות בסך של כ- 510 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשישה החודשים הראשונים של השנה עמד על כ-88,014 מיליון שקל – בנטרול עלות חד פעמית בגין תכניות פרישה מוקדמת של 487.5 מיליון שקל – עלייה של כ-254% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה עמד על כ-143 מיליון שקל, עלייה של כ-68% בהשוואה לרווח גולמי של כ- 85 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

אורנה הוזמן בכור יו"ר דרקטוריון חברת נמל אשדוד (צילום: רונן אקרמן).

מגזר כלי הרכב רשם גידול מרשים של כ-33% שהסתכם במחצית הראשונה בכ-70,662 כלי רכב ששונעו בהשוואה לכ-53,111 בתקופה המקבילה אשתקד. בהיקף המכולות ששונעו במחצית הראשונה של השנה חלה עליה של כ- 9.6% במונחי )T.E.U יחידת מכולה של 20 רגל) והסתכמו 806,354 מכולות (T.E.U) לעומת 735,434 מכולות (T.E.U) בתקופה המקבילה אשתקד. סך היקף המכולות בייבוא עלה בכ-15.5% והסתכם במחצית הראשונה ב-438,757 מכולות ((T.E.U וזאת לעומת 379,904 מכולות T.E.U בתקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל המטענים ששונעו במונחי טונות נרשמה עלייה של כ-5% אשר הגיעה לכ-11,737 מיליון טון בחצי שנה בהשוואה לכ-11,180 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד.

אורנה הוזמן בכור, יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד: "אנו ממשיכים בהתאם לאסטרטגיה ולחזון שהתווינו, להיערך ביתר שאת לפתיחת התחרות על מנת שנוכל להתמודד בה בצורה הטובה ביותר. משבר הקורונה המתמשך ומבצע "שומר החומות" היוו עבורנו אתגר משמעותי ואנו גאים על יכולתנו להתאים עצמנו לניהול המשבר. במחצית הראשונה של 2021 שברנו שיאים תפעוליים בפריקת סחורות תוך הגדלה משמעותית של היקף המטענים הנפרקים ונטענים בנמל. כמו כן, פיתחנו את התשתיות שלנו ופיתחנו זרוע של חדשנות טכנולוגית אשר תצעיד את הנמל קדימה ותחזק את מיצובו בשורה אחת עם הנמלים המתקדמים בעולם."

 

שיקו זאנה מנכ"ל נמל אשדוד: הצמיחה המרשימה ברווח התפעולי של הנמל והשיאים התפעוליים אליהם הגענו, נובעים מעבודתם המסורה של העובדות והעובדים שעבדו ללא לאות, הפגינו חוסן נפשי ודבקות במשימה כמו גם משיפור ברמת הכשירות של הציוד. בזכותם המשכנו את תנופת הצמיחה שאפיינה את המחצית השנייה של שנת 2020.גם בצל משבר הקורונה הארוך, נמשיך בעבודה מאומצת בכדי לקצר את משך המתנת האניות, שירד לאחרונה בהיקף משמעותי. בחציון האחרון נמל אשדוד סיים שלב משמעותי בפרויקט לשדרוג רציף 21 ובבשורה ליבואני הגרעינים ברציף ייעודי שצפוי להימסר במלואו עד מחצית 2022 ובהיקף השקעה של כחצי מיליארד שקל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך