מבצע הבדיקות המהירות יוצא לדרך

פתיחת שנה"ל בפתח והחזרה ללימודים תתאפשר לכל מי שמחזיק בתו ירוק, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית. החל ממחר יוכלו הורים לבדוק את ילדיהם בבדיקת אנטיגן – בדיקה מהירה לגילוי נגיף הקורונה. ערכות הבדיקה שהגיעו לאשדוד יחולקו להורים ע"י הגננות והנהלות בתי הספר. תוצאות הבדיקות תתקבלנה תוך חצי שעה כך שאפשר יהיה להפעיל את מסגרות החינוך תחת תו ירוק. מערכת החינוך ערוכה לפתיחת שנת הלימודים החדשה

בהתאם למדיניות הממשלה והמאבק בקורונה, ובשל הרצון לפתוח את שנת הלימודים במועד, תוך הבטחת בריאות התלמידים וסגל החינוך, החל ממחר יידרשו ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר לבצע בדיקת אנטיגן לאבחון נגיף הקורונה. המטרה: להבטיח כי המסגרות החינוכיות פועלות תחת המתווה שיאפשר מסגרת בריאה ובטוחה. לשם כך הגננות והנהלות בתי הספר יחלקו להורים ערכות לבדיקת אנטיגן, אותם יוכלו לבצע לילדיהם ולקבל תוצאות מידיות.

בדיקת אנטיגן היא בדיקה מהירה לגילוי נגיף קורונה, המבוססות על טכנולוגיה שלא מצריכה מעבדה ומאפשרת קבלת תוצאות תוך 15 עד 30 דקות. בדיקות אלה מאפשרות זיהוי מהיר ומספיק דיו כדי לעמוד בכללי התו הירוק למשך 24 שעות מרגע הבדיקה. ערכות הבדיקה הגיעו כבר לאשדוד כך שהורים יוכלו לבצע את הבדיקות מחר ומחרתיים (30-31/8) ולזהות מיד אם ילדיהם נקיים מקורונה.

הודעות על כך נמסרו להורים כך שערכות הבדיקה ימתינו להורים בגנים אליהם רשמו את ילדיהם והחל ממחר יוכלו לקבל אותן. ואילו בבתי הספר, הערכות תחולקנה ע"י הנהלות בתי הספר, בהתאם לרשימת התלמידים (גילאי 6-16) וההודעה שנשלחה להורים. את הבדיקה יבצעו ההורים יום עד יומיים לפני תחילת שנה"ל (בין התאריכים 30-31.08), על פי הנחיות המפורטות בערכת הבדיקה. את התוצאות הם יקבלו תוך 15-30 דקות על גבי המסך, אותן יעבירו לגננת בצרוף אישור חתום ע"י ההורים, עד לפתיחת שנת הלימודים, ב-1/9.

ילדים אשר יימצאו חיוביים לבדיקת הקורונה, ייכנסו מיד לבידוד ויידרשו לבצע בדיקתPCR לאימות התוצאה. ילדים שיימצאו שליליים יוכלו להגיע לבית הספר וללמוד על פי המתווה שקבע משרד החינוך.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי פנה להורים בבקשה להיות שותפים למאמץ המרוכז שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים בזמן ותחת המתווה של משרדי החינוך והבריאות. "אנו סומכים על ההורים וקוראים להם לגלות אחריות, כך שבמידה וילדכם אינו חש בטוב, יש להימנע מהגעה למוסד החינוכי ולהיוועץ מידית עם רופא המשפחה" אמר והוסיף כי "הקפדה של כולנו על בריאות ילדינו ובמאמץ משותף, נוכל להגיע לפתיחת שנת לימודים בטוחה, בריאה ורגועה, וזאת גם לקראת ימי החגים הבאים עלינו, כך שנוכל לחגוג עם המשפחה הגרעינית והמורחבת שלנו". בתוך כך ד"ר לסרי ציין כי מערכת החינוך בצעה עבודות שדרוג ויצירת מרחבי למידה חדשניים ומותאמים לנסיבות.

מערכת החינוך נערכה על מנת לעמוד המתווה ולאפשר לילדים ולצוותי החינוך לקיים שגרת לימודים בריאה ובטוחה. נכון לעת הזאת, אשדוד תפתח את הלימודים כסדרה, בכפוף להנחיות משרד הבריאות והמתווה שנקבע למסגרות החינוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך