מבקרי הרשויות ביקרו באשדוד

למעלה מחמישים מבקרי רשויות מקומיות בישראל הגיעו אתמול לאשדוד, ליום עיון מרוכז, שהתקיים במלון לאונרדו החדיש. הפעם, שלא כדרכם השגרתית, הם לא עסקו בביקורת אלא בביקור לימודי והכרות עם אשדוד – העיר המארחת.

משלחת האורחים החשובה, שהגיעה לביקור באשדוד, לא ציפתה לעיר כה גדולה ומאירה פנים. רבים מהאנשים שהגיעו מערים שונות בישראל, לא ביקרו קודם באשדוד ועבורם היתה זו הזדמנות נהדרת להיחשף לאחת הערים הגדולות והאטרקטיביות בארץ.

הביקור היה במסגרת יום העיון שמארגן איגוד מבקרי הרשויות המקומיות בישראל ומרכז השלטון המקומי, כאשר בכל פעם הם מתארחים במקום אחר. השנה נבחרה אשדוד לשמש כעיר מארחת ו על מלאכת האירוח הופקד מבקר העירייה מר שלמה בן עזרא, אשר היה אחראי על תכנית יום העיון וליווה את האורחים לכל אורך היום.

לאחר הרישום וכיבוד קל, התכנסו המבקרים באולם הכנסים של מלון לאונרדו. ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי שלח את ברכתו לאורחים והודה לאיגוד ולמרכז השלטון המקומי על בחירתם באשדוד כעיר המארחת את יום העיון.

מנכ״ל העירייה מר אילן בן עדי, נתן סקירה על העיר, העירייה ומה שביניהם. בן עדי פרש בפני האורחים מסכת ארוכה של עשייה והשמה של תכניות עירוניות במגוון תחומים. הוא הציג נתונים כללים על העיר ואת חזון ״התושב במרכז״ כרעיון כללי, גדול ומקיף, הנותן מענה בכל הפרמטרים המרכיבים את סל השירותים לאזרח.

בן עדי עצמו היה לחלק מרב שיח רחב שעסק ביחסים בין הנהלת הרשות המקומית למבקר הרשות המקומית, אשר היה לנושא המרכזי ביום העיון. לאחריו נשאה עו"ד דנה חפץ-טוכלר, היועצת המשפטית של עיריית מודיעין, הרצאה בנושא הקשרים בין הוועדה לתכנון ובניה והתביעה הפלילית.

בתום ההרצאות והדיונים יצאה הקבוצה לסיור בעיר, בהדרכת דובר העירייה, ולמדו על המבנה האורבני של העיר, קורות חייה והתהליכים שעברה בשנים האחרונות וכן כמה היבטים תכנוניים באשר לעתידה של אשדוד. את הסיור הם סיימו במוזיאון ע"ש קורין ממן והתרשמו מאוד מהמבנה המרשים ומתצוגת הקבע המציגה את עולמם של הפלשתים, אותה העבירה רכזת ההדרכה של המוזיאון גב' חווה קלדרון.

את אשדוד הם עזבו לאחר שש שעות אינטנסיביות וארוחת צהריים במלון (על חשבונם כמובן) עם החלטה להגיע לכאן ליום של כיף, אבל הפעם עם המשפחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך