מתנדבים למען קהילה טובה יותר

כנס של מנהלת הרובעים התקיים בשבוע שעבר, אליו הגיעו כ-100 פעילים יקרים הנכונים להתנדב וליצור קהילה טובה יותר.

מנהלות הרבעים קיימו עוד כנס פעילים מוצלח, אליו הגיעו כ-100 פעילי מינהלות המוכנים להתנדב לכל פעילות קהילתית אשר תסייע ביצירת קהילה טובה יותר, נעימה יותר ובטוחה יותר. בכנס יכלו הפעילים להיחשף למסגרות ולאנשים שיוכלו לסייע להם במילוי משימותיהם ההתנדבותיות. כך למשל שמעו הם סקירה מפי נציגי המשטרה והשוטרים הקהילתיים, מפי רכזי התוכניות במינהלות הרבעים ומראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג.

הכנס נערך בבניין המשטרה החדש, ברח' הנביאים 40, אליו נכנסו זה עתה משטרת אשדוד ומשטרת המחוז. "הבניין המרשים ביופיו ובגודלו יצר את האווירה הנכונה עבור הפעילים תוך שהתלהבו מאוד מהמבנה ומהפונקציות שהוא ממלא ברמה המקומית והמחוזית" אומר מר אהרון מור, רכז קהילתי של המינהלות ואחראי על גיוס והכשרת הפעילים.

באודיטוריום החדש והמרשים בבניין המשטרה, התכנסו יחדיו פעילי מינהלות מכל הרבעים בעיר, ראשי מינהלות, רכזי קהילה שהובילו את הכנס, שוטרים קהילתיים וקציני משטרה. כולם באו לשמוע על תפקידי הפעילים ועל שיתופי הפעולה המתקיימים הלכה למעשה בכל שעות היום ובכל רחבי העיר. את הכנס פתח מר אהרון מור והציג את מטרות הכנס. הוא הודה בחום לקצין שיטור עירוני מר שלומי ירוחם, ולקצין שיטור וקהילה מר דביר ארובס המשמש מפקדם של המש"קים (השוטרים הקהילתיים).

המטרות העיקריות לכנס היו רכישת ידע והעמקת הקשר בין התושב, הרשות והמשטרה, היכרות עם השוטרים הקהילתיים ועם חזון "התושב במרכז" שקבע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. מר ארובס, קצין שיטור וקהילה ושותף בכיר לכנס, סקר את פעילות השיטור העירוני ואת מטרותיו והציג את הקפיצה הגדולה שחלה בשנים האחרונות באשדוד בכל מה שקשור לעבודת השיטור. הוא ציין לשבח את שיתוף הפעולה הטוב שיש עם עיריית אשדוד ועם ראשי המנהלות ופירט את תפקידו של כל אחד מהשוטרים הקהילתיים ואת תחומי האחריות שלהם מבחינת הרבעים, כגון: אכיפה מוגברת בפארקים, מניעת וונדליזם, הקמת רעש ועוד. הוא ציין גם מה העונשים והקנסות שאפשר להטיל על נוער והדוח שמועבר להורים בגין נזקים שגרם ילדם.

מנהל אגף הביטחון מר אריה איטח הציג את שיתופי הפעולה בין הרשות למשטרה וסקר את השינויים שהתחוללו בעיר בתחום הביטחון העירוני. "בהשוואה לערים אחרות אנו מציינים ירידה מתמדת בתופעות הפוגעות בביטחון התושב" אמר. מר מיקי בן עזרי, ראש מנהלת י'-י"ג, נשא דברים בשם ראשי המנהלות. הוא הציג את מבנה המינהלות ואופן עבודתם מול האזרח. "הקמת המינהלות הביאה לשיפור בפתרון בעיות, בצורה מהירה ויעילה ותוך נגישות גבוהה מאוד לתושב" אמר. הוא ציין לשבח את 400 הפעילים (ויותר) אשר עושים עבודה מצוינת בתוך המנהלות כדי לשפר את איכות החיים ברובע.

את הערב סיכם ראש מנהל תפעול מר שלמה רוטנברג, אשר הדגיש את חשיבות הביחד כאשר התושבים והרשות פועלים יחד למען התושב. "אנחנו, הרשות והמשטרה משרתים את הציבור, משתפים את הציבור ופעילים יחד כדי להתאים לצרכים של התושב הצעיר והבוגר".

בסיום ניתנה הזדמנות לפעילים לשאול שאלות ולהעמיק את הידע בתחומים שהיו חשובים להם. גורמי העירייה והמשטרה השיבו לשאלות והרחיבו היריעה בנושאים בהם נתקלים הפעילים בכל יום, כגון: מטרדי רעש, וונדליזם, התנהגות בחופים, הביטחון האישי, תעסוקה לנוער ובפרט בחופש הגדול ועוד. בסיום קיבלו הפעילים דף קשר של ראשי המנהלות ושל השוטרים הקהילתיים, כדי לשפר את איכות החיים בעיר אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך