ד״ר סוזנה הורוביץ – אורטופד מומחה ברכיים

מפרקי הברך מעורבים כמעט בכל פעילות שגרתית ויום יומית שאנו מבצעים – מהליכה, כיפוף ועד פעולות ספורטיביות לשמירה על אורח חיים בריא. כפועל יוצא מכך, כאשר אנחנו מתחילים לסבול מכאבי ברכיים, איכות החיים שלנו נפגעת בצורה משמעותית. לכן, לא מתעלמים מהכאב, ומתייעצים בהקדם עם ד"ר סוזנה הורוביץ - אורטופדית מומחית ברכיים
תמונה : PIXABAY

מפרק הברך

המפרק הגדול ביותר בגופנו הוא מפרק הברך, המקשר בין עצם הירך לשוקה והוא משמש אותנו כמעט בכל פעילות שגרתית שאנו מבצעים בחיי היום יום. הברכיים שלנו נושאות את מרבית משקל הגוף שלנו וכפועל יוצא מכך, מפרק הברך הוא פגיע ומורכב ביותר. 

מלבד הסבל והכאבים הנוצרים כתוצאה מפגיעות ופציעות שונות במפרק הברך, פגיעות אלו מובילות לרוב לפגיעה באיכות החיים המתבטאת בהגבלות בתנועה ועד מצבים קיצוניים של חוסר תפקוד. במקרים רבים החלפת מפרק ברך היא פתרון שנותן מענה לסבל לכאבים הרבים.

פגיעות שכיחות במפרק הברך

כאמור, עקב גודלו והשימוש המאסיבי והתכוף במפרק הברך במהלך הפעילות היום יומית של חיינו, מפרק זה מיועד לפגיעות יותר ממפרקים אחרים בגופנו, כשבין הפגיעות השכיחות ביותר נכללות:

פציעות ספורט – פעילות יתר ספורטיבית מביאה לרוב למאמץ רב וממושך על הברך, אשר מביא בסופו של דבר לכדי שברי מאמץ, קריעת רצועה בברך ודלקות בברך. 

קרע במיניסקוס – עם העלייה בגיל והישחקותה של הברך, שכיחותה של תופעת הקרע או הנזק במיניסקוס הולכת וגוברת והיא נפוצה בעיקר אצל אנשים בגילאי 50 ומעלה. המיניסקוסים משמשים כבולמי הזעזועים של הברך, וקרע או נזק בהם, יתבטא בכאבים, נפיחות, וקשיים בהליכה ויישור הברך.

בכל מקרה של כאבים בברך, היוועצות מוקדמת עם אורטופד מומחה ברכיים, יכולה לספק לכם דרכי טיפול לשיקום הברך, כאשר טיפול וגילוי מקדים, יכול לחסוך מכם ניתוח או טיפולים מאסיביים אחרים.

ניתוח להחלפת ברך

פעמים רבות, אחד הפתרונות היעילים להתמודדות עם כאבי ברכיים הוא ניתוח להחלפת מפרק ברך. לרוב, ניתוח להחלפת מפרק הברך יבוצע במקרים בהם סחוס הברך נהרס או נשחק בצורה חסרת תקנה, אשר מובילה לירידה דרמטית ביכולת התפקוד של האדם הסובל מתופעה זו.

באמצעות הטכנולוגיה המפותחת של ימינו, ניתן כיום להשתיל מפרק מלאכותי ברגל, אשר מתפקד כמו מפרק ברך אנושי נורמלי. ניתוח זה הוא בעל שיעורי הצלחה גבוהים ומאפשר חזרה יעילה ומהירה לתפקוד ואורח חיים נורמטיבי, ללא הגבלות וכאבים.

כל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים לאורטופד

אם אתם סובלים מכאבי ברכיים, אין טעם לתת לכאבים להכתיב לכם את קצב החיים, ועליכם לחפש אורטופד מומלץ בהקדם. בכדי שהאורטופד יוכל לאבחן היטב את הבעיה ממנה אתם סובלים, מומלץ להגיע אליו עם צילום רנטגן עדכני וכלל בדיקות הברך הקודמות הקיימות ברשותך.

אצל ד"ר סוזנה הורוביץ, בעלת ניסיון של שנים רבות בתחום, תוכלו לקבל את האבחון המדויק, ודרכי הטיפול המיטביים, בהתאם לגילכם, מצבכם הרפואי הכללי ומצב הברכיים שלכם, בכדי שתוכלו לחזור לשגרה נטולת כאבים בהקדם האפשרי.

למידע נוסף: ד"ר סוזנה הורוביץ – ניתוח מפרקים ופציעות ספורט

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך