פתרונות הצללה לקיץ מול החורף

האקלים בישראל מחייב אותנו להצטייד בפתרונות הצללה אלו ואחרים, בבית כמו גם בחוץ. אנחנו אמנם לוקחים שמשייה או רשת צל כשהולכים לחוף הים, אך גם בבתים ובדירות נדרשים פתרונות הצללה על מנת שנוכל ליהנות מהחוץ ולשבת בגינה או במרפסת. כמובן שההגנה העיקרית המתבקשת היא מקרינת השמש, שכן מרבית השנה אנו נהנים כאן מימים שמשיים וחמים במידה זו או אחרת, אך רבים מעוניינים כיום גם בפתרון הצללה אשר מתאים לחורף ולימים גשומים ואפילו סוערים. בעולם פתרונות ההצללה מספקים כיום גם כאלו המתאימים לקיץ ולחורף גם יחד
קרדיט תמונות: סקיירופ

פרגולות המגנות גם מפני הגשם, סגירת חורף ועוד

את הדוגמה הבולטת והטובה ביותר לפתרונות הצללה הנותנים מענה טוב לקיץ ולחורף גם יחד ניתן למצוא כיום בתחום של פרגולות אלומיניום. מזה שנים רבות שפרגולות הן פתרון ההצללה המועדף על ישראלים (ועל מרבית העולם המערבי), ואכן ניתן למצוא בארץ פרגולה כמעט בכל מרפסת, חצר או גינת בית (כמו גם במקומות ציבוריים, מקומות עבודה וכיוצ"ב). בשנים האחרונות ניכר מעבר מאסיבי מפרגולות עץ, רשתות צל ושאר פתרונות הצללה ישנים אל עבר פרגולות אלומיניום. אלו עמידות יותר בתנאי האקלים השונים דוגמת לחות ורטיבות, מליחות באוויר בעיקר קרינת שמש ישירה ומצטברת. האלומיניום אינו נשחק, מחליד או מאבד מחוזקו, צורתו או מראהו האסתטי, גם לאורך שנים רבות. 

 

יתרון נוסף אשר הופך פרגולות אלומיניום לפופולאריות יותר ויותר הוא היותן פתרון הצללה המתאים גם לחורף. כיצד? ובכן, קיימים מספר סוגים שונים של פרגולות אלומיניום המספקות הגנה גם מפני הגשם של החורף. לדוגמה – פרגולה חשמלית היא פרגולת אלומיניום עם מנוע חשמלי קטן המאפשר לסגור ולפתוח את השלבים העליונים של הפרגולה. כאשר השלבים נמצאים במצב סגור לחלוטין מספקת הפרגולה הגנה גם מפני הגשם, כך שניתן להשתמש באזור זה של המרפסת או החצר לכל אורך השנה. 

פרגולות סגורות הן אפשרות נוספת בקטגוריה זו, כאשר כאן מדובר בפרגולה עם תוספת מלמעלה של משטח נוסף (למשל –סנטף) אשר סוגר ואוטם אותה מפני כניסה של מים בחורף. במקרים רבים משלבים בין פרגולה חשמלית לבין סגירה עליונה נוספת, וכך ניתן גם לפתוח את שלבי הפרגולה על מנת לתת לאור טבעי להיכנס, אך להישאר מוגנים מפני הגשם.

אפשרות נוספת ומתבקשת ביותר שכדאי להכיר בהקשר של פתרונות הצללה לקיץ, לחורף ולשניהם גם יחד היא זו של סגירת חורף. כאן מדובר בסגירה המתבצעת על גבי פרגולת אלומיניום קיימת, או על כל קירוי קשיח ואטום אחר. קונסטרוקציה של מסילות אלומיניום עם סגירה של זגוגיות בעצם יוצרת חדר חדש במרפסת או בחצר שלכם, חדר עמיד ואטום לכניסה של מים כמו כל חדר אחר במבנה. זה כבר מאפשר לנו להשתמש בשטח נוסף של הבית או הדירה גם בחודשי החורף, כך שמבחינות רבות זהו פתרון ההצללה האולטימטיבי, לכל אורך השנה.

מחפשים פיתרון הצללה לכל העונות? היכנסו לאתר סקיירופ המציעים פרגולות וסגירות למרפסת בהתאמה אישית

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך