מבצע מיוחד: בדיקות סרולוגיות חינם לילדי אשדוד

ממשלת ישראל החליטה לקיים בדיקות סרולוגיות בקרב כל ילדי ישראל בגילאי 3-12, על מנת לזהות ילדים שהחלימו מנגיף קורונה ולצמצם את מספר הילדים הנדרשים לבידוד. ילדים שיימצאו חיוביים יזכו בתעודת מחלים מקורונה

קבינט הקורונה החליט כי כל ילדי ישראל בגילאי 3-12 יערכו בדיקה סרולוגית לאיתור נוגדנים בדם, וכל ילד שיימצא חיובי בבדיקה יזכה בתעודת מחלים מקורונה. המשמעות ברורה: ילדים מחלימים לא יצטרכו להיכנס לבידוד ויאפשרו ליותר ויותר ילדים ללמוד ללא הגבלות.
 
המתווה שקבע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בישיבת מטה הקורונה יחל במגזר החרדי, אשר פתח השבוע (ר"ח אלול, 9/8/21) את שנת הלימודים, ומיום ראשון הקרוב יתקיימו בדיקות חינם בשני מוקדים באשדוד: מרכז קהילתי נווה יונתן ברובע ג' ומרכז קהילתי מעלה ברובע ז'.
 
הבדיקות תתקיימנה בימים א'-ה' (15-19/8) בין השעות 16:00-22:00, במתכונת הבאה: ילדים יגיעו למתחם בליווי הורים. הבדיקה מתבצעת באמצעות דקירה קלה באצבע ואיסוף טיפות דם למבחנה. תוצאות הבדיקה יינתנו כעבור רבע שעה בלבד.
 
בשלב זה מדובר בפיילוט ראשוני שמתקיים כאמור במגזר החרדי שהיה הראשון לפתוח את שנת הלימודים, ובהמשך ייקבע האם להרחיב את מבצע הבדיקות ובאיזו מתכונת. תוצאות הבדיקות חשובות להורים ולילדים וחשובות לתפקוד מוסדות החינוך שכן, כל מי שנמצא עם נוגדנים בדם, יקבל תעודת מחלים שתאפשר לו מניעת בידוד ואישור להיכנס למקומות הפועלים במתווה התו הירוק.
 
עיריית אשדוד קוראת לציבור התושבים ללכת ולהתחסן. זהו המסר החשוב לכל תושב והנתונים מלמדים כי לחיסון את ההשפעה המשמעותית ביותר הן על בלימת התחלואה ובעיקר על ההתמודדות עם המחלה. רק ביחד נעבור את הקורונה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך