מטפלים ברכב לבד? אתם עלולים להפוך לעבריינים בקרוב עקב הצעת חוק חדשה

תקנות חדשות של משרד התחבורה שנסגרו להערות הציבור וכעת ממתינות לחתימת השרה יהפכו בן לילה עשרות אלפי בעלי רכב לעבריינים כי החליפו מסנן אוויר או תיקנו את מסך המגע ברכב שלהם.
נהג תקוע בפקק באשדוד

אתם נוהגים לפתור בעיות קלות ברכב לבדכם? כדאי מאוד שתחשבו שוב, כי זה עלול להפוך אתכם לעבריינים. כך לפחות לפי החוק החדש שמקודם בימים אלה.

טיפולים ברכב הם נושא רציני ובעל משמעויות בטיחותיות, על אלו להיות מבוצעים על ידי אנשים מקצוע המצוידים בהכשרה, ידע וכלים מתאימים לביצוע העבודה. גם כנגד הנגע שנקרא "מוסכים פיראטיים" או "מוסכי מדרכה" כבר מזמן היה צורך לנקוט יד הרבה יותר קשה.

על פי תקנות חדשות שנסגרו להערות הציבור וכעת ממתינות לחתימת שרת התחבורה על מנת להיכנס לתוקף, שורה של פעולות תחזוקה, בהן בסיסיות ביותר ברכב ייאסרו לביצוע על ידי מי שאינו מוסמך לכך. שבשונה מהפעולות המנויות בתקנות הקיימות, הן יהיו "מותרות לביצוע רק על ידי עובד של מוסך שיש לו רישיון לביצוע אותו סוג פעולות, באמצעות ניידת שירות, וזאת בשל הצורך באיש מקצוע לביצוע פעולות אלה".

עיון בפירוט הפעולות מעלה רשימה שבחלקה ניתן להבין את הטיעון למנוע מכל אדם לעסוק בהן כמו "עדכון תוכנה והסרת התרעות תוכנה" אולם שאר הרשימה מעלה שורה של פעולות פשוטות בתכלית להן לא ניתן שום הסבר מניח את הדעת על הסיבה שייאסרו לביצוע על ידי בעל רכב המעוניין בכך. בין השאר מופיעות שם: החלפת מסנן במערכת האוורור, מסך מגע, פקד חלון, ידית דלת, פנס (למעט פנס קדמי), מפתח לרבות שלט רחוק, רכיבי מתח נמוך של שקע טעינה למעט כזה הנוגע לסוללה ועוד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך