נמל אשדוד לקראת סיום שדרוג רציף 21

השדרוג בהיקף של כחצי מיליארד שקל. אניות גרעינים יוכלו לפרוק בחלקו המערבי של הרציף בתום התהליך. שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד: "ישדרוג רציף 21 הוא צעד גדול קדימה בהכנת חברת הנמל לתחרות הנפתחת מול הנמלים החדשים, בחודשים הקרובים".
צילום : תה"ן מהנדסים.

נמל אשדוד מסיים בימים אלה את אחד הפרויקטים התפעוליים המורכבים המגיעים בתום שיפוץ נרחב בחלקו המערבי של רציף 21. אניות גרעינים יוכלו לפרוק בחלקו המערבי של הרציף בתום התהליך. מדובר בחלק ממהלך אסטרטגי משמעותי בהיקף של כחצי מיליארד שקל, שנעשה לטובת שדרוג והעמקת רציף 21 כהכנה לתחרות הקרבה ובמטרה לאפשר קליטת אוניות ענק.

אורכו הכולל של רציף 21 הוא 850 מטר, ויאפשר לאניות מכולה גדולות של כ-400 מטר אורך וכושר נשיאה של 18 אלף מכולות, לפקוד את הנמל. השדרוג גם כולל את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון, ובחלקו המערבי העמקתו לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אוניות גרעינים גדולות.

בשבוע האחרון פועלים בנמל להחזרת שני המדלים ושני מנופי מטען כללי בתהליך לוגיסטי מורכב הכולל החזרתם מרציף 24 לרציף 21. לטובת הפרויקט חברו לנמל אשדוד יצרני הכלים וקבלני המשנה בשיתוף פעולה תפעולי וטכנולוגי.
משקל המדלים עומד על כ-250 טון למידלה ומשקל כל מנוף כ-450 טון. המעבר של הכלים מתבצע באמצעות עגלות ייעודיות המופעלות מרחוק תוך פינוי השטח. על מנת שלא לפגוע בעבודה השוטפת בנמל, נערך תכנון קפדני של עצירות לפרקי זמן קצרים.

בתום העברת הציוד, בכוונת הנמל להתחיל בפריקת אוניות גרעינים בחלקו המערבי של רציף 21 המשודרג.
בתוך כך, חברת נמל אשדוד קלטה 50 עובדים זמניים לתקופה של עד שישה חודשים שהחלו את עבודתם התפעולית. דירקטוריון החברה אישר קליטת 50 עובדים זמניים נוספים, לאור הצורך ב 100 עובדים זמניים בכדי להוריד העומס בנמל. 50 העובדים הנוספים יצטרפו לאלו שנקלטו, במטרה להוריד מהעומס הקיים.

שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד: " פרויקט הדגל ההנדסי של נמל אשדוד, ישדרג את את הרציף הגדול ביותר בנמל, ויאפשר מתן שרות טוב יותר לאניות הגרעינים. שדרוג רציף 21 הוא צעד גדול קדימה בהכנת חברת הנמל לתחרות הנפתחת מול הנמלים החדשים, בחודשים הקרובים, ויהווה מנוע צמיחה תפעולי משמעותי"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך