התוכנית האוסטרלית להצלה ובטיחות בים

התוכנית האוסטרלית להצלה ובטיחות בים כבר כאן. משלחת המדריכים האוסטרלים הגיעו לארץ והחלו מיד בעבודתם. בשבוע הבא הם יתחילו להכשיר את ילדי אשדוד שעברו את מבחני המיון, ויעברו יחד איתם את המסע שיצרף אותם לעשרות אלפים שכבר עברו את ההכשרה.

״התוכנית האוסטרלית להצלה ובטיחות בים״ הגיעה השבוע לאשדוד ואתמול כבר הוצגה בפני הורי התלמידים הנוטלים חלק בתוכנית. ההורים הכירו את מר סטיב רובנר, המייסד ויו"ר התוכנית האוסטרלית, את מר דאג הוקינס נציג הארגון, את מר רועי לוי מנכ״ל ״הצלה ימית בישראל״ ואת נציגי העירייה שילוו את התוכנית ובהם מר אריה תורג׳מן מנהל אגף חופים, גב׳ אריאלה רוזנטל מנהלת קשרי החוץ ומר מיקי רוזנברג מנכ"ל רשות הספורט העירונית.

כידוע, העמותה האוסטרלית הוקמה לפני למעלה ממאה שנה, זוכה לפופולריות רבה והערכה מקצועית והיא הארגון ההתנדבותי הגדול באוסטרליה עם למעלה מ-65,000 מתנדבים. מטרת התוכנית היא חינוך למניעת טביעות והצלת חיים ובתוך כך הילדים בתוכנית יעברו הכשרה במקצועות הים וירכשו מיומנויות שחיה והצלה. מחוץ לגבולות אוסטרליה פועלת התוכנית בניו זילנד, דרום אפריקה, הודו ואינדונזיה וכעת היא מגיעה לישראל ולאירופה. "אשדוד היא העיר הראשונה המאמצת את התוכנית, לאחר שזכתה לתמיכת ראש העיר ושגריר אוסטרליה בישראל, ואני שמח שהיא עולה בקנה אחד עם החזון שלנו ליצירת תשתית חינוכית המנחילה לכולנו את תרבות הים וההצלה של אוסטרליה" אומר מר תורג'מן.

"הירתמות העירייה למיזם, באמצעות רשות הספורט, אגף החופים וקשרי החוץ, תרמה לקידום המיזם באשדוד. הם דאגו לגייס תלמידים, לסייע במבחני המיון ולגבש תכנית מתאימה לעיר" אומרים בעמותת "התוכנית האוסטרלית" ומציינים לשבח את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ואת מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי שברכו על היוזמה ואמצו אותו אל חיקם. הורי הילדים עצמם התרשמו מהארגון ומהסדר המופתי והתלהבו לא פחות מהתוכנית המקצועית אשר הוצגה בפניהם.

במהלך ההשתלמות ילמדו כ-60 ילדים ונערים בגילאי 8-13, אשר עברו את מבחני ההתאמה הראשונים, כיצד להתמודד עם סכנות הים ולסייע לאלה אשר נקלעו למצוקה בים. הילדים ילמדו "לקרוא" את הים ולהבין את שפתו, שימוש במכשירים בסיסיים, בטיחות ימית, קורס עזרה ראשונה והחייאה ועוד. מודל ההכשרה באשדוד מעתיק למעשה את מסלול ההכשרה האוסטרלי והוא יועבר ע"י שמונה מדריכים מאוסטרליה, הנושאים תעודות הדרכה מוסמכות של הארגון האוסטרלי ופועלים בהתאם להנחיות הארגון. התלמידים עצמם יקבלו כובע מיוחד ובגד ים זוהר לזיהוי.

"הפרויקט האוסטרלי אומנם עוסק בהכשרת ילדים ונערים ובהגברת המודעות לשחיה נכונה ובטיחות בשחיה אך יש להם גם היבטים אחרים שעניינם חינוך, חברה ותרומה לקהילה" מסביר רועי לוי מנכ"ל "הצלה ימית בישראל", ומוסיף "לפיכך משלבת ההכשרה גם פעילות חווייתית ומהנה ובהן פעילות ספורטיבית, משחקי חוף ומשחקי מים, תחרויות שונות ומשחקי חברה". הלימוד יהיה בקבוצות גיל, לימוד הדרגתי ותרגול מעשי כמובן ובסיומו יתקיים טקס במעמד רה"ע והשגריר ויוענקו תעודות. בעירייה מוסיפים "להורים יש יחלק חשוב בהכשרה. הם ילוו את ילדיהם, יסייעו למדריכים ויטו שכם בענייני תפעול ולוגיסטיקה"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך